Nieuw eetscheme 7 maand?

Wie heeft er goede ideeen? Ik moet voor de jongste andere eettijden gaan verzinnen maar krijg niet zo snel een goed eetschema voor haar…
Ze kreeg tot nu toe de laatste fles om 9 uur/ half 10 (haalden we haar uit haar slaap). Maar ze drinkt nu bijna niet meer. Dus die fles moet gewoon naar vlak voor bedtijd… Dat betekend dat al haar eten nu meer op elkaar gepropt moet worden.
ze at vaak avondeten om half 7 en dan half 8 een fles lijkt me beetje te vlot op elkaar. Hoe wel te doen?

Het lijkt dan zoiets te worden:

half 8 wakker worden, wassen
8 pap eten
9 uur koekje en wat drinken
9.30 - 11 slapen
12.15 half broodje met boter en flesje melk (drinkt 150 cc)
13.15 - 14.45 slapen
15.00 fruit 200 cc (vaak toch ook wel later om 15.15/15.30)
16.45-18.15 slapen
18.30 groentehap en toetje
19.30 fles melk (drinkt nog 100 cc dan denk ik…)

krijgt ze zo niet te weinig melk en vocht binnen??

Verder kan ze max 2 uurtjes wakker zijn. En slaapt vaak 1.5 uur per keer. Tuurlijk wisselt ze ook wel van tijden… t is maar globaal!

smorgens fruit geven lijkt niet handig. Ik eet met de oudste vaak pas om 9 uur en dan krijgt zij mooi koekje en drinken. Dan fruit geven is lastig. En zo vlak na d’r pap eet ze t ook niet denk ik.

Hebben jullie tips??

Gewijzigd door - Domino op 12 Jan 2012 09:40:37

krijg ze bij het avond eten ook drinken?

anders zou je het eten half uurtje later doen met wat drinken en dan zit ze (hopelijk) vol
en dan kan ze optijd haar bed in en niet meer wakker maken

of haar in de laatste slaapje eerder wakker maken zo dat ze eerder kan eten en als nog op tijd haar laatste fles??

mijn dochter was snel van de fles af dus ik weet niet meer hoe dat ging.
meestal was hier ochtend een fles en voor bed gaan rest at ze met ons mee.
en dronk ze bij elke eten wat melk

bij avondeten krijgt ze geen drinken. Ze drinkt zo wie zo niet zo veel op een dag. Eerder uit slaapje halen heb ik ook aan gedacht. ze zou nog om half 6 kunnen eten. Maar soms gaat ze pas om 17/17.15 naar bed. Dus dan werkt dat weer niet. Wijzelf eten pas om 18 uur. Zolang ze nog niet kan zitten moet zij dus óf voor óf na ons eten.

Nu schuift ze ook weer met haar ritme… ze was half 11 wakker, poepbroek. Verschoond en teruggelegd in bed. Toch nog van 11 tot 12 geslapen. zal ze vanmiddag van 2 tot half 4 slapen en dus half 6 weer in bed liggen.

lastig! Ik blijf gewoon puzzelen… als ze eenmaal met ons mee kan eten ist al makkelijker!
En aan 200 cc eten of drinken in een keer heeft ze voldoende

De oudste at niet veel avondeten, dus die luste haar laatste fles altijd wel voor t naar bed gaan… dat was weer anders!

mm lastig, dan denk ik dat je de slaapjes korter moet gaan maken ( zal ff moelijk worden maar zo krijg ze wel een ritme.

komt ze in de nacht nog ?

Ze komt s nachts niet meer al tijdje niet. Ze slaapt door tot ergens vroeg in de morgen. En met een speentje geven slaapt ze dan nog heel eventjes. Dus meestal kanik haar rond half 8 wel uit bed halen.

Gister dus rond half 4 fruit en wat eerder op bed gelegd. Werd ze keurig kwart voor 6 wakker. Kon ik haar gelijk eten geven (en ondertussen ook eten koken voor onszelf…). kleine 2 uur later de fles melk. Mooi dat ze die dus weigerde! Ze wilde persé niet drinken!
s avonds rond 9 uur nog een keer geprobeerd, haar uit haar slaap gehaald. Ook nu zette ze t op een huilen en weigerde te drinken.Uiteindelijk hebben we haar (tegen haar zin in) met een lepeltje de melk gegeven. Ze moet toch die melk binnenkrijgen. Op 300 cc melk/vocht kan ze niet leven…

vandaag toch maar proberen of ik haar een 1,5 uur na de pap fruit kan geven en eerder in de middag rond half 5 ofzo avondeten… Heel onhandig voor mij. Moet ze maar eenpotje want rond 9 eet ik altijd met de oudste. Geen tijd dan om vers te maken…

Ze houdt dus ook niet echt van melk drinken. Lastig! Ze heeft t nog wel nodig!!

hoi,

heeft je dochter wel eens blaasontsteking gehad of heeft de arts gezegd dat ze meer moet drinken?. Is ze uitgedroogd of te mager?
Je zegt namelijk dat ze op 300cc niet kan leven…
Probeer het eens wat los te laten. Amy eet en drinkt al haar hele leventje veel minder dat eingelijk zou mogen. Ze zit ook ver onder de middenlijn qua gewicht. Ik maakte me ook druk…‘zou ze wel genoeg krijgen’. 'zo weinig drinken is vast nie goed’etc, etc, etc.
Maar Amy groeit en heeft nooit blaasontsteking. Haar lichaam neemt wat het nodig heeft en doet het daar prima op.
Als ik ga puchen zet ze een grote keel op en dat werkt averechts. Het gaat onheroepelijk een keer verkeerd als we te veel gaan puchen. eten en drinken moet leuk zijn, geen drama.

Als je het schema wat wilt veranderen zou je kunnen kijken of je hier naar toe kan werken;
7.00 uur Pap(fles)
9.30 uur fruit
12.00 uur 1 of 2 boterhammen en aanvullend melkflesje
14.30 uur koek en sapje
1730 uur warm eten. ( toetje hoeft nog niet, mag wel)
19.00 uur melkflesje

en bijvoorbeeld
slaaptijden; 10-12.00 en 15-17

Maar probeer die hoeveelheden wat los te laten. Iedereen eet en drinkt verschillend en als je je wilt meten aan de middenlijn, heb je kans erg onzeker te worden, want dat is maar een middenlijn.
succes, liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

enne…de periode dat ze helemaal niet wil eten komt ook nog… niet puchen, dan eet ze maar niet. Geef een hap yoghurt extra of zo, maar niet puchen.
en ach…niet wakker maken savonds als ze al de nacht in is gegaan joh. Heeft ze honger of dorst dan komt ze vanzelf wel.
laat het lekker los, dan komt het allemaal goed.

@happylife: dank voor je reactie. Zo ver ik weet moet een kleintje minimaal 500 cc vocht (melk) binnenkrijgen. 450 wil ik ook wel genoegen mee nemen, maar 300 cc is gewoon te weinig. Sapje drinkt ze ook maar 25 cc op een dag ofzo.
dus tja… als ze niet wil drinken uit de fles zal ik het wel met een lepeltje geven. Pushen werkt niet… maar soms moet je wel.Ik hou ook niet van dwingen maar ze moet op een dag wel genoeg binnenkrijgen.

Voorlopig is ze nog max 2 uurtjes wakker. die 3 uurtjes wakker met 2 slaapjes komen vanzelf wel als ze rond de 9 maand is.

ze heeft haar vocht ook nodig omdat ze meer zweet. Ze heeft een helmpje…

Amy geef ik door de dag gewoon wat vaker een slokje drinken. Aan het eind van de dag heeft ze dan toch wel een 75 a 100 cc water of sap op, maar op een vast moment een sapje drinken zoals wij dat doen, dat wil bij haar echt niet werken. dan drinkt ze ook niet meer dan 30 cc in een keer.

Ik zou persoonlijk niet 1,5 uur na haar pap alweer drinken en een koekje geven. Een bord pap vult behoorlijk, dus kan me goed voorstellen dat ze dan 1,5 uur later weinig drinkt. Als ik yoghurt met muesli als ontbijt eet dan hoef ik ook niet 1,5 uur later alweer koek te hebben. Ik zou haar voor haar slaap helemaal niks geven. Als ze om 11 uur wakker is zou ik haar fruit geven. Zou je dan tegelijkertijd met je andere dochter kunnen doen. Daan slaapt van 10.00 uur tot 11.15 soms nog iets langer. Na zijn slaapje eten we gezellig met zijn drietjes fruit. Tussen de middag zou je haar dan haar brood en flesje kunnen geven. En dan na haar middagslaap diksap met een koekje. En dan na haar laatstse slaap haar warme hap. Toetje hebben wij nog niet gegeven met 7 maanden. Hebben ze met 9 maanden pas nodig, dus met 9 maanden hebben wij op advies van het CB de laatste fles vervangen voor toetje. Je zou dus het toetje weg kunnen laten, zodat ze wat makkelijker haar fles van half 8 drinkt.

Wakker maken, slaapjes inkorten etc. zou ik niet doen. Laat haar lekker slapen, als ze trek heeft wordt ze wel wakker. Toen Tim en Daan kleiner waren maakte ik ze wel wakker voor flesjes, omdat ik anders niet uitkwam. Maar het fijne van vast voedsel vind ik dat je ze niet telkens wakker hoeft te maken. Dan maar een keer wat later eten, dat is niet erg. Want een late fles krijgen ze op deze leeftijd toch niet meer.

Groetjes,
Sandra

Hi Sandra, dank je wel voor je reactie. We zijn er inmiddels ook uit dat s morgens fruit (nog) niet werkt. Te kort op elkaar.
dus inderdaad toch naar de middag toe. Jouw idee fruit om 11 uur is ook zeker t proberen waard. Ga ik zeker eens doen! Moet ze wel rond die tijd wakker worden… vanmorgen sliep ze tot half 1 . vraag me wel af of ze dan rond 12 wel weer brood en en fles drinkt.
We zijn eruit dat ze gewoon geen melk liefhebster is. Vanmorgen heeft ze behalve pap en paar slokjes drinken niks gehad. Maar de fles rond half 1 ging er dus mooi niet in. Amper 100 cc.

s avonds om kwart voor 5 eten en dan rond half 8 fles… die fles wordt gewoon geweigerd nu al paar dagen. Ze brult al als ze de fles ziet! Hebben we maar met lepeltje gegeven toen wast wel okay.

Ze lijkt gewoon niet van melk te houden. Als jongere baby dronk ze al niet veel melk…

We blijven gewoon verschillende dagritmes proberen en kijken wat haalbaar is voor ons en voor haar!

ohja en ik heb contact met CB gehad. Proberen toch 300-400 cc melk per dag erin te krijgen. Wil ze niet … okay dan.
Toetje juist wel geven, is ook melkproduct. Als ze dat wel eet is t niet erg dat ze wat minder melk drinkt.