Niet willen eten


#1

onthaalkindje dat weigerd te eten

Ik ben onthaalmoeder van beroep en heb een probleem met een van mijn onthaalkindjes het is net 2 jaar geworden en weigerd al een maand of 4 deftig te eten. s’morgen niets, s’middags warm eten ook niet hij doet zijn mond wel open maar slikt zijn eten gewoon niet in. dit kan tot een uur na het eten duren; ofwel moet ik het eruit halen of hij laat het gewoon uit zijn mond vallen.
als het vieruurtje eraan komt eet hij een beetje en duurt het ongeveer een 1 uur vooraleer alles op is (appel, koek,…)
Ik heb al vernomen dat ik het eten gewoon na 20 min moet wegnemen zonder boe of ba maar dan is hij gelukkig.
als hij s’middags zijn aardappels niet wil eten bied ik die in de namiddag terug aan en dan weigerd hij nog steeds. En als ik hem dan van de fruitpap van de kleinere kinderen laat proeven eet hij die wel galant op net alsof hij uitgehongerd is . wat normaal is het is dan ongeveer 16 uur en het laatste dat hij dan misschien heeft gegeten is de dag ervoor s’avonds bij de mama om 20u (groeimelk ±150ml).
Thuis eet hij ook niet zoals het moet. zeggen de ouders.
maar bij de raadplegingen van kind en gezin zeggen ze gewoon negeren, maar als je zijn eten wegneemt is dit voor hem een beloning want eindelijk is dat bord weg.
Spelen doet hij ook niet echt, stappen gaat heel kramikel (net of hij steeds dronken is en valt op een dag ongeveer 20 keer over zijn eigen voeten) Ergens op jullie site heb ik gelezen over een cadeautje geven als hij zijn bord opeet maar dat doet hij niet nog geen 1 lepel en ik beloon de andere kinderen dan extra met een snoepje als ze flink gegeten hebben zodanig dat hij dat ook ziet dat de anderen een snoepje krijgen. of het snoepje vlak voor zijn neus leggen en vertellen als je flink eet dat hij dan dat snoepje krijgt maar dat doet hem niets. kan hem gewoon niet schelen
van veel meewerking van de ouders moet ik ook niet rekenen want ze zegt wel dat ze het erg vind maar ze doet er voor de rest ook niets aan.

weet er iemand raad, want dit is echt niet leuk en geloof het of niet maar de ander doen hem dus gewoon na. en denk er echt wel aan om hem niet meer naar mijn opvang te laten komen en hem te weigeren.