Niet willen inslapen

Hallo allemaal,

De laatste 2 avonden wil Senna niet meer alleen in slaap vallen. Niet alleen huilen maar echt krijsen zodat ze dat 3 straten verder nog horen.
De eerste avond dacht ik darmkrampjes, ze had ook meer gedronken als normaal, maar gisteravond was het weer zo.
Ben er op een gegeven moment bij gebleven met mijn hand op haar borst en toen viel ze wel in slaap met glimlach op d’r mond.
Overdag baker ik Senna in en heeft ze er geen probleem mee dat ik weg ga (tot nu toe dan wel te verstaan), maar 's nachts ligt ze eigenlijk altijd los.

Heeft iemand er ervaring mee en hoe pak je de “verlatingsangst” aan, blijf je erbij of moet dat dan straks iedere keer/avond?
Hoor graag jullie ervaringen of tips.

Groet Vanessa mama van Senna.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoe lang laat jij jou kindje huilen.
Die van mij is 5 maanden en hij huilt en krijst voor een kwartier en dat begint hij stil te worden.
Het was zo moeilijk om hem te laten liggen de eerste paar keer.
Maar als je constant ernatoe gaat dan denken ze dat ze eruitmogen en als jij ze niet eruit haalt dan wordt het erger.
Ik kijk wel of hij gespuugd heeft of ls hij gepoept heeft maar als hij niets heeft dan laat ik hem liggen.
Mischien dat jij hier wat aan heeft.
Success

Jolene: mama van Amber en Brandon

Daisypath Ticker

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik laat haar eerst ff een poosje huilen (10 à 15 min.), ga dan checken of alles ok is, geen boeren, poepbroeken of spuug. Zeg dan ga maar lekker slapen mama is beneden en blijf vervolgens weer 10 à 15 min. weg.
Normaal is 1x terug gaan voldoende, nu blijft ze echter aan de gang. Heb haar al eens langer laten huilen een poss geleden, maar dit werkte niet, wordt niet rustiger ofzo.

Ben ik de enige die de term “inslapen” iets engs vind hebben?

Leg een paar nachten een pluchen knuffeltje bij jezelf in bed. Leg het daarna voortaan bij je kleine meid, dan ruikt ze je dichtbij. Zo zou je verlatingsangst ietsje kunnen verzachten.

Groetekes, Sje

wat je ook kan proberen is een slaapzakje,dan ligt je kindje niet ingebakert maar geeft wel het gevol van warmte.bij mijn dochtertje hielp het geweldig,als ze alleen onder dr dekentje lag bewoog ze te onrustig en nu ze in een slaapzakje ligt slaapt ze lekker rustig.

brie

Hahaha, nu je het zo zegt, ik heb ook getwijfeld of ik inslapen neer moest zetten, bedacht ff zo snel niets anders dus vandaar.
Ze slaapt 's nachts altijd al in een slaapzak, dus dat helpt daar niet voor, een knuffeltje kan ik inderdaad ff proberen.
Stikken ze d’r niet in, in een knuffeltje in bed, nu heeft ze namelijk niks!!

“Niet in slaap willen vallen” had gekund.

Groetekes, Sje

Ik heb er momenteel ook grote problemen mee met Yuna dat ze niet in slaap komt
Terwijl ze wel hartstikke moe is, want dan stopt ze altijd haar duimpje in haar mond.
gisteravond leek het wel een eeuwigheid te duren voor ze in slaap viel en een hoop geschreeuw om niks
want als ik boven ben bij der dan is het goed, maar ja ken moeilijk de hele nacht naast haar bed blijven staan.
maar ik moet om de haverklap naar boven lopen want als Yuna overstuur raakt kotst ze het hele bed onder.
heb van alles geprobeerd, van te voor in badje nog, slaapzak aan , slaapzak uit, lichtje aan, lichtje uit, speentje mee, geen speentje mee
noem maar op of ik heb het al uitgeprobeerd
overdag gaat ze wel lief slapen…

Bij Charlotte lieten we haar 10 minuten huilen, gingen we dan troosten en dan gingen we weer weg. Dit hielp erg goed. De eerste dagen moesten we wel 8 keer terug, maar het ging binnen een paar dagen al veel beter. We hebben deze techniek van internet gehaald, daar zeiden ze dat je na 10 minuten wel terug moet gaan om wel een veilig gevoel te geven. Wij waren er erg tevreden over.
Suc6!

Groetjes, Sandra

Dank jullie wel voor de tips, afgelopen 2 avonden door mijn man op bed gelegt en ging eigenlijk meteen goed. Misschien lag het wel niet aan de evt. verlatingsangst. We zullen zien, misschien is het wel weer zo’n periode.
Als ze nu overstuur huilt gaan we gewoon regelmatig ff kijken, inderdaad Sandra, zo om de 10 min. werkt bij ons ook goed. Hebben we 1 maand geleden overdag ook zo gedaan.

Groet Vanessa Mama van Senna.

ik heb het zelfde met delano
hoor hem de hele dag niet huilen maar na de fles van 17 /18 uur
als hij naar bed gaat schreeuwt hij alles bij elkaar
eerst dachten we hij is nog niet moe hou hem nog maar ff op maar helaas
toen hij is te moe en vind zijn slaap niet dus vroeger naar bed ,helaas
toen dachten we heeft meschien nog honger maar helaas ook niet
nu laat ikhem maar huilen ga wel af en toe eens kijken en geeft hem zijn knuffel en speen ,maar pak hem niet op ,vind het alleen zo vervelend voor hem zelf vaak ga ik kijken en dan schrwweut hij in zijn slaap nog

anouk nelissen