Niet zo slim van mij

Ik heb deze maand een ovulatietest gedaan. Dat was eigenlijk maar goed, want als ik de digitale kalender had gevolgd (zoals vorige maand) was ik ook deze maand weer gaan klussen op de ‘verkeerde’ dagen. Nu gaf de test 2 dagen een duidelijke piek aan…Als het goed is, hebben we dus onze kansen zo goed mogelijk benut.

Ik was met Eva totaal niet bezig met zwanger worden, maar nu ligt er iets meer druk op. Waarom weet ik eigenlijk niet, want we hebben nog best tijd. Ze wordt pas deze maand 1 en als het nu niet is, dan volgende maand maar. En zo verder. Ik denk meer dat we verwend zijn geweest, aangezien Eva meteen de eerste keer innestelde en bleef zitten! Nu is het pas poging 2…

Maar nu was ik stiekum toch benieuwd of het gelukt is en dus kocht ik bij ETOS zo’n vroege test. Die kun je 10 dagen na het klussen doen. Ik denk dat ik de test te snel gedaan heb, het was echt nét 10 dagen geleden en mijn menstruatie verwacht ik pas rond de 6e…De test was negatief en ik reageerde eerst laconiek, zo van: ‘Ach, nou ja! Dan niet!’ maar ik merk dat ik toch baal dat ik zo vroeg getest heb. Ik had beter een échte test kunnen doen zodra ik eventueel overtijd was! Maar goed, mijn nieuwsgierigheid won het…Nu maar gewoon mijn menstruatie afwachten en dan zien we het wel. Maar achteraf had ik het liever nog niet geweten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha Oh Rainbow toch… Laat het toch een beetje los. Je weet wat ze zeggen he, Hoe meer en mee bezig hoe minder de kans.

Groetjes,

Michèle

Rainbow je hebt de tijd nog en indd niet te veel mee bezig ijn want dan wordt het hem helemaal niet.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Je weet het zelf best, maar ga het nog een keer zeggen!

Niet te veel mee bezig zijn Rainbow!!!

Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar laat die testen echt liggen. Dit is jezelf gek maken en dan wordt het helemaal niets.

Groetjes,
Sanddra

Lilypie

Lieve Rainbow, maak jezelf niet gek! Tuurlijk wil je het graag, maar het komt echt wel als het zo moet zijn. Jullie waren met de zwangerschap van Eva inderdaad verwend. Ik was 9 maanden nadat ik met de pil was gestopt zwanger van Erik en toen waren we het zelfs lukraak aan het proberen. Dus niet eens met ovulatietesten ofzo. Kun je nagaan. Zelfs als je niet op dé dagen klust, kan het gewoon raak zijn.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Jajajaja, ik weet het! Ik ben er ook niet de hele dag mee bezig natuurlijk, alleen op momenten rondom de eisprong ofzo. Het is natuurlijk niet zo dat ik de hele dag met schema’s in de weer ben he! Maar goed, dat weten jullie ook wel. Toch! We zien inderdaad wel. Mij is ooit voorspeld dat ik maar 1 kind krijg en daar was ik toen al blij mee, aangezien ik toen niet eens een relatie had. Beter eentje dan helemaal geen. Al geloof ik niet in die voorspelling, want ik zou een jongen krijgen in 2006…En nu Eva zo lastig is, vind ik het ook wel best om alleen háár te moeten hanteren eigenlijk! Hahahaha. De testen zijn nu op hoor en ik koop ze niet meer, ik beloof het!

Gewoon go with the flow. Wij willen ook een tweede, maar we gaan pas klussen als Morgan 2 is. Maar we hebben wel gezegd ook nu weer zonder moeten en als het niet meer lukt dan tja zijn we gezegend met een prachtige dochter en zo wel he geweldig, maar het is geen moeten.

Groetjes,

Michèle

Goed zo Rainbow!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Inderdaad, ik ben ook al blij dat wij Eva hebben. Wij zeiden zelfs, voordat ze er was: ‘Als het niet lukt, dan maken we er met z’n tweetjes iets moois van!’ En ik ben ervan overtuigd dat dat ons gelukt was. Maar ja, nu is ze er en als je dan een tweede wil, dan zit dat in je hoofd. En ik ergerde me juist altijd aan mensen die zo van het ‘moeten’ waren! Het is bij mij ook niet ´nu moeten´, maar meer ´het zou leuk zijn en ik hoop dat het niet te lang duurt´. Terwijl ik best weer zou ´schrikken´ op het moment dat ik wel zwanger blijk te zijn. Had ik bij Eef ook, zo van± ´Oef! Het is écht zo! Ieieieieie!´ Een vriendin van mij wilde een kindje en dat lukte niet. Het werd steeds meer een issue en toen ging het helemaal niet meer. Het klopt dus dat je er vaak niet te veel bij stil moet staan. Uiteindelijk lukte het bij haar en toen de druk van de ketel was en ze er in elk geval eentje had, kreeg ze er opeens twee in twee jaar! Yes, go with the flow! Maar ja, ik heb nu eenmaal ook een mannetje dat denkt superzaadjes te hebben en hij stond er dus van te kijken dat het nog niet gelukt is!

ach meid probeer er niet zo mee bezig te zijn!
het komt zoals het komt zeg ik altijd! genieten van het klussen en niet teveel mee bezig zijn.
bij lieke duurde het 1,5 jaar voordat ik zwanger werd en bij mirte was ik na 2 maanden al zwnager! En bij mirte zeiden we we zien wel. leuk als het lukt maar we gaan er niet zo bewust mee bezig zijn zoals bij lieke.
want toen was ik nergens anders meer mee bezig als zwnager worden.
en volgens mij duurde het daarom zo lang, en bij mirte niet!

succes meid

groetjes gytha

Hi Rainbow,
Ik herken je verhaal precies. Ik kan m’n nieuwschierigheid ook maar nauwelijks bedwingen. Deze maand heb ik ook weer veelste vroeg getest, en het slaat nergens op. Maar goed, wij willen ook heel graag een tweede, en we zijn al een paar maanden aan het klussen Ik wil er ook niet teveel op gefocused zijn, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Veel succes met het afwachten, enne in die voorspelling zou ik ook niet geloven.
Als ik in NL ben ga ik ook van die ovulatie testen halen. Haal je die bij de aphotheek?
Groetjes, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Weet je wat het ‘moeten’ is bij een tweede. Iedereen gaat er vanuit dat omdat je er al 1 hebt de tweede er ook zo wel zal zijn. Het is dus denk ik ook een beetje meer druk van buirten af ook al is het maar gevoelsmatig dan dat het echt moet.

Ben ik nog te volgen??

Groetjes,

Michèle

het kan snel gaan en lang duren dat weet je toch bij madelon heeft het 13 maanden geduurd en toen was ik 20 toen ik begon dus ben je toch aardig vruchtbaar zeggen ze en toen ik op een gegeven moment niet meer tegen de pil kon zeiden we tegen elkaar we zien wel wat er gebeurt, ik durfde niet goed met me bekken. Nou ka nje vertellen in 9 jaar dat ik de pil niet geslikt heb ben ik 2 keer zwanger geweest een keer na 4 jaar werd miskraam (intussen was ik gescheiden en nieuwe vriend, toen eerst wel eilig hoor ) en toen pas na 5 jaar weer en zie een pracht van een zoon.
Ik was er verder totaal niet mee bezig want indd ik had al een pracht van een dochter

Misschien hield ik het tegen door angst kan ook nog
En ergens begrijp ik je wle rainbow ook de jaren gaan bij jou meetellen maar ik was 40 toen ik zwanger van dylano werd en dacht dat ik in de overgang zat

Liefs Michelle

@ Dootje: ik heb zo’n test gekocht bij 't Kruidvat, maar je kunt ze ook on-line kopen. Moet je maar eens google-en. En tegenwoordig heeft Predictor ze ook, maar die vind ik veel te duur. Ik vond ze wel handig, omdat je precies de juiste dagen weet op te sporen, maar ik moet wel zeggen dat vrijen dan nogal klinisch wordt. Het 'moet’dan en dat is niet zo leuk vind ik. Ik merk nu al dat mijn vriend en ik niet meer zo spontaan zijn en dat is jammer!

Ik denk dat wat Michele zegt zeker klopt. Onbewust voel je toch wat druk van buitenaf, zeker als je, zoals ik, ‘al’ 35 bent. Mensen hebben mij al gevraagd of we bezig zijn, maar dat gaat ze geen bal aan. Dan leg ik mezelf alleen maar een druk op en ik vind dat te persoonlijk om met anderen te delen. Alleen met jullie dan he, mijn vituele vriendinnetjes! Ik hou wijselijk mijn mond. Ik had eigenlijk graag willen wachten tot Eva 1,5 jaar was, maar gezien de leeftijd denk ik: ‘Dan maar eerder’. Ik wil ook graag een ander huis en een andere baan en zwanger ga je ook niet solliciteren of met dozen lopen sjouwen. Maar ik zie elke dag zoveel nieuwe dingen aan Eva, dat ik het soms jammer vind om alweer met de volgende bezig te zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat er een ander kindje is. Ik vind het gewoon moeilijk, al dat vooruit denken en misschien moet ik dat ook gewoon niet doen. Ik wilde eigenlijk pas gaan klussen in januari, maar mijn vriend wilde zo graag en het is natuurlijk niet zo dat ik dat niet wil. Maar iets later mag wat mij betreft ook, bijvoorbeeld een oktober 2010-baby! Prima! Ik zit er een beetje mee, met al die keuzes zeg maar. Ik wil graag een tweede, maar dat hoeft ook niet per sé meteen, ik wil dus ook graag verhuizen en een andere baan…Onbewust levert dat misschien ook spanning op en dan lukt het niet!

Toch vind ik het weer leuk als iemand in mijn omgeving zwanger is. Ik weet wel 100% zeker dat ik een tweede wil. Dat is het dus niet, alleen de tijd meer he…Snappen jullie wat ik bedoel? Ik moet mezelf gewoon niet de druk opleggen van: eerst dit, in februari verhuizen, dan in april een baan etc. Wat is het leven soms complex he! Blij dat ik er hier gewoon lekker over kan hebben!

Oh ja ik snap je helemaal, ik wordt over 27 dagen 30 en morgan over een maand 1. Dat geeft ook druk. Want nu ben je nog lekker jong en dan is het verschil niet zo groot met Morgan enne bij Morgan was je ook zo zwanger.
Dus wij zijn niet eens bezig en mensen geven al druk. Maar misschien inderdaad iets minder mee bezig zijn en kijken wat je eerst wilt. Niet dat de rest op de lange baan moet, maar misschien solliciteren na een 2e baby, enne verhuizen ach daar kun je hulp bij krijgen.

Groetjes,

Michèle

Zag net dat ik alweer ongesteld ben…Van mijn cylus klopt helemaal niks meer. Er zitten nu opeens maar 22 dagen tussen…Dat schiet ook niet op zo! Het is pas poging twee, maar ik heb het nu alweer een beetje gehad hoor, met die druk. Ik laat de boel maar de boel en dan zien we maar. Want weet je, ik dacht: ‘Als het nu is, dan zijn ze straks niet allebei in augustus jarig en in juli is ook niks want dan hebben we straks 5 verjaardagen achter elkaar!’ Beetje verjaardagen spreiden…Maar ach, dan zijn ze maar in dezelfde maand jarig, wel zo handig met kleren van elkaar aandoen als ik een meisje zou krijgen. Eigenlijk maakt het allemaal niks uit, we wachten geduldig af en die stomme testen gaan de deur uit, want die maken de boel alleen maar onnatuurlijk. Neemt niet weg dat ik het toch jammer vind dat ik weer ongesteld ben… Maar nieuwe ronden nieuwe kansen en die moeten maar gewoon op een natuurlijke manier komen. Ik focus me nu ook op de verkoop van ons huis, want daar wil ik nu na de zomer toch echt wel weg. Het is bij ons altijd best lawaaierig en daar erger ik me ook aan. Ook niet de ideale omstandigheden die lawaai-stress! Grrrr!

Probeer anders monikskappeper te slikken Rainbow. Dat kun je bij de tuinen krijgen. Dat zorgt ervoor dat je lichaam de regelmaat na de pil weer krijgt en het verhoogd de vruchtbaarheid, ik slikte het ook en was met 2 maanden zwanger. Alleen behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Groetjes,

Michèle

Ik pin je er niet op vast hoor! Goede tip, kan altijd eens kijken, want het is een zooitje met die klok van mij!

Das vrij normaal hoor zeker nu. Nog geen jaar mamma dus rommelen en ik neem aan pil weer geslikt en zo. Dat lijf is van binnen een beetje de weg kwijt.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad, pil weer geslikt en toen Eef 9 maanden was weer gestopt. Ik snap best dat mijn lijf het allemaal even niet meer snapt, haha. Maar…heb bij de ETOS een multi gekocht waar foliumzuur in zit en waar ook iets inzit dat de cyclus weer op peil brengt. Een multi is altijd goed. Ben net weer een doosje OB gaan halen…Grrr.