Nieuw kind paar vraagjes nu het naar school gaat

Hoi,

Zoals een aantal anderen hier is mijn dochter sinds drie weken naar de basisschool. Ze komt daar zo moe vandaan dat ze heel rustig is en vaak geen stoute dingen meer doet en rustig is. Dit is voor ons wel een hele nieuwe ervaring. Ze wordt zo uitgedaagd op school dat ze thuis er niet meer over denkt om daar grenzen op te zoeken.

Vraag 1: blijft dit zo of is dit een zeer tijdelijk effect omdat het een nieuwe situatie is.

Toch komen we wel een ander probleempje tegen ze is soms zo moe ???dat als ze eenmaal in bed ligt ze niet in slaap kan komen en alleen maar kan huilen tot heel overstuur toe. Vaak helpt troosten niet en moet het er echt uit en kan ze vaak naar een uur weer tot rust komen. We houden haar al twee middagen thuis. Maar ze wil ook perse naar school en dat is ook een drama als wij vinden dat het beter is dat ze thuis blijft. dat we haar soms toch maar laten gaan.

vraagje 2: we leggen haar al ruim een half uur eerder op bed dan normaal was dus na eten direct door ze ligt dan om 18.30 op bed. eerder is gewoon niet haalbaar. Of is er toch iets anders aan de hand?? Wat kunnen we doen dit te voorkomen of korter te laten duren iemand ervaring???

Herkent iemand dit??? en wat hebben jullie ondernomen. Is dit tijdelijk (hoelang duurde het bij jullie kindje)

groetjes

lon106

Heel normaal en herkenbaar, ook hier. De 2e gaat sinds 3 weken naar school, normaal een kleine doerak. Nu of heel rustig of druk om zich uit te leven na al die nieuwe indrukken. Ik probeer zo veel mogelijk rust met hem te pakken. Regelmatig met een dvd`tje samen op de bank als ik merk dat hij moe is. De weekenden voorlopig even rustig houden als ik denk dat dat nodig is enz. Ik moet zeggen, het gaat hem tot nu toe goed af, mits ik er echt maar op let. Ze wennen er wel aan, dus het is wel tijdelijk.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

het zou wel eens heel goed kunnen dat ze oververmoeid is.mijn dochter had dat ook,en ik hield haar op donderdagmiddag thuis.dat hielp voor haar goed.

Indd is dit vaak maar tijdelijk

En het is ook heel vermoeiend, dus zou haar toch die 2 middagen thuis houden als ze het nog niet trekt. kun je niet zeggen dat er geen school is of trapt ze daar niet in?

En misschien samen een verhaaltje lezen bij het naar bed gaan, als je dat nog niet doet of samen even kletsen in bed, werkte hier goed. Rusten ze toch al wat uit

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie’s. Ze is inderdaad moe dat zie ik ook. Hou er op dinsdagmiddag en vrijdagmiddag extra thuis. Ik zou haar meer thuis willen houden maar dat is op donderdag en maandag moeilijk daar ik en mijn man dan beide werken. Maar als het volgende week niet gaat ga ik alle ochtende werken ipv drie dagen. Maar dat kan maar tijdelijk mijn baas wil meedenken en helpen maar heeft me s’middags ook voor de telefoon nodig.

Alleen dat zo overstuur zijn sávonds daar weet ik echt geen oplossing voor. We houden haar in een vast ritme hebben vaste doucheavonden lezen verhaaltje voor. heel het ritueel gaat volgens een vast patroon.
Ook hebben we na school een momentje van rust ook bij de oppas. Maar ze wil toch buitenspelen en dat is alleen maar goed voor haar darmen en alle problemen die er nog spelen toch probeer ik haar wel heel veel rust te geven een half uur voor het eten naar binnen bijv.

Maar het zo erg overstuur huilen blijft aanhouden nu al anderhalve week. Er schijnt niets op school te zijn want dan zou ze s’morgens ook protesteren en s’middag zonder protest thuis blijven als ik dat nodig vind.
Ik vind het moeilijk wat nu te doen voor haar. Ook word je er zelf moe van.

Maar goed ga ervan uit dat ook dit tijdelijk is.

groetjes

Wel fijn dat het met jullie kinders ook goed gaat. Toch wel spannend hoor zo die eerste weken.
En dat ze niks willen vertellen dat is heel normaal zei de pedagogisch medewerkster niet aandringen op een gegeven moment komen ze er zelf mee. Wel elke dag belangstellend vragen hoe het was maar verder niet doorvragen schijnt het beste te zijn.

lon106

in jouw geval,als je meisje zo overstuur is,en je weet niet waarom,zou ik met haar naar een sensi-therapeute gaan.werkte bij ons meisje geweldig.1 keer geweest,en nooit meer problemen gehad.mocht je er meer over willen weten,laat het dan maar ff weten,want ik wil niets opdringen

Hoi

@sann
Wij werken al met dagkaarten. Ook zij heeft er veel houvast aan.

Gisteravond ging het iets beter. We zijn een halfuur minder lang met d’r bezig geweest. Maar toch was ze nog erg overstuur.
Maar een verbetering dus. Ik ga er maar van dat het tijdelijk is. Ze kan of wil nog steeds niet zeggen wat er aan de hand is. We dringen niet aan maar vragen wel elke keer 1 keer wat is er aan de hand of wat is er.

groetjes

lon106