Nieuw bed

Luca heeft sinds 6 dagen een peuterbedje ipv een babybed . Maar sinds die tijd komt hij er een aantal keer per nacht uit en staat huilend op de gang . Elke keer breng ik hem terug naar zijn bed . Hoe kan ik hem de hele nacht laten door slapen ? Iemand tips ?

Slaapzak aan doen. Hij mist de geborgenheid van het ledikantje. Dit is ineens veel te groot voor hem. Dus mogelijk dat even terug de slaapzak in helpt om hem door deze periode heen te helpen.

Je kunt ook een opgerold badlaken onder het matrasovertrek leggen zodat hij een soort dijkje over de hele lengte van zijn bed heeft. Dat maakt het wat lastiger om eruit te komen. Daarnaast zorgt dat dijkje ook voor wat geborgenheid.

Onze oudste heeft nog heel lang met dat dijkje geslapen. Vond ze heerlijk om tegenaan te gaan liggen.

Groetekes, Sje

Hoi,

Wij hebben voor onze dochter een bedhekje gekocht. Ze kwam er namelijk niet zelf uit, maar viel er zelf uit.
Hekje bij de Prénatal is uitschuifbaar en sindsdien niet meer uit bed gevallen.

Succes ermee!
Groet Vanessa

Lilypie Tweede Ticker

Misschien toch iets te vroeg, wij hadden dit ook de eerste 2 weken vond ze het leuk dfaarna niet meer. We hebben haar peuterbed laten staan en haar campingbed ((ledikant stond al op zolder) neer gezet, na een aantla maanden kroop ze toch in het peuterbed.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Het is ook een stukje gewenning. Slaapzak weerhield Jens niet om eruit te komen, dat malle joch kon zelfs rennen met een slaapzak aan.
Ja een bedhekje zou iets kunnen helpen, maar gewoon consequent blijven terug leggen ook.
Geef het (ruim) de tijd.

Succes ermee!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Bedankt voor de tips , ik ga er mee aan de slag !

We gaan binnenkort ook het grote bed voor Anna klaar zetten, ben benieuwd hoe dat gaat. En hoe Nora in het ledikantje slaapt. Nu slaapt ze in de wieg en al 12 uur door, misschien is het even wennen maar het zal vast goed gaan!

Weet je wat ik heb gedaan met Femke met de overstap van wieg naar ledikant… Sja, 't is nu natuurlijk wel erg warm, maar ik had haar eerst met wieg (van de wandelwagen) en al in het ledikant gezet, zodat ze alvast wat dingetjes leerde herkennen van de slaapkamer en later maakten we de overstap van de wieg naar de voetenzak van de maxi-cosy. Dan legde ik haar in die voetenzak in het ledikant, en zodoende gaf het toch wat meer geborgenheid. Even later lag ze dus in een gewoon slaapzakje en vond ze het allemaal prima!

Hopelijk gaat het met Anna ook goed, de overstap dan. Gaat ze ook mee het bed uitzoeken enzo? Dat vinden ze vaak erg leuk, ook om op te halen en in elkaar te zetten en zo wordt het echt HAAR bed. Heeft hier iig goed geholpen om Jens over te krijgen naar het grote bed.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Gewijzigd door - Marlala op 17 Aug 2009 10:20:39

Of het echt te vroeg is voor een peuterbed dat is per kind denk ik heel verschillend, want Senna is met 2 jaar en 6 maanden in een groot bed gegaan, zodat Milou haar babykamer kon innemen.

Ze deed het eigenlijk heel snel goed, op het uit bed vallen na dan
Maar daar hebben we dat hekje voor gekocht.

Groet Vanessa

Nee, Anna is niet mee geweest het bed uitzoeken. Heb het vandaag in elkaar gezet, maar we hadden het al een tijdje in huis. Zo’n klein meisje in de Ikea is toch iets te veel denk ik!

We hebben een gewoon bed en geen meegroeibed dan moet je over een tijdje weer een nieuw bed kopen. Dan maar in een keer goed. Mijn ouders hebben dat toen ook bij mij gedaan en dat ging ook goed. Eerst maar een matras eronder tegen het vallen en ze is al gewend in een slaapzak te slapen. We zien hoe het gaat. Vanavond dus voor het eerst in het groten bed…

hey hey … Luca slaapt sinds een paar dagen gewoon weer door . Komt niet meer uit bed en wordt sóchtends rond 8.00 uur wakker . Jooeeeehoooeeeee .

Anna heeft kei goed geslapen in haar nieuwe bed!! Niet eruit gegaan en ook niet eruit gevallen. Een echte grote meid dus!

Te vroeg geroepen , want luca is er vanacht 2 keer huilend uit zijn bedje gekomen .

ik heb er geen ervaring mee!
lieke ging gelijk helemaal over in grootbed en ging gelijk goed!
is er nooit uitgekomen of gehuild!
in het begin liet ik slaapzak aan. nu ligt ze zonderslaapzak.
Ik stop haar om 23.00 even onder en smorgens ligt ze nog prima!

wel vervelend, het is ook wennen, van zo’n klein bed naar een groot!
ik zou het wel lekker doorzetten!
Hij heeft de leeftijd voor een groot bed

groetjes en succes gytha

Wat vervelend dat het toch niet goed ging vannacht. Maar de nachten ervoor wel weer, dus gewoon even doorzetten. Hij moet er gewoon nog even aan wennen en je zal zien dat het binnnenkort gewoon iedere nacht goed gaat.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Het heeft ongeveer ander halve week geduurd voordat Luca de hele nacht in zijn nieuwe bedje door sliep . Ik heb hem weer zijn slaapzak aangedaan en een lampje naast zijn bedje geplaatst . Hij slaapt nu de hele nacht door . Alleen overdag wil hij niet meer slapen , terwijl hij bij de oppas dus wel nog s’middags slaapt ( nog in een baby bedje ) hahaha .