Niet willen drinken peuter bijna 2

Hallo allemaal,
Even jullie raad nodig, sinds kort drinkt onze peuter van bijna twee zeer minimaal. Waren het eerst nog vier à vijf bekers van 200ml per dag zijn het er nu maar een of twee. Heb al vanalles geprobeerd, andere beker, ander drinken, rietje etc etc maar meneer wil niet drinken. Hij krijgt een keer per dag een bakje yoghurt en twee keer een portie fruit maar het lijkt me dat dit niet voldoende kan zijn voor zijn vochtbalans. Zijn plas stinkt en hij plast ook geen hele volle luiers meer. Bij de huidplooi test springt de huid wel terug overigens dus niet uitgedroogd?
Hij is nu wel verkouden, kan dit er iets mee te maken hebben, keelpijn? Of is het peuterpuberen? Vanwege allergieën kan ik m niet vanalles geven trouwens. Wie o wie weet raad???

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

Hier wil het nog wel eens helpen om hem samen met een knuffel te laten drinken. Dus knuffel een (nep)slokje en hij een slokje en dan op die manier de beker leeg laten drinken.
Onze zoon moet ook drinken na een pufje, maar heeft daar niet altijd zin. Ivm aantasting van het gebit en de slijmvliezen is dat echter wel noodzakelijk. Dan doen we het op deze manier en lukt het meestal wel.

Hoi Proudmama85,

Denk zelf omdat hij verkouden is, dat hij last heeft van zijn keel.
Het zal hem zeer doen met drinken.
Je kunt je zoontje gewoon vragen of zijn keeltje zeer doet met drinken.
Hij zal dan ja of nee zeggen.
Hier kregen de kinderen op die leeftijd altijd een half bekertje
met drinken.
Zou je zoontje niet te volle bekers geven.
Geef hem gewoon een halve en laat hem die dan rustig opdrinken.
Mocht je zoontje aangeven dat hij keelpijn heeft dan kun je hem wat
afgekoelde thee geven met wat honing erdoor. Dit verzacht zijn keeltje.
Ook dropjes zijn vaak prettig bij keelpijn. Hier kan hij lekker op zuigen.

Laat je even weten wat het nu is?

Groetjes Lisan.

Ja, ik zat ook te denken aan halve bekertjes drinken.
Wat ze bij Seth op het kinderdagverblijf bijvoorbeeld doen: Eerst je beker leeg en dan krijg je je boterham/fruit ed.
Dat zou je ook nog eens kunnen proberen.

Liefs, Anne

Hoi proudmama85,

Of laat je zoontje anders lekker op een waterijsje zuigen,
dit is immers water met een smaakje. Dus is ook vocht.
Krijgen kinderen ook altijd als de keelamandelen eruit zijn
gehaald.

We hebben nog geen reactie van jou gekregen.
Je zit niet zo veel te ikkebennen he?

Groetjes Lisan.

Hey, sorry voor de late reactie!!!
Hij heeft inderdaad pijn in zijn keel zo bleek na een bezoekje aan de huisarts ivm een pfeifferinfectie van m’n zusje. Mogelijk heeft hij die ook opgelopen wat zijn vermoeidheid in elk geval verklaart. Dat idee van het waterijsje vind ik top, heb gelijk van die houdertjes gekocht waarmee ik ze zelf kan maken in de vriezer!
Bedankt voor de tips

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!