Niet willen drinken/eten en diarree

Ja hoor … volgende is weer aan de gang. Meneer drinkt heel slecht met moeite krijg ik halve fles (180 cc) binnen… daarna veel spugen en heel de luier vol met water dunne diarree… De wangen zijn heel rood (vurig), maar hij heeft geen koorts. Hij is verder redelijk alert, wel meer moe / slapen…

Tandjes??? Ik zie echt nog niks … maar hij bijt wel graag op zijn vingertjes…

Iemand tip / advies wat ik kan geven tegen de diarree? Hij eet nog geen brood… oid…

waarom bel je niet gewoon even je huisarts? Vaak hebben ze wel advies wat je t beste kan doen…

Zit hier met bijna hetzelfde… Neeltje al 4 dagen diarree en sinds vandaag wel weer eten ( best veel ook) maar bijna niets drinken. Heb vanmiddag de ha gebeld, als ze voor 1600 uur niets wil drinken moet ik langskomen. Ze heeft geen koorts en hoeft niet te spugen en ze is zelfs vrolijk… maar ja ben bang dat ze uitdroogt . Geen idee hoe snel dat gaat, maar ze heeft amper plasjes dus dat lijkt meniet zo goed… Hoop maar dat ze zo wat wil drinken of wat vla of yoghurt wil eten ( is ook vocht zei de ha vanmiddag)… Vervelend he!! Ik maak me ook een beetje zorgen… Jij ook beterschap…

Toen Rens diarree had als baby zijnde moest ik hem ors geven. Die koop je bij de drogist of apotheek(kun je ook bij de apotheek bij een huisartsenpost halen). Dat is een middeltje met zouten wat tegen uitdroging helpt. Hij mocht toen ook alleen drinken en geen eten want dat verdroeg hij niet. Ook moest ik hem vaker kleine beetjes drinken geven want dat blijft er beter in als grote plonsen tegelijk.
Maar mij is verteld dat een baby 24 uur diarree mag hebben en als het langer duurt dat je dan toch even naar de huisarts moet. Dit ook ivm uitdroging.
Voor zover het gaat moet je ook in de gaten houden of levi nog plast. En als je zijn huid vast pakt mag deze niet blijven staan zeg maar. Ook huilen zonder tranen kan een teken van uitdroging zijn.
Maar goed als hij morgen nog zo’n diarree heeft zou ik toch even naar de huisarts gaan.

groetjes Ramona

Rijstebloem heeft een stoppende werking, dus mogelijk doet dat wat tegen die diarree. En anders wat roosvicee stop.

Verder wat dat spugen betreft: maak de voeding lichter verteerbaar. Dit doe je door een schepje minder aan het water toe te voegen. Dus bijv. 180ml met 5 schepjes i.p.v. met 6.

En…als je zelf niet lekker bent (kan goed zijn dat-ie een buikgriep heeft), eet en drink je ook geen grote hoeveelheden maar steeds kleine beetjes. Dan moet je er zelf ook niet aan denken om een grote plens warme melk weg te moeten werken.

Dus liever elk uur iets geven dan elke 4 uur een grote fles.

Beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Meneer plast denk wel… of euh dat weet ik helemaal niet … want de luier loopt over van de diarree… Vandaag 3x in bad gedaan! Ook niet goed voor huid maar wist hem niet schoon te krijgen…

Kijk het morgen nog even aan… hij heeft het nl sinds gisteravond gekregen …

ORS … vieze smaak! Hoe geef je dat aan zo’n ukkie…?

Ja klopt Sje … hij krijgt nu kleine beetjes maar… alle keren is het er als diarree uitgekomen. Verder drinkt hij nog niks anders dus roosvicee stop?? En rijstebloem krijgt hij al maar werkt hier niet stoppend (op dit moment helaas ,)

Hoe is het met Neeltje? Nog bij huisarts geweest?

Wat vervelend dat hij zo’n diaree heeft. Misschien toch een virusje oplopen. Als het morgen niet beter gaat zou ik even de huisarts bellen voor advies. Sowieso is idd ORS aan te raden, zodat ze niet snel uitdragen. En idd kleine beetjes laten drinken ipv hele slokken tegelijk.

Beterschap!

Groetjes,
Sandra

ja hoor nu weer tegenovergestelde … hij ligt hele ochtend al te persen om er ‘iets’ uit te krijgen … Kindjes… ze blijven je verbazen. Maar gelukkig nu dus geen arts nodig … hopelijk gaat het met Neeltje ook goed?!

Inmiddels ook weer aan het drinken .
Uiteindelijk wel bij de ha geweest en die zei als ze vandaag niet gaat drinken, morgenochtend meteen terugkomen, gelukkig ging ze daarna weer drinken. Ze eet nog steeds niet veel, maar dat komt wel weer. Als ze maar drinken he! En gisteren ook geen diarree meer, fijn! Super dat het bij jou ook wat beter gaat!
groetjes

Gewijzigd door - Linette1 op 03 Feb 2011 09:38:43