Hallo,
Ons dochtertje van 7,5 maand weigert af en toe de fles melk.
Nu is het niet zo erg qua voedingsstoffen want ze is zwaar zat maar wel qua vocht want ze wil verder niks anders drinken (thee, water, diksap).
Ze krijgt nu nog 3 flessen van 210 cc. water met 6 schepjes voeding waarvan 1 fles een papfles is en de laatste fles doen we nog wat rijstebloem door.
Verder krijgt ze een half potje fruit en een heel potje groente en 1 boterham per dag.
Eergisteravond om 19:30 (krijgt ze de laatste fles) gaf mijn man haar de fles maar wilde dus absoluut niet drinken.
Heel erg tegenspartelen met die beentjes en zo.
Op een gegeven moment ging ik het proberen en bij mij lukte het eerst ook niet maar na een paar minuutjes wel en dronk ze zo de hele fles leeg.
Nu gistermiddag was mijn man bij mijn ouders en gaf daar de fles s’ middags om 13:30 en toen wilde ze ook absoluut niet drinken.
Hij is wel 3 kwartier bezig geweest en toen dronk ze zomaar de fles weer leeg in een paar minuten.
Ik dacht eerst aan tandjes maar ze heeft er al 2 onder en verder voel ik niks in haar mondje.
Ik was ook eerst bang dat het misschien aan mij lag. Omdat ze wel goed bij mij drinkt want gisteravond gaf ik de fles (na dat drama van gistermiddag) en ze dronk hem zo leeg.
Nu is mijn man natuurlijk een beetje pissig dat ik dat zei dat het misschien aan mij ligt maar zou dat het kunnen zijn?
We maken ons toch een beetje zorgen of ze wel genoeg vocht binnen krijgt.
We blijven het elke dag aanbieden, thee en diksap maar blijkbaar heeft ze genoeg aan haar 3 flessen melk.
Het cb zei ook dat we de laatste fles van 19:30 langzaam moeten schrappen en dan yoghurt of zo geven maar dat durf ik dus niet want dan krijgt ze helemaal te weinig vocht binnen.
Hoop dat je wat raad hebt voor me.