Niet zindelijk willen worden

hoi mama,s
ik heb een probleempje met m,n dochter van 2 jaar en 8 mnd ze wil niet naar de w.c …
alles wat ik ook probeer belonen meenemen naar de w.c en dan juigen als ik wel en plasje heb gedaan , maar dat loont zich ook niet , heb haar nu ongveer alles met elkaar al 2 weken zonder pamper laten lopen maar elke gaat het mis en op de pot of w…c verkleiner dat wil ze gewoon niet ! maar ze geeft wel aan als ze een pamper voor heeft wanneer ze gaat plassen en poepen ook , en als ze peopt moet ze ook gelijk verschoont worden want dat vindt ze bah bah zegt ze dan … en ja volgens de boekjes is ze er dan aan toe , dus ja wat moet ik nu ? iemand nog goeie tips ?
groetjes van anna mama van lela en darja

soltanianhendriks.A

Gewoon niks van de boekjes aantrekken
Ze heeft nu nog een leeftijd waarop je je echt nog geen grote zorgen hoeft te gaan maken hoor.
Hoe meer jij er nu op blijft “hameren” des te langer het waarschijnlijk duurt.
Ik zou het eventjes lekker op zijn beloop laten en het over een maand (of 2) weer eens proberen.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Hoi,

Ik ben het helemaal met Bianca eens. Ze is nog best jong, dus helemaal niks aan de hand als ze liever voorlopig luiers draagt.

Hoe meer je het forceert hoe langer het duurt voordat ze echt zindelijk is. Gewoon geen aandacht aan besteden en het over een tijdje nog eens proberen. Lukt het ook dan niet, dan weer een poosje geen aandacht aan besteden.

Over het algemeen zijn ze gemiddeld rond de 3,5 zindelijk, dus je hebt wat dat betreft nog tijd zat!

Groetekes, Sje

Evianne is nu 3 jaar en 2 maanden. Ze kan het wel, maar wil niet. Ook ondanks het belonen en stickersysteem. Ik wacht maar weer even rustig af en maak me er maar niet druk om verder, denk dat het wel goed komen zal.

heyzz,
dank je voor al jullie berichies
tis ook wel zo heb sowieso nog tijd tot 4 jaar haha waar maak ik me druk over …
maar dat komt meer omdat me andere dochter wel met 2.5 jaar wel al zindelijk was en dan wil je wel eens de neiging krijgen om te gaan vergelijken en dat moet ik niet doen gewoon ! hahhaha
)
groetjes anna

soltanianhendriks.A

(even off topic hoor )

Zeg As, je bent wel bezig met je onderschrift vandaag he? Hihi, heb er al verschillende voorbij zien komen

quote:
tis ook wel zo heb sowieso nog tijd tot 4 jaar haha waar maak ik me druk over ... maar dat komt meer omdat me andere dochter wel met 2.5 jaar wel al zindelijk was en dan wil je wel eens de neiging krijgen om te gaan vergelijken en dat moet ik niet doen gewoon ! hahhaha

Hihi, inderdaad, je hebt nog ff
Maar kan me ook wel voorstellen dat je (onbewust) gaat vergelijken hoor!

Uhh.
Dat moet ik natuurlijk ook nog allemaal meemaken.

Hoezo, ben je nog niet zindelijk Medi?

Groetekes, Sje

ja ik denk ook dat je het effe moet laten rusten, ik heb er bij beide kids nooit geen aandacht aan besteed, lekker lui he?
En toch zijn ze beide zindelijk, Demi(nu bijna 5) was 3 jaar toen ze zindelijk was overdag, en snachts was ze toch wel ruim 4.
Milan(2,10 jr) is sinds een week of 3 zindelijk, en dan meteen overdag én snachts dus ik ben úit de luiers

Groetjes Nathalie & Co

En idd hoe meer je pusht hoe langer het duurt, het werkt echt averechts, en ze is nog zo klein jullie hebben nog tijd zat het komt vanzelf!

Groetjes Nathalie & Co

Onze oudste is nu 3 jaar en overdag zindelijk. Dat doet ze nu sinds 7 juni dus nog niet zo lang. Daarvoor wou ze echt niet op de wc. Gillen joh! ik heb het de tijd gegeven en naar haar gekeken of ze er aan toe was of niet.

Hoe we het voor elkaar hebben gekregen om haar wel zindelijk te krijgen is belonen met stickers plakken. En het werkt perfect! Als ze de hele dag droog is gebleven mag ze 's avonds voordat ze naar bed toe gaat een sticker plakken op een maand kalender die ik zelf heb gemaakt in Excel. En wel consequent blijven als ze niet droog is gebleven want dan mag ze gewoon geen sticker plakken.

maar hoe hebben jullie het gedaan als jullie weggingen? nu doen we haar nog een luier om en 's nachts ook trouwens.
We moeten wel het vertrouwen natuurlijk in haar krijgen dat ze ook dan droog blijft. Is nog wel moeilijk hoor…
Iemand tips?
Groetjes bianca

9 maanden banner

maar hoe hebben jullie het gedaan als jullie weggingen? nu doen we haar nog een luier om en 's nachts ook trouwens.
We moeten wel het vertrouwen natuurlijk in haar krijgen dat ze ook dan droog blijft. Is nog wel moeilijk hoor…
Iemand tips?
Groetjes bianca

Onze dochter (3,5) is nu sinds twee weken zindelijk. En, ja als je weggaat kun je gewoon haar potje meenemen dat werk bij ons prima. Zo’n problemen ze heeft gehad om zindelijk te worden (zie topic “ophouden”) Zo goed gaat het nu op de pot ook buitenshuis. Het maakt haar niet uit of we nu op het strand zijn of ergens anders maar ze doet het gewoon. En ook zeggen dat ze moet als er niks is en dat is soms wel vermoeidend hoor.
Auto uit , auto in enz. Maar ik moet er ook wel om lachen als ze zo doet.
'S nachts heeft ze nog wel een luier om ze is wel steeds een paar nachten achter elkaar droog maar ik denk dat we eerst de dag maar goed moeten hebben om de nacht ook droog te krijgen

Succes ermee.
Groetjes,
JacqKie.

hmm ja dat kan ook! een potje meenemen.
Eergisteren moesten we even naar een basisschool kijken voor Lisa en dat is hier 5 min vandaan. Ik was dus vergeten een luier bij haar om te doen. Ze heeft netjes in de school op de wc geplast. Wij natuurlijk hardstikke trots! gisteren gingen we bij een andere school kijken…weer geen luier om en pas plassen als ze thuis was. Vandaag gingen we boodschappen doen. Ik heb haar wederom geen luier om gedaan en het ging hardstikke goed! dus we zijn super trots!! . Ze ging pas plassen toen we thuis waren. Steeds gaan we een stukje verder weg…
Nu is het zo dat ze zo ontzettend blij is als ze heeft gepoept op de wc want dan mag ze 2 stickers plakken. 1 voor het plassen en 1 voor het poepen. Ze gaat dan gillen joh. Haha is echt leuk!
Nou wij hebben een zindelijk kind hoor overdag! geweldig.
's Nachts doen wij ook nog steeds een luier om. Dat durven we toch nog niet aan denk ik. Dat komt vanzelf wel.
Als ze trouwens een maand goed op de wc heeft geplast enzo dan mag ze een cadeautje uitzoeken. Bv stickers bij de zeeman voor 0,49 cent. Die mag ze dan weer gebruiken om de hele maand stickers te plakken…handig toch…
Groetjes,
Bianca

Nou meid, geweldig toch. En dat 's nachts komt idd vanzelf wel. Wij houden zeg maar de regel aan van drie nachten droog aan. En dat werkt echt goed. Als ze drie nachten een droge luier hebben kun je het eens zonder gaan proberen. Dan kun je nog proberen om ze om een uur of elf om ze nog eens te laten plassen (als ze dat willen). Onze dochter dus niet. Die begon te gillen toe we haar probeerde wakker te maken maar ze hield het wel vol tot de volgende ochtend. Maar als ze eenmaal de controle hebben dan gaat het wel goed. Alleen als ze erg druk zijn met spelen kan het nog wel eens fout gaan omdat ze het dan domweg vergeten. Onze dochter vond het vreselijk om een ongelukje te hebben en ik heb haar ook heel voorzichtig uitgelegd dat het helemaal niet erg is en dat we gewoon weer een schone broek aandoen. Die neem ik ook altijd extra mee als we weggaan.

Succes ermee.

Groetjes,
JacqKie.

hoe leren jullie je kinderen om op de normale wc bril te plassen? ik gebruik nu nog de wc verkleiner en ze vindt het doodeng als ik haar ergens anders moet laten plassen zonder die verkleiner. Als we naar onze ouders toe gaan neem ik hem gewoon mee. Maar ja ooit zal ze het toch moeten leren denk ik zo…
iemand nog tips?

groetjes
bianca

[img]http://b4.lilypie.com/VSG0p2.png" alt=“Lilypie 4th Birthday Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Lilypie 1st Birthday Ticker

Als we ergens anders gan plassen dan thuis, hield ik Arwen vast (anders viel ze telkens in de pot)
Maar nu kan ze helemaal zelf.

Het stickersysteem werkt inderdaad erg goed.
Behalve bij mijn oudste dochter Merel. die was pas 3 weken voor haar 4e verjaardag zindelijk, omdat ze anders niet naar school mocht.
Arwen wordt volgende maand 3 jaar en is al 5 maanden zindelijk (dag en nacht, vanaf 2.5 jaar, op de dag af)

Het ene kind is snel zindelijk en bij het andere kind duurt het eindeloos.

Mijn zoontje is nu 3,5 en sinds een paar maandjes pas zindelijk, ben er op zijn 2e mee begonnen maar toen was het besef er gewoon niet.
In het begin deed ik hem de luier om als we weggingen maar omdat ie steeds droog bleef heb ik die uitgelaten en dat gaat hardstikke goed.
Als hij ergens anders naar de wc gaat houd ik hem vast.
Mijn andere zoontje is nu 22 maanden en die zet ik ook wel eens op de pot omdat hij met luier om zelf er al op gaat zitten. Maar zodra de luier uit is wil ie niet meer. Maar ach, hij heeft nog maaaaaaaanden de tijd

Dozeyana mv Dominique, Zenna, Yael en Nanou!

Hoi,

Ik probeerde ook vanalles toen mijn dochtertje 2,5 jaar was… maar alles wat ik probeerde ze plaste gewoon van zich af…

Nu heb ik het een tijdje laten verwateren en afgelopen Juni werd ze 3 jaar werd ze ineens plotseling zindelijk en ook gelijk s’nachts ik heb haar daarvoor ook wel goed beloond en nu vind ze het harstikke leuk en is ze zelf ook heel trots dat ze zelf op de wc kan…

Groetjes Miranda