Niet willen eten

Ik heb een jongentje wat heel moeilijk eet . ) Hoogws mij eigen schuld . Hij at voor dat hij 2 werd redelijk goed . Daarna ging het mis . Ben toen alleen maar bruine bonen potjes van olvarit gaan geven omdat hij die wel lekker vond en ik al lang blij was dat hij iets at . Met als gevolg dat hij nu echt niets meer lust !! Verleden week heb ik aangeven dat hij nu afgelopen is met de potjes en gewoon me ga eten met wat er op tafel staat . Het is nu zo dat hij al sinds verleden week niets meer sávonds gegeten wordt . Ik begin nu een beetje radeloos te worden . Zijn enige maaltijd is sochtends een half flesje pap en smiddags 1 boterhammetje die hij vaak nog geen eens op eet . Graag tips om hem weer normaal aan het eten te krijgen .

Er wat laatst ook een topic over een kindje wat alleen potjes bruine bonen at. Was dat ook van jou?

Niet radeloos worden, gewoon doorzetten. Hij denkt dat hij kan winnen en dat je uiteindelijk wel weer potjes bruine bonen gaat geven. Niet doen. Hij krijgt echt wel genoeg voedingsstoffen binnen. Zolang hij met dit warme weer maar goed drinkt is het goed.

Niet toegeven, want jij bent de baas, niet hij.

Ook niet gaan belonen met bijv. snoepjes, cadeautjes of ijsjes als-ie wel zijn avondeten opeet want dan heb je er een probleem bij.

Gewoon niks extra’s doen. Eten voor hem neerzetten. Eet-ie niet, dan bord na het eten weer weghalen en klaar is Klara.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Aug 2009 10:58:25

Gewoon niks extra’s doen. Eten voor hem neerzetten. Eet-ie niet, dan bord na het eten weer weghalen en klaar is Klara.

Precies ja, zo doe ik het ook. Uiteindelijk heeft hij honger en gaat ie echt wel eten.

At hij voor de tijd wel eens gewoon met de pot mee? Mijn kindje wou de potjes niet meer sinds ik gewoon voor haar kook.

ja hij heeft" gewoon gegeten " voor zijn tweede verjaardag .( afwisselend met een potje ) maar ja daarna wilde hij niets meer en stom zat ik dus vast aan de bruine bonen potjes )

Ik heb het gevoel dat het nooit meer goed komt . hahaha Hij leeft alleen maar van een bruine boterham per dag pffff Ik geef hem wel een vitamine pilletje per dag . Hij drinkt wel heel goed .

Ik zou gewoon een bord eten voor hem zetten en als ie het na 3 keer vragen of geven nog niet op eet dan gewoon het eten weghalen zonder boos te worden of geiriteerd te raken. Ik denk dat ie het na een paar dagen wel opgeeft want als jij niet reageert is er voor hem geen lol meer aan.
Ik weet natuurlijk niet of het lukt maar proberen kan altijd toch?

Ja precies, zo zie ik het ook. Net doen of het je helemaal niks interesseert dat-ie niet eet. Zolang jij laat merken dat je ervan baalt dat-ie niet eet, speelt hij een spelletje met je en blijft-ie denken dat-ie je zover gaat krijgen dat-ie weer bruine bonen krijgt.

Je zegt zelf dat-ie tot zijn tweede verjaardag gewoon goed gegeten heeft. Niks mis dus met zijn smaakpapillen en zijn spijsverteringskanaal. Hij is gewoon in de peuterpuberteit.

Groetekes, Sje

Ben het er helemaal mee eens, doen of het je niet interesseert.
En wat ook belangrijk is bied kleine porties aan in het begin, kan het altijd opvoeren naar meer. Maar zo is de kans op succes ervaringen groter!

Succes ermee!
Groet Vanessa

Vanavond dus weer niets gegeten . Hij moet toch honger krijgen ? maar nee …

Joh, ze kunnen makkelijk een week zonder warm eten… dus hou je hartje maar vast.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

gewoon even doorzetten ( al is dat makkelijker gezegd dan gedaan )

Als-ie echt honger krijgt, eet-ie echt wel!

Gewoon doorzetten nu! Echt doen hoor!

Groetekes, Sje

hij gaat echt wel honger krijgen hoor! Maar ze kunnen dit best even volhouden athans onze dochter!
Van mij krijgen ze dan geen snoep etc alleen smorgens middags en savonds eten fruit en drinken en verder niks extra. en telkens gaat ze gewoon weer eten!
de aanhouder wint meid!

VOLHOUDEN

groetjes gytha

Vanavond weer een drama aan tafel . Luca begint al voordat we gaan eten te huilen . Eenmaal aan tafel blijft hij huilen dus zet ik hem apart in de gang . Eenmaal aan tafel schep ik een heel klein beetje op . Paar stukjes aardappel en 2 kleine stukjes champion & tomaat . Luca gilt er over dat de champion en tomaat eraf moet en pakt het met zijn handjes op en gooit het op tafel . Dus weer de gang in . Zo gaat het nog een keer . daarna heb ik zijn bordje weg gehaalt en in de keuken gezet . Dan maar weer geen eten . Ondertussen heb ik het over andere dingen dan eten . Wat doe ik nou toch fout ? sávonds krijgt hij alleen nog maar wat drinken , meer niet . Hij houd het heel lang vol …

Schat, jij doet niks fout. Hou vol! Echt, goed vol proberen te houden hoe moedeloos je er ook van wordt. Hij zal niet winnen! Echt niet! Hij moet doorkrijgen dat er niet met je te sollen is. Kan goed dat het een paar weken duurt, kan ook dat-ie over een paar dagen de handdoek in de ring gooit.

Zoals je het vandaag gedaan hebt, is het prima! Je bent goed bezig.

Groetekes, Sje

Help!
Onze zoon is nu 14 maanden en weegt maar 9 kg Hij is ook best licht geboren 2950 gram en altijd aan de onderste lijn van de curve wat gewicht betreft. Heeft regelmatig gespugd (in de eerste paar maanden wat meer). In de laatste paar weken wil hij bijna niets meer, melk helemaal niet,pap in de ochtend heel weinig. Avond eten ook niet. Hij is wel onlangs verkouden gewest(rode keel) Sinsdien begon alles.
Hoe lang kunnen ze last hebben van de keel ontsteking, hoe herken ik last van de amandelen of kan het ook met de leeftijd te maken hebben?

Gewijzigd door - mimi25 op 22 Aug 2009 16:05:37

ik ben er wat makkelijker is, mijn zoontje had dit ook en was echt een drama!
Hij vond brood heerlijk,dus gaf hem gewoon bij het avond eten twee stukken brood met kaas, en toetje…Later was het goed en at hij gewoom mee…
Niet te moeilijk over doen hoor!!! maak je jezelfalleen maar gek mee…en zeg nou eerlijk ik heb ook niet altijd zin in warm eten…

groetjes en succes

ja maar Luca eet bijna geen warm eten meer sinds vorig jaar mei . Toen ging het ineens mis . ( op soms een buine potje na dan ) Hoe lang zou het gaan duren ?

Hier nog zo’n peuterpubermeid… (19 maanden en weegt net 10 kilo) Eet sinds de vakantie nog maar een paar hapjes warm en loopt alleen maar te knoeien met haar eten. Ze kunnen je inderdaad tot wanhoop drijven… Brood eet ze wel, alleen ga ik dat niet als vervanging voor het warm eten geven, volgens mij is dan het eind zoek. Het avondeten is bepaald niet gezellig meer te noemen. Ik heb dat met mijn zoontje (bijna 4 jaar) niet zo meegemaakt, dat is altijd een goede eter geweest.
Hopelijk komt het moment wel weer dat ze gaat eten (zucht…)

jantje

We zijn inmiddels een aantal weken verder en Luca eet nog steeds helemaal niets . Hij houd het wel lang vol …ppfffff

Zolang hij nog net zo fit is als een paar weken geleden gewoon volhouden! Als je uit wanhoop 1x toegeeft en hem weer die bruine bonen voorschoteld, ben je nog veel verder van huis.

Blijf volhouden meissie! Echt doen hoor! Laat merken dat jij de baas bent!

Groetekes, Sje