Niet willen drinken

Hallo,

Ons dochtertje van 7,5 maand weigert af en toe de fles melk.
Nu is het niet zo erg qua voedingsstoffen want ze is zwaar zat maar wel qua vocht want ze wil verder niks anders drinken (thee, water, diksap).
Ze krijgt nu nog 3 flessen van 210 cc. water met 6 schepjes voeding waarvan 1 fles een papfles is en de laatste fles doen we nog wat rijstebloem door.
Verder krijgt ze een half potje fruit en een heel potje groente en 1 boterham per dag.
Eergisteravond om 19:30 (krijgt ze de laatste fles) gaf mijn man haar de fles maar wilde dus absoluut niet drinken.
Heel erg tegenspartelen met die beentjes en zo.
Op een gegeven moment ging ik het proberen en bij mij lukte het eerst ook niet maar na een paar minuutjes wel en dronk ze zo de hele fles leeg.
Nu gistermiddag was mijn man bij mijn ouders en gaf daar de fles s’ middags om 13:30 en toen wilde ze ook absoluut niet drinken.
Hij is wel 3 kwartier bezig geweest en toen dronk ze zomaar de fles weer leeg in een paar minuten.
Ik dacht eerst aan tandjes maar ze heeft er al 2 onder en verder voel ik niks in haar mondje.
Ik was ook eerst bang dat het misschien aan mij lag. Omdat ze wel goed bij mij drinkt want gisteravond gaf ik de fles (na dat drama van gistermiddag) en ze dronk hem zo leeg.
Nu is mijn man natuurlijk een beetje pissig dat ik dat zei dat het misschien aan mij ligt maar zou dat het kunnen zijn?
We maken ons toch een beetje zorgen of ze wel genoeg vocht binnen krijgt.
We blijven het elke dag aanbieden, thee en diksap maar blijkbaar heeft ze genoeg aan haar 3 flessen melk.
Het cb zei ook dat we de laatste fles van 19:30 langzaam moeten schrappen en dan yoghurt of zo geven maar dat durf ik dus niet want dan krijgt ze helemaal te weinig vocht binnen.
Hoop dat je wat raad hebt voor me.

Hoi,

Kaya is wat jonger. Morgen 6 maanden.
Maar ook zij krijgt nog maar 3 flessen van 210 (6 schepjes)
Met de 2e fles van 's middags kan ze ook heel moeilijk doen.
Vandaag heeft ze hem ook voor de helft laten staan.

Maar zij krijgt behalve groente en fruit nà haar groente ook nog yoghurt.
Dat zou je zelf op zich ook kunnen gaan doen natuurlijk.
In yoghurt zit namelijk ook veel vocht hoor!
Verder toch maar proberen of ze tussendoor niet iets wil drinken.
Als is het maar een paar druppels elke keer.
Kaya vind water met een beetje roosvicee erdoor heel lekker (ik gebruik roosvicee vruchtenmix, zonder dus toegevoegde suiker)

Succes!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

O ja, vergat ik nog
Zo lang ze genoeg natte (zware) luiers heeft per dag is er niks aan de hand hoor!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

De hoeveelheden die ze wel binnenkrijgt zijn sowieso voldoende voor een kindje van die leeftijd. Vergeet niet dat in potjes fruit en groente ook vocht zit! Meer dan je denkt.

Ik hem nooit een strijd gemaakt van eten en drinken met onze dametjes. Als ze echt zo tegenspartelt zoals jij omschrijft, dan wil ze gewoon echt niet. Als je blijft proberen en ze uiteindelijk wel de fles grotendeels leegdrinkt wil dat nog niet zeggen dat ze er echt behoefte aan had.

Ik zou er dus geen probleem van maken als ik jou was. Als ze aangeeft dat ze echt niet wil, ook niet meer aandringen. Je loopt namelijk het risico dat het principe “Fles” haar op die manier tegen gaat staan en dat ze ook met de flessen die er nu nog moeiteloos in gaan, moeilijk gaat doen. Dan ben je veel verder van huis.

En mocht de kleine mop dorst krijgen, dan meldt ze zich echt wel hoor!

Mijn ervaring is dat het weglaten van die fles die ze weigert, geen extra wakkere baby 's nachts oplevert.

Uitdrogen doen kindjes niet snel. Dat gebeurt alleen als ze erg veel braken en diarree hebben. Dat is hier niet aan de orde dus je hoeft niet bang te zijn voor uitdroging.

Succes met je kleine dame!

Groetekes, Sje

Ik heb het volledig met sje eens,

Niet dwingen de fles alsnog op te drinken als ze zo duidelijk tegenstribbeld.

Ik snap heel goed dat jij je zorgen maakt want ook ik heb heel wat aan geworsteld met het eten en drinken van onze zoon patrick.
Maar ook hier hebben wij goed ondervonden op het moment dat wij niet meer moeilijk deden over het eten en niet meer aandrongen begon ons ventje ineens een heel stuk beter te eten.

Probeer wat water met wat roosvizee, voor de vocht maar zoals al gezegd ook in de portjes fruit zit heel wat vocht in.

Je hoeft je niet te veel zorgen te maken zo te horen weet jullie kleine meid heel goed wat ze nodig heeft.

Heel veel sterkte

veel liefs mignon

Ik heb een dochtertje van 5 en half maand oud en drinkt normaal tussen de 600 en 700 cc en weegt 6200 gr.
Dat is dus te weinig want ze krijgt nog geen bijvoeding.
Nu is ze ziekjes en drinkt ze met moeite maar 400 cc op een dag en dan bel je naar iedereen en dan zegt de arts ja goed je best doen om het naar binnen te krijgen. Ja ik kan haar toch niet dwingen…
Nu geef ik haar 60 cc voeding met nutrix erdoor en dan een grotere speengat en dan wil ze echt maar om de 4 uur ofzo en dan meld ze zich zelf niet eens.
Verder is ze wel vrolijk en slaapt veel dat wel.
Wie heeft er nog meer van dit soort drastische voedingsproblemen.???

ach joh hier ook een slechtere drinker met periodes.
Haalde soms ook maar 400 hoor.
nu krijgt ze bijvoeidng en sap en haal ik 600 altijd wel. maar voorheen soms ook geen 400.
Je kunt het er niet inproppen. gewoon je schema aanhouden en aan blijven bieden op de tijden.
wil ze het niet genoeg is genoeg en gewoon weg doen.
zo doen en deden we dat en werkt prima.
Bij de volgende fles heeft ze wel honger en drinkt ze hem helemaal op.
Ze geven zelf wel aan wanneer ze honger hebben.
Maar zeker geen strijd van maken want dan wordt het alleen maar erger en erger.

Goed de plasluiers in de gaten houden en als ze steeds een plasje heeft prima toch.
Zo niet dan aan de bel trekken of ze moet helemaal niets meer drinken.

Ik heb me er ook altijd zorgen om gemaakt hoor en van die fles moet toch leeg.
Nu niet meer hoe meer je gestrest bent hoe meer je kindje het voelt en nog minder drinkt.

Succes en beterschap.

groetjes Gytha