Niet willen poepen

Hai,
mijn zoontje van bijna 4 is sinds een jaar zindelijk, maar de laatste weken wil hij niet poepen. Hij houdt het gewoon tegen, terwijl hij het daarvoor gewoon allemaal op de w.c. deed. Wanneer ik het potje weer neerzet wil hij het daar nog wel eens op doen, maar hij zegt dat 'het ’ weer weg is als hij gaat zitten en eigenlijk wil ik ook niet weer terug op de pot. Later staat hij weer te kreunen in de kamer en wil niet naar de w.c. Soms houdt hij dit 5 dagen vol of een volledige week. Een half jaar geleden had hij dit ook en kreeg ik een laxerend middel van de dokter, maar dat helpt ook niet echt. Wie heeft een goede tip?

groetjes, Nathalie

misschien toch s verder laten onderzoeken. Het klinkt voor mij een beetje alsof hij pijn heeft bij het poepen en daarom niet wil en het tegen houdt? Misschien toch obstipatie?

mama1980

quote:
misschien toch s verder laten onderzoeken. Het klinkt voor mij een beetje alsof hij pijn heeft bij het poepen en daarom niet wil en het tegen houdt? Misschien toch obstipatie?

mama1980

Tja, ik weet het niet. Als hij uiteindelijk toch heeft gepoept, dan vraag ik of het pijn deed, maar dat is ook niet zo. Daarom zeg ik ook steeds tegen hem van, weet je nog van de vorige keer, toen deed het ook niet zeer. En toch houdt hij het steeds tegen.