Niet willen slapen alles geprobeert help!

Goede Morgen,

Ik ben Marlou en ben 23 jaar.
Ik heb een dochter van 14 maanden.
Mijn dochter heeft vanaf de geboorte altijd goed geslapen gelijk door geslapen ging om 8 uur naar bed tot de volgende ochtend 8 uur niks aan de hand.
Tot 2 maanden geleden.
Niet meer in bed te krijgen alles geprobeerd liedjes zingen ff spelen met der, heel steng zijn , en maar laten huilen na 15 min naar boven kunnen omdat ze alles onder spuugd.
Naar dokter geweest ze hoest nogal waarschijnlijk bronchitus nu medicijnen en weer van vooraf aan beginnen der laten huilen maar gewoon weer alles onder spugen. Dus maar weer met ons mee naar bed.
Nu gister weer lopen vechten der s middags niet meer in bed doen (s middags net zo`n drama) en wachten wanneer ze maar zo moe is dat ze in der eigen bed wil.
Ondertussen was het al 11 uur en vond ik het wel goed met der, der in de bed gelegd en laten huilen weer alles onder gespuugd. Vanochtend werd ik wakker met weer mijn dochter naast me.
Wat moet ik doen??

groetjes mama van esmee

hoi marlou,
in wat voor bedje slaapt ze, mijn dochter heeft het ook gehad en sliep toen in een peuterbed. Nu slaapt ze in een campingbed en voelt zich veiliger
hoop dta je er wat aan hebt

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Hoi Marlou,

Ik vindt zelf 20.00 pas op bed wel erg laat voor je kindje.
Elke is 2 1/2 en gaat vaak rond 18.30/19.00 op bed.
Elke is smorgens rond 6 uur/half 7 wakker.

Kan het zijn dat Esmee van de bronchitus niet zo lekker is?
Houd haar maar lekker binnen.
Zou niet streng zijn voor je kindje. Als ze niet lekker zijn doe je
haar daar geen plezier mee en gaat ze juist huilen.

Je zou haar smiddags rond 1 uur even op bed kunnen leggen (proberen)
Al slaapt ze maar een uurtje dan kan ze er weer even tegenaan.
Als je haar na het eten lekker in bad doet en dan nog even wat
yogurt geven ofzo en wat drinken.
Dan lees je nog een paar boekjes en dan kan ze mooi om half 7 op bed.
Ik heb van Natusan bedtime bath en die ruikt heerlijk naar lavendel.
Daar word je kindje lekker rozig van en zal snel slapen.
Heeft ze ook een speen in?
Anne onze baby van 24 week had eerst zwitsal babyolie en die was heel
vet en ze bleef erg lang wakker.
Nu heb ik al een aantal weken Natusan in huis en ze slaapt gelijk.
Zou je ook kunnen proberen.
Heb Anne om 6 uur in bad gedaan en mijn handen ruiken nog steeds
naar lavendel.

Je kindje niet bij jullie in bed leggen. Dan went ze daar aan en wil
elke dag.
Gewoon in eigen bedje leggen.

Zou het zo eens proberen als ik jou was.
Wees maar lief voor Esmee, ze is gewoon niet fit denk ik.
Leg haar maar lekker warm in bed. Heeft ze nog een slaapzak aan?
Misschien de kamer even voorverwarmen.

Laat je nog even horen wat je er van vindt!

Groetjes heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 24 week

Ten eerste bedankt voor de tips.

Gister om half 8 met der naar boven gegaan omdat ik het ook te laat vind.
al bij al was ik zelf om half 9 beneden en sliep ze, wat was dat heerlijk.
Met mijn man afgesproken dat ze met geen mogelijkheid bij ons kwam liggen en zelf heel zenuwachtig naar bed gegaan.
om twaalf uur begon ze te huilen ik wil inderdaad niet te streng zijn en laat er niet langer dan 10 min huilen omdat ik dan weet dat ze gaat spugen.
alles bij elkaar ben ik een uur met der bezig geweest.
Moet er zelfs bij zeggen (ben ik best trots op) dat ik er niet eens uit bed heb gehaald het troosten dee ik door zelf eroverheen te hangen en meer niet.
ben op de schommelstoel bij der gaan zitten en heb een half uur gezongen tot ze in slaap is gevallen.
Ze is toen door geslapen tot kwart over 7.
Je wil niet weten hoe blij ik was na 2 maanden weer normaal met mijn man in bed kon liggen.

Het rare is dat ik er vandaag dus inderdaad om 1 uur in bed heb gelegd en ze in een keer tot half 2 geslapen heeft.
Heb zitten huilen van blijdschap.

Zelf denk ik dat het inderdaad ook met der bronchitus te maken heeft gehad…

Ze slaapt nog wel in een slaapzak en krijgt een flesje melk mee naar bed.
De speen heeft ze al een maand of 5 niet meer wilt ze ook niet meer.

Hopelijk gaat het vanavond ook goed

x marlou

zo ff nog wat kwijt.
Mijn man is nu boven met der.
Om kwart over zes half zeven der lekker in badje gedaan had nog slaap zacht van zwitsal ook met lavendel die lekker in der water gedaan.
Nu is mijn man der pyama aan het aan doen en dan doe tie der ff voorlezen als ze der flesje krijgt dan kijken of het wil lukken nu lig ze dus al om zeven uur kant en klaar in bed hoop dat het gaat lukken.
Vind dit zelf wel een lekkere tijd dus hoop het van harte we wachten het af

gr marlou

Zo ben nog 1 keer naar boven gegaan en ze heb der nu al zeker 15 min niet meer gehoord.
Dit is voor mij al heel wat en in der eigen bed in slaap gevallen en ook nog eens om half 8 alweer een uur eerder.
Hopelijk blijft het nu even stil.

gr marlou

Hoi Marlou,

Als je kindje savonds om 19.30 op bed gaat dan moet je er niet een
uur bij gaan zitten.
Je leest geeft haar beneden nog een flesje warme melk voor het
slapen gaan en dan lees je nog een boekje voor, en dan leg je haar op
bed en gaat gelijk naar beneden.
Ze moet weten dat het bedtijd is.
Heeft ze ook een knuffel mee naar bed.
Elke heeft een muis mee naar bed en die kan niet zonder slapen.
Is haar beste vriendje.
Als je kindje om 24.00 wakker wordt dan ga je even naar haar toe.
Geeft haar een knuffel en zegt dat ze weer lekker moet gaan slapen.
Geen uur bij haar blijven.
Hooguit een slokje water geven of even de luier verschonen.
Vindt ze misschien ook niet lekker een plasluier.

Laat je me nog wat horen!

Groetjes heleen

hoi heleen,

Vanacht heeft ze doorgeslapen vanochtend om half 6 was ze wakker.
We zitten ook niet een uur bij der maar we gaan om half zeven met der naar boven.
Dan gaat ze in bad krijgt ze der pyama aan krijg ze wat melk en lezen we een boekje voor dat alles bij elkaar + 1 x na tien min terug komen is een uur zeg maar.
Vorige week was dat 3 uur incl wel 100 x terug haha.
ze heeft een knuffel mee ze vind het nu ook wel al beter denk omdat ze het heel benauwd heeft gehad een tijd geleden dat ze gewoon bang is geworden voor het slapen want nu gaat het weer super.

gr marlou

Ik heb dit ook met mijn oudste gehad op deze leeftijd.
Ik heb het toen ook volgehouden om haar inderdaad niet uit bed te halen en er iedere keer even naar toe te gaan zodat ze weet dat ze niet alleen is en vooral niet te veel aandacht aan haar geven anders ben je haar aan het belonen.

Dus ik zou even naar haar toe gaan. Een aai over haar bolletje geven en zeggen.: Je moet nu lekker slapen. Weltrusten en dan weglopen. Dit zal je best vaak moeten herhalen maar bij mij werkte het wel.
Na een paar dagen gaf ze het op en was het probleem opgelost.

Dus volhouden hoor

Bianca

Ik denk ook dat je er het beste aan hebt gedaan om haar, wat er ook gebeurde, niet uit haar kamer te halen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er bij blijft zitten, met name omdat ze alles onderspuugt na lang huilen. De andere dames hebben in principe gelijk dat het normaliter goed is om het ‘afscheid’ niet te lang te maken, maar in deaz situatie met dat spugen enzo kan ik me goed voorstellen dat je het doet zoals je het doet en…daarbij heb je nu gezien dat het helpt dus doe je het goed. Ik denk dat als je nu zo zoetjes aan beetje bij beetje probereert om het weggaan uit de kamer korter te maken maar wel een ritueel van in schommelstoel zitten en zingen, afijn wat je nu dus doet wel moet aanhouden. Bij Emilie werkte dat ook.
Emilie heeft een tijdje gehad dat ze ook krijste zodra ik haar naar bed bracht en dan lukte het alleen mijn man om haar rustig te krijgen (vraag me niet waarom, maar het werkte) En we vertelde haar dan dat we begrepen dat ze boos was maar dat het bedrijd is en dat huilen daar niets aan veranderd. Dus niet het huilen afstraffen, want een kind van die leeftijd wil zich kunnen uiten met zijn boosheid, maar uitleggen dat je zijn reactie begrijpt maar dat het is zoals het is.