Ik heb deze maand een ovulatietest gedaan. Dat was eigenlijk maar goed, want als ik de digitale kalender had gevolgd (zoals vorige maand) was ik ook deze maand weer gaan klussen op de ‘verkeerde’ dagen. Nu gaf de test 2 dagen een duidelijke piek aan…Als het goed is, hebben we dus onze kansen zo goed mogelijk benut.
Ik was met Eva totaal niet bezig met zwanger worden, maar nu ligt er iets meer druk op. Waarom weet ik eigenlijk niet, want we hebben nog best tijd. Ze wordt pas deze maand 1 en als het nu niet is, dan volgende maand maar. En zo verder. Ik denk meer dat we verwend zijn geweest, aangezien Eva meteen de eerste keer innestelde en bleef zitten! Nu is het pas poging 2…
Maar nu was ik stiekum toch benieuwd of het gelukt is en dus kocht ik bij ETOS zo’n vroege test. Die kun je 10 dagen na het klussen doen. Ik denk dat ik de test te snel gedaan heb, het was echt nét 10 dagen geleden en mijn menstruatie verwacht ik pas rond de 6e…De test was negatief en ik reageerde eerst laconiek, zo van: ‘Ach, nou ja! Dan niet!’ maar ik merk dat ik toch baal dat ik zo vroeg getest heb. Ik had beter een échte test kunnen doen zodra ik eventueel overtijd was! Maar goed, mijn nieuwsgierigheid won het…Nu maar gewoon mijn menstruatie afwachten en dan zien we het wel. Maar achteraf had ik het liever nog niet geweten!
Groetjes Rainbow, trotse mama