Niet willen drinken/spugen

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje van 16 weken drinkt sinds 2 dagen ineens erg slecht. Van haar flessen van 200 cc drinkt ze hooguit 100 cc op en bij het laatste slokje kokhalst ze dan vaak ook nog waardoor er ook nog eens een paar flinke golven van die 100 uit komen. Ik maak me een beetje zorgen of ze wel voldoende vocht binnen krijgt? Ze drinkt normaal 5x 180 ml water met 6 schepjes en krijgt nu dus nog niet de helft daarvan binnen. Verder oogt ze wel heel levendig. Is niet ziek, geen koorts of diarree . Ze maakt wel ineens hele andere geluidjes dan ze eerst deed dus is haar stem een beetje aan het ontdekken denk ik. Zou het een sprong kunnen zijn? Of iets anders? Hoeveel vocht moet zij binnen krijgen zodat ze niet uitdroogt?

mama1980

Minimaal moeten ze 400 ml vocht binnen krijgen. Maar dat is dan echt minimaal.
Je kan eventueel voorzichtig beginnen met fruithapje, ook daarmee krijgt ze wat vocht binnen.
Van sprongetjes weet ik niet zo veel, die heb ik nooit zo herkend, maar daar kunnen vast andere vaders of moeders je wel iets over vertellen.

Goed haar plasluiers in de gaten houden, en als het aanhoudt kan je ook tijdelijk ORS toevoegen aan de flesvoeding of wat water/sap om tevoorkomen dat ze uitdroogt, maar dan ook even naar de huisarts lijkt me.

Succes, hoop dat het gauw weer beter gaat!
Groetjes Carolien.

Een “ineens-topic”: die kleine meid zit middenin een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek!

Groetekes, Sje

ze heeft net om 12:00 uur 100 cc gedronken en vanmorgen om 8:30 ook ongeveer 100cc. Net een klein beetje diarree in haar luier. Zou ze toch niet ziek zijn?
ze slaapt nu ook. Is veel vroeger dan normaal. ze id wel gewoon vrolijk en gedraagt zich niet ziek

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 14 Mar 2010 12:40:10

Je kunt wel alles op een sprong gooien maar kindjes zijn ook weleens ziek! Als je het niet vertrouwd gewoon morgen even langs de huisarts! Inderdaad goed de plasluiers in de gaten houden. Wat betreft het uitdrogen; haar lichaamsgewicht maal 50 cc moet ze minimaal binnenkrijgen. Groetjes Annemiek

Als ze inderdaad wat ziek is dan is het logisch dat ze niet veel drinkt. Als je zelf ziek bent heb je ook geen zin in grote plensen warme melk in je buik. Dan heb je liever kleine beetjes.

Uitdrogen doen ze niet snel. Daarvoor moeten ze wel heel lang heel veel uitspugen of bijv. bij de combinatie diarree + overgeven.

Als je de melk wat lichter verteerbaar wilt maken, doe dan 1 schepje voeding minder in het water. Grotere kans dat het er dan in blijft.

Groetekes, Sje