Ik leg het nu toch maar eens voor. Job mijn kleine van dik 10 maanden nu wil al een paar dagen geen avondeten. Het eten wat ik aanbied is eten wat hij al eens eerder gehad heeft en toen gewoon opat. Het is nu al 2 dagen zo misschien al 3. Hij drinkt wel en heeft ook gewoon honger want de fles die ik anderhalf uur later geef gaat op tot de laatste drup. Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet doen. Bel in ieder geval morgen CB en huisarts maar heeft iemand van jullie wellicht een idee? Hij speelt verder gewoon en is ook vrolijk, althans daar merk ik weinig anders aan. In het algemeen is zijn eetlust ook wat minder. Op zich krijg ik een bordje pap er wel in. Gister trouwens ook niet! Daarna fruit, maar half potje en tussen de middag krijgt hij ook pap dat ging vandaag ook best redelijk. Tjaa, ben een beetje zoekende, iemand tips hoe op te lossen?
Niet willen eten
Als er niets met hem aan de hand is en hij verder gewoon vrolijk is dan zou het best uitproberen kunnen zijn. Zit hij niet in een sprong? Dat zou kunnen verklaren waarom hij ineens geen avondeten meer lust. Gewoon blijven aanbieden en als hij niet eet, dan maar niet. In ieder geval zeker geen vervangende dingen aanbieden. Dan maar niet eten, ze hebben reserves genoeg.
Groetjes,
Sandra
Sprong vanaf week 41,5. Dat zou kunnen verklaren waarom-ie ineens niet meer goed eet.
Geen aandacht aan besteden, bord weghalen als etenstijd voorbij is en vooral geen alternatieven aanbieden “want hij moet toch iets eten”. Kindjes verhongeren niet zo gauw en ze gaan echt wel weer eten uiteindelijk. Zolang hij genoeg vocht binnenkrijgt is het goed.
Rond het jaar gaan ze allemaal moeilijk doen met eten omdat ze door hebben dat ze met trucjes veel lekkerdere dingen kunnen krijgen.
Groetekes, Sje
Ja dat hebben ze mij idd ook vereteld op het CB. Dat ze rond het jaar ineens heel moeilijk kunnen gaan doen met eten. Ik zou het ook even afwachten. Kan vanalles zijn. Kan met bovenstaande te maken hebben,maar kan ook zijn dat ie niet ziek ,maar misschien toch niet helemaal lekker is. Ook hebben ze rond het jaar minder nodig vertelden ze mij. Een baby groeit in zijn eerste jaar ontzettend hard, maar die groei neemt daarna sterk af. Ze hebben dan ook minder nodig.
mama1980
Idd NIKS anders aan gaan bieden.
Zal wrs een periode zijn en zolang hij niet ziek is en gewoon vrolijk zou ik me geen zorgen maken.
Uitproberen zou trouwens ook heel goed kunnen.
Sarah is nu ook 10 maanden en altijd al een slechte drinker geweest.
Smiddags krijgt ze diksap en een koekje, wil ze niet niet drinken dan krijgt ze ook geen koekje.
Dit heeft ze maar 1 keer gedaan en daarna had ze het gelijk in de gaten.
Ze drinkt 1 minislokje, gevolgd door een hapje koek, weer een minislokje, weer een hapje etc.
Ik ben wat minder streng dan sommige andere moeders hier lees ik… als mijn kind een keer geen dorst heeft dan geef ik geen straf door ook geen koekje te geven… maar goed! Ieder zijn opvoeding
Ik heb met Neeltje nu precies hetzelfde, van de en op de andere dag eet ze veel minder 's avonds. Huilen en wegduwen, erg irritant en vermoeiend! Ze eet wel goed fruit en brood dus …tja! Ze zit volgens mij midden in een sprong want ze heeft het erg druk met kruipen en zichzelf op ( leren) trekken, dus ik hoop dat het daardoor komt. Ik geef wel een alternatief omdat ik blij ben als ze gewoon wat eet. Dus ik probeer het elke dag en als ze niet eet geef ik wat extra yoghurt. Dus niet echt een alternatief maar ik compenseer het dan wat. Tot ze weer gewoon eet, wat ze altijd gedaan heeft. Een baby is er heus niet op uit om jou uit te testen hoor! Jij ook succes en hoop dat er bij ons allebei weer snel lekker gegeten wordt
Hier eet hij weer een paar dagen goed!! Afkloppen!!!
Ik had toch ook even voor de zekerheid CB gebeld, tja, weet ik veel…
Kreeg de tip om hem gedurende de dag wat minder eten te geven, het leek erop dat hij gedurende de middag al aardig verzadigt was. Dus, nu geef ik hem wat minder CC’s en als hij tot laat slaapt geen tussendoortje. Ik weet niet of het dat is geweest, maar tot nu toe werkt het. Succes allemaal!