Niet willen staan

Het is intussen al even geleden dat ik nog iets geplaatst heb, wegens enorm tijdgebrek. Klein verschilletje met toen ik nog thuis zat na de geboorte van Noa… Toen had ik elke dag wel tijd om alles te lezen op het forum en nu kom ik er precies niet meer toe. Maar ga proberen er weer werk van te maken…

Te beginnen met dit topic te posten!
Noa wil niet meer op haar voeten staan. Toen ze op haar vijf maand los kon zitten, wilde ze eigenlijk altijd staan. Stappen deed ze natuurlijk niet, maar ze wilde wel altijd op mijn schoot staan. Intussen kruipt ze al een tijd rond en heb ik gemerkt dat ze helemaal niet meer wil staan. Alleen nog als ik haar op het waskussen aankleed, wil ze nog even. Maar als ik haar op de grond wil zetten, om een paar stapjes te oefenen, zwiert ze haar voeten elke keer in de lucht. Ze trekt zich ook nergens meer aan op, precies of ze is niet meer geïnteresseerd in rechtstaan.
Zijn er nog moeders met kindjes die niet willen staan? En hoe lang duurde het dan voor ze konden stappen?

Niet dat ze van mij per sé moet stappen hoor, want ze is nog geen jaar oud. Maar in de omgeving wordt dagelijks gevraagd: En, stapt ze al? Word er op den duur tureluur van.

Lilypie Vierde Ticker

Voor lopen staat 18 maande, gemiddeld. Dus wat dat betreft is ze er nog niet aan toe. Verder is ze misschien nu met andere dingen bezig, en komt het staan later wel weer. Ik zou het in ieder geval niet pushen, want dat kan averechts werken. Gewoon even geen aandacht aan besteden.

Seth deed al stapjes langs het randje van de box toen hij 6,5 maand was, en loopt ook nog niet. En het zou ook best nog een tijd kunnen duren.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

laat gaan wat andere mensen zeggen, al is dat soms moeilijk. voor zelfstandig zitten gaan ze uit van 9 maanden en daarna dus pas het gaan staan en lopen. Ze is er waarschijnlijk gewoon nog niet aan toe. Laat der lekker der eigen tempo volgen. Dylano stapte langs de tafels toen hij 9 maanden was en hij liep echt goed los met zijn 15 maanden, dus gewoon een half jaar later pas.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ja, ik denk dat ik haar gewoon ga laten. Ze zal het ooit wel eens leren hé. Tijd genoeg nog. Grote zus liep rond op 13 maand, maar zei haar eerste woord dan weer pas op 15 maand, terwijl Noa al maanden op papa ligt te roepen. Ieder alles op z’n tijd zeker?
Intussen is ze aan het worstelen met tand nummer drie denk ik, want haar pampers stinken nóg erger dan normaal en ik zie het puntje al klaarzitten. En haar humeur is ook niet opperbest. Kan wel eens als er een vlijmscherpe punt door je tandvlees probeert te prikken

Lilypie Vierde Ticker

mijn kleine meisje is 13 maanden en helaas staat ze ook nog niet en van lopen moet ze ook niets weten.
de fysio zegt niet druk over maken je hebt snelle kinderen en lanzame kinderen.
en zoals je zeg is ze kwa praten snel normaal doen ze dat pas later alleen zei draait het om mijn meisje brabbelt er ook al vrolijk op los.
komt goed.

Ik zou me er idd niet druk om maken. Belachelijk dat mensen met 9 maanden al gaan vragen of ze al loopt. Het is helemaal niet vreemd dat ze eerst wilde staan en nu niet meer. Dat is vaker zo met baby’s. De ene keer vestigen ze hun aandacht op zitten, dan weer op praten en dan weer op iets anders. Dan doen ze het ene wel, dan ineens weer niet en dan weer wel. Geen pijl op te trekken, dus gewoon afwachten wat ze gaat doen is het beste.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

ja idd, ik ga me er niet druk meer in maken. Ze zal het wel leren. En voorlopig moet ik maar twee ogen op m’n rug bijhebben, nu ze alleen nog maar kruipt. Als ze loopt, heb je er al minstens zes nodig

Lilypie Vierde Ticker

Staan voordat kindjes zelfstandig kunnen zitten is enkel een reflex, dat doen ze dus niet bewust. Dit is wat onze kinderfysio mij vorige week vertelde.
Madelief, onze oudste deed dat nl altijd eb Phine doet dat niet. Dus ik maakte me ook wat zorgen. Ze moest lachten en vertelde dat het juist goed is als kinderen dat niet doen, want het zitten gaat toch echt vooraf aan het bewust staan. Eigenlijk doet je kindje het dus helemaal volgens het boekje(en is het ook nog eens een behoorlijk snelle tante, met 5 mnd zelf zitten: super knap hoor, dat doet Phine lang nog niet).
Groetjes

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">