Niet willen drinken uit tuitbeker

Sinds twee dagen krijgt mijn dochtertje ook diksap te drinken. (is nl. van 4 naar 3 flessen gegaan). Ik heb het geprobeerd met de tuitbekertje van Avent, maar hiervan gaat ze alleen maar kokhalzen. Het lijkt alsof de tuit te lang is. Ze heeft ook niet door dat ze er aan moet zuigen. Het antilekmechanisme eruit halen helpt ook niet. Nu geef ik dus de sap in een oude fles.

Kunnen jullie mij tips geven hoe ik haar uit een tuitbekertje kan laten drinken ??

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Misschien eerst bij bijvoorbeeld de hema een tuitbekertje kopen
met een korte tuit.
Als ze dat eenmaal door heeft, overstappen op de Avent.

Zelf de fles vasthouden, en er echt voor zorgen dat de tuit niet helemaal
in de mond verdwijnt is een andere optie…

Succes!

M.

Het kan zijn dat ze kokhalst omdat er teveel ineens uit het tuitje komt. Ze is gewend om vrij hard aan een flessenspeen te moeten zuigen en aan een tuitje hoef je niet zo hard te zuigen. Dus dan komen er te grote slokken.

Overigens kan het ook zijn dat ze een tuitbeker gewoon niet tof vindt. Onze meiden hebben allebei nooit uit een tuitbeker willen/kunnen drinken. Die zijn van de fles overgegaan op drinken uit een gewone beker. Is ook veel beter voor de mondmotoriek, de spraak en de tandjes.

Op het cb adviseerden ze hier ook: zo snel mogelijk leren om uit een gewone beker te drinken (met hulp in het begin) omdat het beter is voor de mondmotoriek en dat is weer bevorderlijk voor de spraak.

Groetekes, Sje

Hai mama van frederique,

Even een ander vraagje , onze kindjes zijn bijna even oud. Je zegt dat je nu 3 flessen hebt. Mag ik vragen hoe jouw schema eruit ziet??
Daimy drinkt er weinig en mischien als ik minder flessen aanbiedt ( ze slaat er elke dag wel 1 over) drinkt ze in verhouding meer,

Liefs angelique

Hoi Angelique,

Fréderique krijgt op een dag het volgende:

07.00 uur pap (200 cc melk + vijf scheppen rijstebloem)
10.00 uur fruithap voor zes maanden + 50 cc sap
12.00 uur halve boterham + 200 cc melk
15.00 uur 100 cc sap + koekje (liga, rijstewafel, soepstengel)
17.30 uur warme hap zes maanden + toetje (soms nog 50 cc sap als ze niet genoeg gegeten heeft)
20.00 uur laatste fles 200 cc

21.00 uur lekker naar bed.

Ik moet er wel bij vertellen dat de voedingen (pap, fruit, warme hap) meestal niet helemaal opgaan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Marleen

quote:

Ik moet er wel bij vertellen dat de voedingen (pap, fruit, warme hap) meestal niet helemaal opgaan.

Wat fruit en warme hap betreft, in de winkel zien we grote en kleine potjes staan. Geef je een grote pot helemaal? Of doe je daar twee dagen mee?

groetjes,
M.

Ik bied de grote pot helemaal aan en zie dan wel wat ze op kan.

thije dronk eerst ook niet uit een tuitbeker, ook die van avent. Ik deed het in een gewone fles, nu in de oefenbeker van difrax, en dat gaat ook best aardig. Drinkt niet super veel, maar heeft er genoeg aan. Bied met dit warme weer tussendoor ook water aan. Vandaag heb ik het water in een tuitbeker gedaan en hij dronk! Had van de week ook uit een pakje wat gedronken, dus hij heeft het opeens een beetje door. Maar die oefenbeker is ook heel handig!