Niets is meer goed!

Mijn zoontje wil niet meer eten,slapen, amper nog spelen. Heeft last van zijn dorkomende tandjes, is een beetje verkouden en slapen alleen met speentje dat ieder uur door zijn mama en papa gegeven moet worden anders is het huilen.
Hij is 7 mnd en 1 week. Ik ben radeloos en oververmoeid. Heb van alles geprobeert. pap, fruit, groente hap. noem maar op . tot 2 weekjes terug ging dit eten steeds beter maar van vorige week dinsdag is het hopeloos. Volgens het cb is er nog niets aan de hand maar als dit langer aan houd dan moeten we terug komen. Hij drinkt rond 300-500 cc per dag. En 3-5 hapjes fruit of groente. S`avonds huilt hij veel en wil hij niets meer drinken. Wij weten inmiddels niet meer wat we moeten doen. Heeft iemand tips!!!

Zolang hij goed drink zal ik me niet al te druk gaan maken.
en wil hij niet eten dan sla je het een keer over, het kan gewoon even een fase zijn.
wat je zou kunnen proberen is hem tijdens het eten afteleiden maar waarschijnlijk heb je dat al geprobeert.
Mijn zoontje was rond die leeftijd ook geen goeie eter en ik mocht blij zijn als hij een hapje op had.

Wat wij tegenwoordig doen is als wij aan het eten zijn krijgt hij een speelgoedboek, dan eet hij wel goed, hij is zo druk bezig naar de plaatsjes te kijken dat hij gewoon niet doorheeft dat hij aan het eten is, maar het bord komt nu wel leeg.

meer ideen heb ik niet voor je misschien dat de andere mama’s meer raad weten.

Groetjes Marianne mama vanRuben

ga eens effe lekker met je manneke op de bank zitten knuffelen, haal de druk eens van de ketel, kind heeft last van zijn tandjes, die heeft geen zin in eten. Hij wil aandacht, warmte liefde en rust…

Zodra jij tot rust komt komt hij dat ook. dus even pas op de plaats en genieten ipv de denken dat ie tekort komt, dat komt vanzelf weer op gang

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor

Hoi Angele,

Welkom op de site.

Ik zie dat je zoontje rond de 32 weken is. Rond die periode begint ook een zogenaamde hangerige periode. Ken je het boek “Oei ik groei!”? Daar staat een overzicht in van deze hangerige periodes.

Die periodes hebben te maken met ontwikkelingssprongetjes die baby’s in die weken maken en waardoor ze wat van slag kunnen zijn. Het is nogal niet indrukwekkend als je bijvoorbeeld ineens kunt kruipen. Dat moeten baby’s allemaal verwerken en in zo’n periode zijn ze wat hangeriger, lustelozer, jengeliger. Ze eten en drinken dan ook wat minder goed dan normaal.

Zolang hij geen koorts heeft en zodanig goed blijft drinken dat hij niet uitdroogt, zou ik me nog niet zo’n zorgen maken. Mocht je toch ongerust blijven neem dan contact op het de huisarts.

Groetekes, Sje

Hallo allen

bedankt voor de tips. Ik moest ook even stoom afblazen en ik had me al voorgenomen om " het los te laten" dat hij nu minder trek heeft enz. Ik moet wel even zeggen dat hij wel soms wat verhoging heeft maar dat dit erg schommelt. Ik houd hem in de gaten en we zitten ook lekker saampjes op de bank en knuffelen veel met hem. Maar ik vind het erg zielig voor hem .

Ik hoop dat hij er snel overheen is en weer lekker ons lachebekje wordt.
Nogmaals bedankt.
Groetjes Angele

Groetjes Angèle

misschien als je hem zelf een klein korstje brood of iets dergelijks geeft… Kunnen ze lekker op kauwen is lekker tegen de jeuk…

Ja , geef ik ook . vind ie wel leuk. Tandjes zijn nog niet zichtbaar maar wel voelbaar dus nog eventjes en dan heeft hij er geen last meer van. Ook eet hij weer beter. Dus we gaan de goede kant uit. Alleen huilt hij nog veel overdag . Hopelijk over een paar dagen dat het beter gaat! Ik hoop het echt want volgende week is mijn man 1 week op zakenreis en ben ik ook snachts alleen met hem. We komen er met zn tweetjes wel doorheen. Als het mannetje weer lacht dan zijn we alles meteen weer vergeten en ik denk maar " het is moelijker voor hem dan mij" ik kan beredeneren hij kan alleen maar huilen. Maar mijn hart breekt voor hem als hij zo verdrietig .

Groetjes Angèle

nou hier het zelfde verhaal mijn zoontje is 8 maanden en wilde al een tijd moiezaam iets eten alleen ze groente ging goed
van morgen weer een strijd kreeg er niks in maar hij wil ook niks drinken
niet uit fles of beker???
helaas geen tips voor je dus