Niet willen slapen


#1

mijn zoontje is nu 28 maanden en sinds een week gaat het moeilijk met willen slapen
elke keer als ik hem naar bed breng en hij ligt er in dan is het goed maar zodra ik van de kamer af ben dan gaat hij heel hard krijsen en huilen en mama roepen ik ga dan nog even kijken en loop dan naar beneden en laat hem een kwartier huilen en ga dan nog een keer kijken maar weer hetzelfde zo kan het twee uur lang doorgaan ook snachts wie heeft er tips of kan mij een advies geven normaal slaapt hij gewoon zonder problemen

ben nu wel 4 maanden zwanger van de tweede groetjes silvia


#2

Welkom in de peuterpuberteit!

Als er niks aan de hand kan zijn (pijn, ziek, vieze luier), dan gewoon laten huilen. Klinkt hard, maar hij is gewoon aan het proberen of je bij hem blijft, dat-ie naar beneden mag of lekkerder nog: dat-ie bij jullie in bed erbij mag.

Niet intrappen. Hooguit een keertje gaan kijken als-ie zo gaat huilen en daarna is het klaar. Niet meer op reageren. Hij valt vanzelf in slaap uiteindelijk. Hij is oud genoeg om te weten hoe hij jullie tot wanhoop kan drijven en als je er 1x intrapt door hem bijv. bij jullie in bed te nemen is het eind zoek!

Niet steeds bij hem gaan kijken, want hij weet dan dat je elke keer terugkomt. Hij moet zich gaan realiseren dat je best een keertje komt kijken of alles wel goed is, en als alles dan goed is, dan klaar ermee.

En nogmaals: dat klinkt hard, maar het is de enige manier om te laten merken dat jij de regie in handen hebt en niet hij.

Groetekes, Sje


#3

Ik sluit me bij Sje aan.

Gezien zijn leeftijd zal het idd uitproberen zijn, dus hoe moeilijk ook ik zou er niet telkens heen gaan als hij gaat huilen. Ze zijn hoe jong ook slim genoeg om door te hebben hoe ze de aandacht moeten krijgen. Ik zou er 1 keer heen gaan om te kijken of er echt niks aan de hand is en dan niet meer. Laat hem maar huilen, hoe hard dit ook klinkt. Hij zal snel genoeg doorhebben dat papa en mama niet meer komen kijken en gewoon gaan slapen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#4

Slaapt hij nog 's middags? Onze zoon deed dit rond die leeftijd ook. Ik deed hem toen 's middags niet meer in bed. Dan sliep hij gewoon netjes om 19.00uur. Slapen in de middag wilde hij op zich nog wel maar dan had hij 's avonds echt nog te veel energie om te gaan slapen. De eerste week moest hem 's middags nog weleens wakker zien te houden(ging ik bv naar buiten als hij moe werd) daarna hield hij het prima vol zonder middagslaap.
Wel aten we in het begin iets vroeger(rond 17.00) en gebeurde het ook weleens dat hij al om 18.30 op bed lag.

Groetjes Ramona


#5

hallo dit is nog een keer silvia

ik heb jullie advies opgevolg maar het blijft doorgaan het wordt alleen maar erger tips welkom