Niet willen eten zonder 'speelgoed'

Hier eet Erik prima zonder speelgoed en ook zelf. Maar af en toe loopt dat minder goed en dan geef ik hem ook nog steeds hapjes hoor. Zie daar het slechte niet van. En over spelen tijdens het eten: nee, spelen niet natuurlijk. Maar een knuffeltje op tafel of boekje erbij vind ik ook niet zo’n ramp. Geen tv aan hier, want dat leidt teveel af.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nou ik probeerde het wel maar een paar keer heel voorzichtig maar dan weigert hij. Helemaal wild zijn hoofd schudden.

Hij wil speelgoed! en gevoerd worden!

De enige manier waarop ik er iets in krijg is als ik hem iets leuks te spelen geef en hem dan hapjes in zijn mond doe.

En zelfs dan…als hij het speelgoed beu is weigert hij gewoon net zo lang totdat hij een ander speeltje krijgt.

Maar dat houd gewoon een keer op voor mij.
Als ik stukjes mandarijn voor zijn neus zet pakt hij ze zelf mooi op en smult hij het bakje binnen 5 min leeg.

Maar met al het andere eten vertikt hij het gewoon.

Ik vind dat hij zelf moet eten…en dat ik dan af en toe nog eens een keer een boterham voer is natuurlijk geen probleem maar het moet niet zo zijn dat hij het zelf weigert te doen toch?

Groetjes
Margot

(ps: hij slaapt ondertussen…maar wel met een leeg buikje! toch zielig hoor )

Nee ik zou het ind niet met speelgoed doen, maar daar moet je je eigen gevoel in volgen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

dit is echt niet zielig hoor met een leeg buikje naar bed!
Wat hij wil kan niet en eten is eten.
Hij wil toch niet eten? Dan zijn dat de consuquenties.
Sorry dat ik zo streng ben nu.
Ik heb hier een dochter die eet ook slecht en ik maak er geen discussie of wat dan ook meer mee. eet ze neit dan niet dan ook geen toetje en tussendoortjes.
ze doet dat 2 dagen en dan eet ze weer.
Zo ook vandaag ineeens 5 boterhammen! Terwjl ze gisteren bijna niks heeft gehad.
Ze weten het echt heel snel hoor.

En Mirte (10 mnd) begint ook hoor dat ze geen zin in eten heeft en dan precies hetzelfde hup weg ermee.
Ik heb ook nog nooit gehad dat ze wakker werden van de honger, dus ze zullen wel genoeg hebben.
Als ze honger hebben eten ze wel! Het is echt een machtsmiddel van die kleintjes!
succes en geloof me die gaat wel weer eten hoor!

Groetjes Gytha

Ik heb het ook nooit zielig gevonden als ze met een lege buik naar bed gingen. Eigen schuld!

Je biedt toch eten aan? En dat is toch iets wat het kindje normaal gezien wel lust? Dan is het toch eigen keuze om niet te eten?!

Vooral geen alternatieven aan gaan bieden want dan is het eind zoek en weet het kind dat er met mama te sollen is. Voor je het weet leeft die kleine mop op boterhammen met pindakaas en macaroni met ketchup omdat-ie zogenaamd niks anders lust.

Niet intrappen!

Groetekes, Sje

@ Gytha & Sje, Helemaal mee eens wat jullie zeggen, wij gaan ervoor hiero

@Michelle, klopt je moet altijd je gevoel volgen. En ik ben er een beetje klaar mee met dat ‘verwende’ gedrag. Hoop alleen wel dat hij snel gewoon lekker gaat eten want hij is zo’n lekkere dikkerd en dat moet hij wel blijven van mama! haha!

Liefs Margot

ooooooo dan heeft hij genoeg reserve hahaha (nee geintje)
Mijn oudste is ook echt geen dikke eerder te dun dus ik vondt het ook erg moeilijk om het gedrag te negeren zeker omdat ze al geen gram vet heeft haha
Maar het is goed gekomen hoor. En als jij het vol houdt geeft hij snel de strijd op en gaat hij weer heerlijk eten

succes

Groetjes Gytha

Joepieeeee!!!

Thoby heeft net zelf 2 bruine boterhammen op zonder ook maar 1 keer te mopperen. En dat ZONDER speelgoed!

Hij zat echt te genieten van zijn brood en het was super gezellig aan tafel.

Mijn dag kan niet meer stuk!

Groetjes
Margot

Goed bezig!

Groetekes, Sje

supergoed van hem!
en idd anders maar zonder eten te bed
dan maar wat drinken voor het slapen, want ze moeten wel vocht binnen krijgen.
eten is niet zo’n punt en als hij echt honger heeft, dan weet hij gewoon dat hij dan te eten krijgt zonder speelgoed.
lastig soms dat concequent zijn, maar als je eenmaal vol blijft houden merk je ook dat het zijn vruchten gaat afwerpen.
en dat zie je nu wel, thoby eet lekker brood zonder speelgoed

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Kijk de aanhouder wint en dat is deze keer mama!
goed van je hoor!

Groetjes Gytha