Niet willen drinken

Hallo mama’s…

Kendra is nu bijna 6 1/2 mnd. En eigenlijk gaat alles super. Ze eet goed, slaapt goed door, en groeit goed. Alleen wil ze niet drinken.

Zo ziet haar schema eruit:

± 7.30 fles 210ml. + 7 schepjes voeding
± 12.00 Fruithapje van Olvarit 200g.
± 15.00 Papje
± 17.30 Groentehapje van Olvarit 200g. + Youghurt Danone 50g.
± 20.15 Fles 210ml. + 7schepjes voeding

Heeft er iemand tips, hoe ik haar kan laten drinken, want volgens het CB moet ze minimaal 500ml vocht binnen krijgen. En nou weet ik wel, dat ze meer vocht binnen krijgt d.m.v. haar fruit+groentehapjes etc. Maar is dit dan echt genoeg? Want als wij hier wat drinken, dan kijkt ze ons aan, alsof ze wil zeggen, en ik dan?? Maar als ik haar, haar flesje geef met drinken (thee, roosvicee etc) dan drinkt ze niet.

Lfs, mamavankendra

Gewijzigd door - Kendras Mommy op 27 Jan 2011 14:21:05

Gewijzigd door - Kendras Mommy op 27 Jan 2011 14:26:12

zit ze soms in het sprongetje van 6 maandjes? Mijn dochter wou rond die tijd ook een tijdje slecht / bijna niet drinken…
Alternatief melkpoeder door haar eten mengen als je zelf kookt. Krijgt ze ook wat vitamines enzo binnen. Zelf met haar melk custard maken en als toetje geven etc…
wij zijn rond die tijd begonnen met oefenen met drinken uit tuitbeker (duurde een ruime maand voor ze t doorhad) maar zo kreeg ze ook vocht binnen.

Lilypie First Birthday tickers
[img]http://lbdm.lilypie.com/2PA2p1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

Ja, hartstikke middenin een sprong (tussen week 23,5 en 26,5).
Geen extra moeite doen, want inderdaad in fruit en groenten zit ook zat vocht (vergeet niet dat een fruithap van 200g vrijwel geheel uit vocht bestaat dus vergelijk dat met een hele fles!).

Ik zou me voorlopig geen moment zorgen maken.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet wel dat het CD over het algemeen, goede tips geven etc. maar wou toch graag even informeren, hoe het eventueel bij jullie gaat, en of er iets was dat ik zou kunnen doen. Maar voorlopig maak ik me geen zorgen meer!
Bedankt!