Niet willen drinken

Hallo, Ik heb een dochtertje van 10 maanden en het gaat over het algemeen heel goed. Ze eet altijd prima en ze drinkt niet zoveel. De laatste 5 dagen wil ze opeens niet meer drinken. Alleen s morgens vroeg als ze net wakker is drinkt ze achter elkaar een fles en verder wil ze niets meer!! Vandaag heeft ze nog maar 200 ml gedronken. (eten ging wel prima)
Heeft iemand enig idee hoeveel ze minimaal moet binnen krijgen en hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen?
Alvast bedankt!

hoi,

Ze moeten tot een jaar minimaal 500ml melk drinken. Anders moet je ook vitamines bijgeven.
Ik zou even overleggen met cb of huisarts, welke vitamines je moet bijgeven als ze zo weinig drinkt. Volgens mij is dat d.

Fruit en groente geven ook wel vocht af. Je zou kunnen proberen om meer vocht bij het fruit te doen of meer water bij de eerste fles.
Heel veel ervaring hebben wij hier niet mee. De flessen hier gaan helemaal leeg.

Succes ermee.

hoi! Het is net wat ikkie zegt dat ze tot een jaar minimaal een halve liter melk moeten drinken. volgens mij is ze van de meeste flessen af, maar het lijkt me dat je toch moet proberen haar melk te geven. Wij gaven toen ze ongeveer 11 maanden waren ook geen flessen meer, dus toen gewoon melkprodukten, zoals vla en yoghurt, melk uit beker, kaas en genoeg drinken. ook inderdaad vitamine d, dat doen wij nog steeds zoals het hoort, zij zijn nu 27 maanden. ik zou ook even contact opnemen met het cb, die kunnen het je het beste op weg helpen. succes, danidi

Hoi,

Ik heb enorm veel ervaring hiermee.

Bij ons zegt het cb dat het 300 ml melk is.

Mijn zoon at en dronk altijd heel goed. De ene fles was leeg met sap en de volgende wou hij al bijna.
Nu is het zo dat Stijn in de laatste 3 maand al 3 keer oorontstekingen heeft gehad en daarnaast dikke amandelen. En dat is de reden dat hij met name niet goed drinkt. Er zit een dag tussen dat er bijna niets in gaat. Op de fles van smorgens en s’ avonds na. Drinkt hij bijna niet dan gooi ik overal extra vocht in, zelfs door de yoghurt. Trouwens, je kunt sap altijd met een lepel proberen te geven. Wees niet bang dat ze te weinig binnen krijgen. Check de luiers en kijk of er aldoor een plasje inzit.

Succes.

Groetjes Wiets

Onze zoon is ook geen drinker en al helemaal geen melk meer. Ik heb er heel lang wel een probleem van gemaakt, maar nu niet meer. Hier komt het heel vaak voor dat Joel 200 cc roosvicee drinkt op een dag en verder gewoon brood, warm eten, een appel en een toetje bijvoorbeeld. Ik kan de hele dag met een beker achter hem aan sjouwen en verschillende drinkmomenten inplannen in de dag, dat ik zelf ook laat zien dat ik drink. Het helpt hier niks. Hij doet toch wat hij wil. Soms drinkt hij 's nachts nog wel 100 cc ofzo bij. Z’n tuitbeker met water staat bij hem in bed. Ik ben dus nu zover dat het me niet meer uitmaakt wat wie dan ook zegt. Ik weet dat ik alles probeer en geprobeerd heb, dus meer zit er gewoon niet in. Joel plast wel goed en poepen helemaal. Als dat dus gewoon goed zit, maak ik me niet druk. Ook als ze gewoon levendig zijn en lekker bijleren zit het wel goed hoor. Succes ermee!
Groetjes, Mariëlle en Joël

hoi

Mijn zoontje is ook 10 maanden en ik heb dit probleempje al sinds hij een maand of 7 is. Meneer vertikt het om uit een fles te drinken en een tuitbeker gaat ook niet. Probeerde het toen uit een gewone beker en de ene keer wilt hij dit en de anderen keer niet. Op een lepeltje gaat wel maar goed het duurt wel ff he. Ik gaf hem gewoon 3 x per dag pap op cb zeiden ze dat dit nu wel teveel is. Nu geef ik hem s’morgens pap met 220ml water en s’avonds dunne pap en dan 120ml water s’middags bij het brood thee met een lepeltje en doop wat brood er in en af en toe een slok uit de beker zo krijgt hij genoeg binnen en af en toe wat uit een bekertje maar dit wilt hij niet altijd. Wat geef jij hem tussendoor te drinken ik eerst water en thee maar ik geloof dat hij hier niet zo gek op is en probeerde toen fruitdrink van appelsientje aardbei nou dat lust ie wel.Maar een goede drinker is het niet.hij krijgt dus nu iets van 400 -450 binnen .Misschien krijgt je zoontje tandjes???

Ontzettend bedankt allemaal voor jullie reacties! Stelt wel gerust dat ze niet de enige is die zo moeilijk drinkt. De laatste paar dagen gaat het gelukkig weer een stuk beter. Ze werd opeen gegeven moment twee keer s nachts wakker en dronk toen een hele fles leeg!!
Nu heeft ze weer een normaal “drinkgedrag”, al zijn het nog steeds geen liters! Ze Heeft gewoon heel duidelijk een eigen willetje! Soms wil ze wel uit een beker drinken en soms niet.Volgens mij zitten er ook tanden aan te komen.
Nogmaals bedankt voor de reacties, Groetjes Kris