@Marja; Het slapen overdag is geen probleem, nou ja, daar maken we geen probleem meer van. Hij slaapt gewoonweg niet op vaste tijden, en ook niet veel overdag. Dat is eigenlijk op de eerste drie maanden na, altijd al zo geweest. We hebben de structuur in eten en activiteiten maar zijn hazeslaapjes gaan daar gewoon ergens tussendoor. Ik heb inmiddels de illusie dat ie overdag meer gaat slapen opgegeven en aangezien hij verder de dag door wel vrolijk is, vind ik dat ook niet zo’n probleem. Het is nu alleen het naar bed gaan s’avonds, het inslapen (en vannacht ook het doorslapen…) wat ineens niet meer lukt. En ik was altijd zo blij dat dat in elk geval geen problemen opleverde…ik kon hem gewoon wakker in bed leggen, niets aan het handje. Maar nu…oefff. Ik probeer daarin wel vol te houden idd en hem gewoon in bed te laten liggen, maar het echt overstuur zijn in combinatie met het hoesten/kokhalzen maken het me wel lastig!
@Selma; Het jengelige, en meer huilen, en het om 5 uur wakker worden, herken ik wel van vorige periodes, en het huilen tijdens de fles. Dat waren dus duidelijk sprongetjes! Dat om 5 uur wakker worden is nog niet zo lang geleden, maar inmiddels weer gestopt. In plaats daarvan levert nu het s’avonds naar bed gaan problemen op, en slaapt ie uiteindelijk veel later in. Of hij wordt zoals vannacht ook weer midden in de nacht wakker. Hij is ook gewoonweg niet fit, het astmatische speelt weer flink op, en hij heeft nu ook nog eens ontstoken oogjes. Als het lijkt dat het weer wat beter gaat…dan komt er wel weer iets nieuws voor in de plaats
@Jessica; Nog steeds moeite met het naar bed gaan s’avonds? Ik realiseerde me dat onze kids beide bijna 1 zijn…wel toevallig dat ze dit rond dezelfde leeftijd hebben. Lijkt toch een fase/sprong dan! Heb je al iets nieuws ontdekt wat werkt?
Groetjes Carolien.