Niet willen zitten

Hallo

Indy wordt 9 juli 9 maanden. Een maand geleden ben ik bij het CB geweest en ze deden een beetje bezorgd toen ik vertelde dat Indy nog niet kon zitten. Nu maken ze al snel van een mug een olifant af en toe maar ze zit nog steeds niet uit zichzelf. Ze kan het wel met steun en heel eventjes los maar ze laat zich al snel naar 1 kant vallen. Omrollen en zo is geen probleem. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

groetjes mama van Kane en Indy

joyce Kurstjens-huber

Nu niet denk ik… Mag best nog even duren! Elk kind eigen tempo… CB zou dat toch ook moeten weten!

Groetjes Manderijn.

pfffffffffffff
ik had er 1 die met 4.5 maand zelfstandig kon gaan zitten en dacht mooi hé … en niks maar dan ook niks meer heeft gedaan tot 2 jaar… niet kruipen, niet rollen niet lopen niet optrekken… dus huh kind wees gelukkig

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Helemaal eens met de anderen, zou me er niet druk om maken, ieder zn eigen tempo!
Als ze wel met steun zit dan is het begin er, je kan haar b.v. wat vaker in een voedingskussen laten zitten om het wel wat te oefenen, maar zeker niet forceren of overstimuleren. Komt vanzelf goed!

Groetjes Carolien.

Mijn jongste neefje zat pas met 14 maanden zelfstandig. Hij is inmiddels 2,5 en het is allemaal prima in orde gekomen, met de andere ontwikkelingen zoals staan, lopen etc.

Groetekes, Sje

Mijn jongste zat ook pas echt zelf goed met een maand of 10. Maar daarna besloot ze zich steeds achterover te laten vallen (dus zat ze nog niet). Pas een paar dagen na haar eerste verjaardag is ze goed zelf stevig gaan én blijven zitten…
En nu schuift ze op haar kont rond ipv kruipen wat we zo graag wilden.

Ik zou me echt geen zorgen maken. Heel gewoon dat een baby dan nog niet kan zitten. Er zijn niet voor niets gemiddelde, de een zit eronder de ander erboven. Tim en Daan zaten beide wel met 9 maanden, maar er zijn ook kindjes die ik ken die op die leeftijd nog niet zaten. Het is net als met lopen, praten etc. De een is sneller met dit en de ander met dat.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,
Ik zou me ook echt geen zorgen maken…komt allemaal vanzelf wel. Jesper heeft tot nu toe altijd al periodes gehad waarin hij veel gaat doen (ontwikkelen) en daarna dan maanden weer niks. Het ene kindje is nu eenmaal sneller dan het andere. En het ene kindje doet dit als eerste en de ander weer dat. Zoals ons nichtje was sneller met lopen en Jesper was weer sneller met tanden.

Groetjes Daniëlle

Micha ging met 8 maanden al staan, maar zitten…? doet hij nog steeds bijna nooit,vond en vindt hij niet interessant, denk ik maar. Hij liep met een jaar, maar zitten deed hij niet…zitten? de dag is veels te leuk, ga toch niet stilzitten? Hij zit nog steeds vrij zeldzaam op zijn billen, altijd op zijn knietjes, alleen op de bank wil hij wel is zitten, maar als hij moe is…
Micha is nu ruim 2, rent, klimt, vanmiddag zat hij hoog in de schutting.
Met ruim 1,5 jaar zou het cb mij ook bellen want micha praatte te weinig… hij heeft vanaf echt zijn tweede jaar alle ‘schade’ ingehaald, ik heb me er zelf ook nooit zorgen omgemaakt, omdat ik wist dat hij alles wel begreep wat ik tegen hem zei, ik vond dit ook zon onzin…
Geen zorgen maken hoor! komt echt goed!

AgnesReinds-Bosch

hoi
toevallig was de fysio net nog hier voor Sam. en zij gaf aan dat dat zitten helemaal niet zo goed is voor de ontwikkeling. lekker laten liggen, tijgeren etc, dan ontwikkelen ze veel meer van hun lichaampje dan als ze zitten.
Sam kan nu wel zitten, maarzij gaf aan dat dat helemaal nog niet hoeft op deze leeftijd (hij is8,5maand) dus ikzou me zeker geen zorgen maken.

groetjes gidget

Mijnticker.nl Tickers