Niet willen eten

Fabian is altijd al een goede eter geweest.
Alles wat je hem gaf at hij op.
Nu wil hij geen aardappels en groente eten.
Wel fruit, brood, vlees en toetje maar aardappels en groente is echt een groot probleem.
Wie herkent dit en heeft tips voor mij.

Lilypie Second Birthday tickers

Gewoon aanbieden en als hij niet wil, dan niet. Hij is echt op de leeftijd dat hij gaat uitproberen. Geen alternatieven aanbieden, als hij honger heeft eet hij echt wel. Volhouden, hoe moeilijk ook. Als hij weet dat hij dat kan eten en anders niets, dan gaat hij echt op zeker moment wel weer eten. En zolang hij goed fruit eet (2 stuks per dag) krijgt hij z’n vitamines en mineralen wel binnen, dus daar niet druk over maken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Bij Anna deden (en doen we nog) dat ze gewoon moet eten. Als ze niet eet of begint te smeren met het eten, krijgt ze geen toetje en gaat ze zonder eten naar bed. Dat houden ze misschien twee dagen vol, maar dan eten ze echt wel!!

Je hoeft echt niet bang te zijn dat ze honger leiden, ze krijgen door de dag heen genoeg binnen. Vooral niet iets anders aanbieden, want het is echt uitproberen!!

Volhouden dus!

Rond het jaar doen ze allemaal moeilijk met eten.
Zie bij de zoekfunctie andere topics met precies dezelfde titel.

Groetekes, Sje

Moet ik fabian dan wel vlees geven en een toetje of dat ook niet.

Hier is het al sinds de babytijd: niet eten, geen toetje.
Toetjes kunnen ze hier “verdienen”, die krijgen ze niet cadeau. Maar dat komt omdat ze nog steeds niet zo heel goed eten. En op toetjes word je niet groot.

Groetekes, Sje

alsof ik dit zelf geschreven heb! Joey blieft ineens ook geen aardappels en groenten meer. Pasta en rijst gaat er wel in, net als fruit en brood. Hier is het zo dat als hij niet wil eten, dan eet hij maar niet, ik ga er geen gevecht voor aan of wat dan ook. Hij piept ook niet als hij niet gegeten heeft, dus het zal allemaal wel meevallen! Ik geef hem ook geen toetje als hij niet gegeten heeft, het is alles of niets en dat werkt prima. Dus gewoon aan blijven bieden en wil die kleine niet eten, dan niet hoor. Sterkte ermee!

Lfs

Als Eva niet eet, bieden wij niks anders aan. Dan maar niet! Vorige week at ze slecht bij opa en oma en oma kwam wel met 3 verschillende dingen aan. Dat kan bij oma, maar hier dus NIET. Zo krijgen ze hun zin en dat werkt niet. Ik vind het niet nodig om het toetje niet te geven. Voor ons is dat gewoon een volgende ‘gang’ in het eten en geen ‘lekkernij’. Als ze minder eet, geven wij wel gewoon een toetje hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dylano krijgt wel gewoon zijn toetje als hij de rest niet eet en ook gewoon zijn vlees. Verder maak ik me niet druk of hij het wel of niet eet want weet dat hij het vanzelf weer gaat doen. Hier is het ook rond het jaar begonnen.

Me het toetje enzo moet je je eigen gevoel volgen, ik vind het gewoon een onderdeel van de maaltijd en geen extraatje, maar andere denken daar weer anders over.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hier wel een toetje, dat is geen straf of beloning, maar gewoon de laatste stap van het avondeten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier ook eten wat de pot schaft en anders volgende maaltijd weer een kans
Toetje krijgt ze hier altijd, maar dat is niet heel bijzonder hoor gewoon yoghurt met beetje diksap en soms wat vers fruit erdoor. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben als ze dan in elk geval wat binnen krijgt.

Gelukkig Fabian eet weer goed.
Hij heeft waarschijnlijk een sprongetje gemaakt.
Hij kletst nu de hele dag door en is eigenlijk geen moment meer stil.
Ook loopt hij nu redelijk stevig bij de bank en tafels langs.
Het belangrijkste hij eet weer.

Wat fijn dat hij nu wel weer gewoon eet.

Groetjes,
Sandra