Niet willen eten en drinken

Hi meiden,

Jesse heeft sinds vrijdag tot maandag hoge koorts gehad en sinds gister rode vlekken op zijn hele lijf. Ok de zesde ziekte dus. Als je ziek bent begrijp ik dat je niet wil eten heb ik dan zelf ook helemaal geen zin.
Maar Jesse heeft nu al sinds vrijdag zo weinig gedronken en vooral HEEl weinig gegeten. Hij zeurt verder niet dus honger zal hij dan wel niet hebben denk ik. Maarja na 5 dagen? (!) Vanmorgen wilde hij geen brood. Toen pap geprobeert ook niet. Melk wilde hij maar 50 ml drinken. Voor de rest op de dag wil hij hooguit een soepstengel paar hapjes fruit. Z’n avond eten wil hij wel op eten gelukkig. Ik denk dat hij qua melk en sap iets van250 ml opdrinkt.

Alles wordt weggegooid en we hebben alles al geprobeert. Maandag waren we op het CB en zij zeiden zolang hij nog plasluiers heeft alles goed is(Worden trouwens ok minder) Hij hoefte gelukkig geen prikjes omdat hij ziek was.
Als hij straks weer niet wil eten ga ik de ha bellen

Hij is verder lief, vrolijk en slaapt goed en is volgens mij uit zijn sprong .
Maar wat zouden jullie doen? Ik kan hem moelijk gaan dwingen en echt alles wordt weg gegooit of uitgespuugd

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat vervelend dat hij zo ziek is. Tja, het blijft lastig om iemand te laten eten die ziek is. Zelf eten we ook niet veel als we ziek zijn. Het enige wat je kan doen is aanbieden en als hij het niet hoeft het erbij laten.

Wat het drinken betreft. Als zo´n kleine ziek is dan vinden ze het vaak moeilijk om hele sloten tegelijk naar binnen te krijgen. Probeer dus telkens kleine hoeveelheden aan te bieden en niet meteen een hele fles. Op die manier krijgen ze verdeeld over de dag toch nog vocht binnen.

En idd is het aantal plasluiers zeker belangrijk. Zolang ze die nog hebben is er niets aan de hand. Wanneer hij bijna geen plasluiers meer heeft dan is hij aan het uitdrogen en moet je aan de bel trekken.

Wat je ook nog kan doen is ORS halen bij de apotheek. Dit zorgt voor een betere vochtbalans. Tim is toen hij een half jaar was erg ziek geweest. Aantal dagen weinig plasluiers en hoge koorts en toen kreeg ik dit ook voorgeschreven. Verder kreeg ik Domperidom wat helpt tegen maagklachten (hij at namelijk alles wel, maar het kwam er na een uur weer uit)

Sterkte met de kleine man!

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Ik geef hem elke keer kleine beetjes maar dat wil hij ook niet. De koorts is nu al wel 2 dagen weg gelukkig. Ik ken hem gewoon echt niet zo. Normaal wordt hij boos als het eten op is en nu wordt hij boos als hij het krijgt, ORS heb ik al een huis gelukkig.

Liefs

ik begrijp je frustratie, ik voelde me ook zo belabbert toen rico zo ziek was en zolang niet at en dronk.
ors is goed, wil ie het niet hebben gewoon in zn slaap geven met een spuitje.
hij moet toch vocht binnen krijgen.
als hij zich wat beter voelt kan het nog zijn dat hij niet “sterk” genoeg is om goed te eten/drinken, ben hier niet te ongerust over dit komt vanzelf goed. hij moet eerst weer wat fitter zijn om helemaal op eet/drink niveau terug te komen.
heel veel beterschapmeid met je lieverdje.
en idd gewoon bellen als je ongerust belt. liever 10x teveel dan 1x te weinig en dan te laat

Ik zou me over dat niet eten geen zorgen maken. Heeft geen zin om daar de huisarts over te bellen. Drinken is belangrijker.

Je kunt kijken of hij het lekker vindt om een waterijsje te eten. Dat doet het sowieso goed met dit warme weer en er zijn hele gezonde waterijsjes (zoals van Kabouter Plop). Zag zelfs dat er ook Bumba-ijsjes bestaan.

Groetekes, Sje

Had maandag als ijs geprobeerd maar dat wilde hij niet. Daarnet wilde hij geen brood geen melk oid. soepstengel wilde hij ook niet. Ik heb voor mezelf besloten dat als het vrijdag nog steeds zo is dat ik dan naar de ha ga.

Liefs

Goed plan om het dan inderdaad niet over het weekend heen te tillen.

Groetekes, Sje

Had nog even een vraagje. Als hij 's nachts wakker wordt zal ik hem dan een melkje geven? Ben zo bang dat hij het dan vaker wil, maar aan de andere kant hij voelt zich gewoon niet lekker en heeft dan gewoon echt dorst.

Liefs

Dan zou ik een slok water geven, dat is ook vocht. Je wilt ook niet het risico lopen dat 'ie straks weer melk wil 's nachts als 'ie beter is, toch?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nee maar dan krijgt ie iig wat voedings stoffen binnen dacht ik.
Ik heb hem nog niet gegeven alleen idd wat water. pfff lastig allemaal.

Liefs

Ik zou het bij water houden, 's nachts hoeft 'ie geen voedingsstoffen meer te krijgen. Hij moet zorgen dat 'ie die overdag haalt. En als 'ie ze dan niet hoeft, dan 's nachts ook niet. Maar ja, dat is maar mijn mening natuurlijk. Doe wat voor jou goed voelt!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat is dus het probleem hij wil niet. Water wil hij 's nachts ook niet dus misschien ook geen melkje maar dat heb ik dus nog niet uitgeprobeerd. Ik ga het ook niet doen. Hopelijk wil hij straks wel

Liefs

En? Hoe ging het vanavond?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hij wil geen brood eten. Toen een banaan aangeboden en die at hij helemaal op. Hij heeft nog wel over vlekjes.
Maar ik wil hem 's middags gewoon brood laten eten dus hoe gaan we dit nou weer oplossen.

Liefs

ze zeggen hier altijd: als ze geen banaan meer willen is het wel heel erg.
maar over dat s’nachts. als hij niet wil drinken pak je gwoon een spuitje met water en geef m 't zo dan maar dwingen! heb ik hier toen ook gedaan. nu moet je niet de hele dag met dat ding in de weer gaan anders krijg je dadelijk weer moeite met de fles geven.
zoiezo de ORS in een spuit doen. dat moet ie zoiezo binnen hebben natuurlijk.
heeft ie verder diaree ofzo?
maak je verder niet te druk om het brood.
maar zoiezo niet het weekend ermee zitten, groot gelijk heb je!