hallo meiden,onze dochter myrthe is nu 10 weken,en ze heeft van begin af aan al moeite om overdag te slapen.we hebben in overleg met cb haar ingebakerd en het boekje van ria blom meegekregen,en hun advies is om haar bij moeheidssignalen wakker op bed te leggen,omdat ze moet leren om ook overdag zelf in slaap te vallen.en haar gewoon te laten huilen.ze slaapt soms een half uurtje en dan begint ze weer opnieuw met huilen.en als we dan na tijdje gaan kijken is ze alweer klaarwakker.heb nog niet echt gevoel dat dit gaat werken.maar kan toch ook niet hele dag met haar op de bank gaan zitten.wie herkent dit?savonds gaat het meestal goed na de flae van 20.00u slaapt ze wel zo in en maken we haar om 24.00u wakker voor de fles en dan wordt ze meestal tegen uur of half 5 wakker,alleen gister was het 22,00 dat ze wakker werd dit hadden wij ook nog niet gehad,wat een verhaal he…
Niet willen slapen overdag
hallo,
Hier ook zo’n slaapprobleem gehad steeds maar kort slapen.
Toen ook ingebakerd en duurde even voordat ze eraan gewend was.
Hoe lang baker je al in???
Als je net begonnen bent kan dit een terug slag zijn. Maar als ze wakker in haar bedje ligt en uiitgeslapen is na een half uurtje prima toch. Alleen als ze nog moe is zou ik ze laten liggen. Wij liepen ook de hele dag met haar rond en sinds het inbakeren hebben we nu een echte slaapkop gekregen en een uitgerust vrolijk kindje Hahaha.
Het komt echt goed gewoon even doorzetten. Hier is het ook goed gekomen.
En inderdaad echt bij vermoeidheidsignalen op bed leggen (oogjes wrijven/jengelen etc) en bij elk slaapje inbakeren zodat de doeken bij het slaapritueel gaan horen.
Komt echt goed!!
succes hopelijk heb je er wat aan.
groetjes Gytha

Hallo,
Ons meisje is altijd een hele wakkere baby geweest. 's Nachts sliep ze goed, maar overdag vaak maar 2 keer een half uurtje. Ze had niet meer nodig. Maar sinds een weekje is ze helemaal omgeslagen. Nu is ze telkens 2 uurtjes wakker en slaapt dan weer 1,5 uur. Ze is nu 5,5 maand. Het kan dus veranderen… Ik vind dit heel gek dat ze nu zoveel slaapt. Vroeg in een topic ook om raad… Maar veel wakker zijn is hier dus geen probleem geweest met Cloé. Ze is altijd een hele vrolijke baby geweest. Het lijkt wel of ze de slaap van de voorbije maanden aan het inhalen is haha…
Groetjes,
Tamara
Hoi,
Vervelend is dat he!
Wij hebben dit met Anne gehad, die wilde ook niet lang slapen.
Hooguit drie kwartier.
Ik weet niet of Myrthe in een ledikantje slaapt maar bij
ons was het over met de korte slaapjes toen we haar
ledikantje in de lengte voor het raam zetten en de gordijnen
gewoon open te laten.
Ze slaapt nou vaak 2 a 2 1/2 uur achter elkaar.
Als ze een keer in de box in slaap valt is het ook licht.
Heb je de gordijnen ook open?
Ik weet niet of dat past maar probeer het bedje maar eens in
de lengte voor het raam te zetten en gordijnen open.
Hoe lang is Myrthe op per keer?
Wij deden Anne in het begin te vroeg op bed en dan was ze
nog lang wakker.
Op de leeftijd van Myrthe was Anne al 1 1/2 uur op.
Verschilt per baby hoor. Zijn richtlijnen.
We hebben sinds een paar weken ook een warm slaapzakje voor haar.
Kijk maar eens op:www.slaapje.nl
Je hebt ook geen deken/laken nodig.
Sinds ze dat slaapzakje heeft slaapt ze zo lang.
Er zijn een aantal meiden op ikkeben en die hebben nu ook zo"n
slaapje voor de baby.
Wij deden Anne ook altijd na de fles van 6 uur weer op bed en
dan sliep ze maar 3 kwartier.
Nu houden we haar beneden in de box tot half 8 en dan slaapt ze
nog tot 10 uur. Vanmorgen was Anne om half 6 wakker en ging om
kwart over 7 op bed en sliep tot 10 uur.
Misschien zou je dit ook kunnen proberen. Myrthe heeft natuurlijk
een lange nacht geslapen en dan kan ze na het drinken eerst wel
weer een poos in de box en dan pas weer gaan slapen.
Krijgt ze fles of bv?
Laat je nog wat horen of je dit wat vindt!
Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 16 week
hier ook een wakker ventje! Thije is nu bijna 9 weken, dus zelfde leeftijd! Ik heb bij luca echt van alles geprobeerd, uiteindelijk is hij op z’n buik beland, zo sliep hij nog redelijk. Maar altijd blij, dus ja, dan doe je er niets aan!! Thije heeft t nu dus ook (zal t aan mij liggen hahaha). Let echt op de moeheids signalen en hij slaapt ook redelijk goed in, huilt wel altijd heel eventjes, maar is na een uurtje weer wakker. Dat is ook hun cyclus he, na ongeveer 50 minuten gaan ze over op een lichte slaap en dan worden ze snel wakker. Ik denk maar zo, over 15 jaar trommel ik jullie uit je bed na een nachtje doorzakken!!!
Ik denk ook dat je even vol moet houden. Het inbakeren is idd iets niewus voor haar. Verder ben ik het ook eens met wat de andere zeggen: is Myrthe vrolijk en groeit ze goed dan zou ik me niet te veel zorgen maken. Wat je ook kunt doen is je dochter gewoon in haar bedje laten liggen zolang ze niet huilt. Haar bedje is dan ook een veilige haven waar ze rustig ligt. En jij hoef haar niet steeds bezig te houden.
Mijn zoon Morris (4 mnd) slaapt eigenlijk best goed al heeft hij ook periodes dat het minder is. Gelukkig slaapt hij 's avonds altijd tussen 19:00 en z’n laatste fles tussen 22:00 en 23:00 uur en dan weer door tot 19:30 uur. 's Nachts wil ie nog wel eens spoken (huilen/piepen) met z’n fopje is ie weer getroost.
Het is idd een feit dat kindjes vaak wakker worden bij de overgang naar een diepe/ ondiepe slaap. Ze zijn dan eigenlijk nog niet uitgerust. Misschien pak je Myrthe wel te snel uit bed? Morris wordt ook vaak na een uurtje wakker. Hij huilt dan. Ik laat hem dan zo’n 5 minuutjes huilen en geef dan z’n fop. Is ie zo weer vertrokken voor 1,5/ 2uur! Misschien dat dat wat is? Weet niet of Myrthe een fopspeentje heeft. Succes!