Niet willen eten

mijn zoontje wordt over 3 weken 1 jaar. Alles gaat goed met hem maar 1 ding, hij wilt bijna niks eten.
Zijn schema is als volgt:

7 uur ckracker en 200 cc water (brood en pap en opvolgmelk wilt hij niet)
10 uur een halve tot 1 stuk fruit en 170 cc diksap
slapen tot 11.30
12.00 uur 3 hapjes brood en 150 cc koemelk (wilt geen opvolgmelk)
14.30 uur soepstengel en 200 cc diksap
15.00-16.40 slapen
17.15 warm eten ( denk 4 a 5 hapjes) soms yoghurt en weer 180-200 cc water
20.00 150 cc diksap
20.45 180 cc opvolgmelk

hij drinkt wel veel. Als ik hem minder geef zit hij gewoon te piepen.
Wie heeft tips??

groetjes sabina

Niks doen. Rond het jaar doen ze allemaal moeilijk met eten. Gewoon aan het uitproberen hoe ver mama’s grenzen liggen.

Niet eten, dan maar niet eten. Als hij maar goed drinkt (zeker met dit warme weer) is er niks aan de hand!

Ook geen alternatieven aanbieden (of zijn eten op andere tijdstippen aanbieden) die hij wel lekker vindt want voor je het weet is er geen weg meer terug. Dan weet-ie dat er dus met mama te sollen is.

Groetekes, Sje

hoi hoi, vervelend probleem. Toch zou ik proberen om hem een stuk mindr te laten drinken, want oef wat drinkt hij veel zeg. Zo’n buikje zit snel vol, zeker na zo’n sloot aan drinken. Makkelijker gezegt dan gedaan, maar zou het toch proberen, zou haast zeggen hij krijgt dan vanzelf ook wel wat meer honger/trek.
Suk6 en hopelijk wil hij wat meer gaan eten.

Gr patries

Krijgt hij als 1 stuk fruit weleens een hele banaan?
Als dat zo is, is het niet gek dat-ie 's middags niet eet. Een banaan heeft een verzadigingsduur van 3 uur dus eer hij weer trek krijgt is het na enen. En dan is het geen wonder dat-ie om 12 uur geen brood wil.

Groetekes, Sje

Zeker met dit warme weer is veel drinken helemaal niet erg. Die kleintjes kunnen ook zo zweten bij het minste geringste wat ze bewegen. Dus extra vocht kan geen kwaad.

Groetekes, Sje

Morgan heeft haar momenten met klooien. Drinken doet ze wel goed, en als ze niet eten wil pech dan maar niet.

Groetjes,

Michèle

Vergeet ook niet dat ze steeds minder gaan eten het eerste jaar groeien ze rond de 6 a 7 kilo het tweede jaar maar 2 kilo meer,

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

meiden bedankt voor jullie reacties. Ik geef rowan geen banaan omdat hij daar snel vertopt van zit.
Als hij nu niet wilt eten krijgt hij inderdaad niks anders. Pas als het weer tijd is voor iets anders.
Hoop dat deze fase snel over gaat

Goed bezig!!

Groetekes, Sje

En hoe zit het als je kindje nog maar zes maand is? Geef je dan bijvoorbeeld een fles als ze haar groenten niet wil? Of niets? En bedoel niet als ze maar net groenten beginnen eten, want dan is het natuurlijk normaal… Maar Noa eet al van 4 maand groenten en ze eet ze meestal heel goed, maar soms wil ze echt niks. Maar echt geen ene hap hé! Wat doe je dan? Niks geven? Heb het al een paar keer gedaan, niks gegeven, in de hoop dat ze de volgende voeding goed eet, maar toen at ze ook niks…
Vind het dan zooooo zielig. Als ze nu minder zou wegen, zou ik het niet eens durven, van niets in de plaats te geven op deze leeftijd. Maar ze kan wel wat missen