Nieuw hier met een vraag

Hallo allemaal
Terwijl ik aan het zoeken was naar informatie over tandjes kwam ik op deze site terecht, dus ja… Dan moet je je natuurlijk wel ff voorstellen…
Ik ben Jenny en ben sinds 22 aug 08 mama van Sanne. Een heerlijk meisje wat groeit als kool…
Nu had ik een vraagje over het krijgen van tandjes… Ik lees overal op het net dat dat pas begint met 6 maanden, maar Sanne is nu al zo vaak aan het kwijlen en dingen in d’r mondje aan het stoppen, dat ik me afvraag of ze niet al tandjes krijgt… Wie (her)kent dit??
Alvast bedankt voor het reageren… (weet niet of dit wel de gepaste rubriek is…
Liefs Jenny

Liefs

Even in het mondje kijken of je een wit stipje ziet…

En welkom op deze, hulp in barre tijden, site…

Liefs Wendy

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Nanik had met 3 maanden al tandjes dus kan best hoor

Bianca

Wat fijn dat jullie reageren!!!
Ik zal straks als ze wakker is eens wat beter in haar mondje gaan kijken…
Toch jammer dat er zo weinig info over is…
Waar halen jullie je informatie vandaan??

Liefs

wij zijn hier thuis nog niet aan tandjes toe (morgan is 10 weken nu) maar ik las wel dat 6 maanden gemiddeld is, sommige zijn eerder en zijn kinderen die veel later zijn. Inderdaad even kijken of ze komen.

En ik persoonlijk zoek veel op het net op, en lees ook tijdschriften en boeken. Oh ja en ik vraag hier veel en in mijn omgeving.

Kleine tip van mijn schoonzus bij doorkomende tandjes: Chamodent druppels
of tabletjes van VSM en dan schijnen de tabletjes heel goed te werken. Mocht ze er last van hebben.

Groetjes,

Michèle

Heerlijk zulke antwoorden!! Daar heb je tenminste wat aan…
Ook heb ik soms het idee/gevoel dat mijn productie van BV wat teruggaat… Afgelopen dinsdag wezen wegen, toen was Sanne maar 120gr gegroeid in 2 weken tijd. Wel was ze 2 cm gegroeid. De vrouw van het CB maakte me een onzeker… Die zei alleen maar dat ze niet altijd zo’n enorme groei maakten… Tja… Dát weet ik ook wel, Je wilt toch wat anders horen…
Maar nu pakte ze gister de fles (met afgekolfde melk) ook niet… Pff… Wat is het soms moeilijk om mama te zijn…
Gelukkig pakte ze de borst wel… We gaan dus maar s flink oefenen… Moet over een maand werken, dus dan moet ze wel de fles pakken…
Fijn dat je hier je ei kwijt kan…
Kus

Liefs

Leer 1 ding, en dat zal je wel vaker horen hier ook. Het CB is volgens mij gemaakt om moeders onzeker te maken in plaats van te helpen en stimuleren. Tuurlijk wil je dat ze goed groeien en wil je alleen maar horen dat ze het goed doen, maar die lui… Laat ik zeggen dat ik goed ruzie gehad heb met ze. Tuurlijk zitten er goed tussen, maar de meeste.

Maar als je je zorgen maakt over haar aankomen dan weeg je haar toch wat meer. Je kan altijd bij het CB binnenlopen om te wegen en meten (daar zijn ze wel handig voor).

Groetjes,

Michèle

Waarschijnlijk reageerden ze daarom ook zo vreemd, want ik had nogal wat vragen tijdens het inloopuurtje en t was nogal druk… Ook ben ik niet altijd even handig in het formuleren van mijn vragen en duurt het soms wat langer…
Maar goed… Ik zal me er (proberen) niet al te veel van aan te trekken…
Fijn weekend allemaal!!!
Liefs

oh dat cb ook… ik ben meestal onzekerder als ik daar wegga dan dat ik er iets aan heb… mijn zoontje (bijna 4 maanden) groeit volgens hen ook te hard (zie topic lengte te lang)! tja doe je toch niks aan…

mijn zoontje kwijlt ook veel en zit veel met handjes in zijn mond de laatste week maar… denk meer dat het bij hem ontdekken is van alles dan dat hij tandjes krijgt?!

volg je eigen gevoel…

Oh heerlijk al die reacties… Zal s ff rondneuzen of ik nog andere leuke tipics zie…
Zijn jullie hier al lang???

Liefs

Hai hai

Het cb moet je niet zien als alwetend
Maar als een stukje vangnet, ze gaan uit van alle gemiddelde’s maar wij weten dat onze kindjes niet gemiddeld zijn…
Ik heb veel info van hier maar doe eigenlijk ook veel op gevoel…

Van uit jezelf weet je wat het beste is, het is alleen fijn om te horen dat dat het juiste is…

Liefs Wendy

Lilypie 3rd Birthday Ticker