Niet willen douchen

Hallo allemaal

Ik ben echt aan het einde van mijn latijn.
Ik ben Sharon 21 jaar en heb een zoontje van net 2.
Ik woonde eerst altijd in een huis met een bad, nou niet
meer. Ik had altijd al vette drama als ik zijn haar moest wassen
met de sproeikop of een beker bij ellebij wordt hij panisch.,
Maar nou ik geen bad meer heb krijg ik hem niet meer onder de
douch hij is als de dood of het water nou hard of zacht staat met
of zonder speelgoed ,maakt niets uit.

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en kwam hier uit???
Alvast bedankt

Groetjes Sharon

hoi,

mijn zooontje was destijds ook zo bang en heb het maar gelaten wij hebben het baby badje niet weggegaan en hem daarin gedaan hij is nu bijna 5 en gaat nu wel onder de douche

heb je het babybadje nog ik zal er niet zo zwaar aan tillen veel kids heben dit op die leeftijd

Hoi Sharon.

Tot voorkort had ik hier het zelfde probleem.
Douchen was nooit een probleem, tot we gingen verhuisen.
elke keer maar weer een drama, hij was helemaal over zijn toeren zodra ik alleen al zei we gaan zo even douchen.
ook van alles geprobeert maar niks leek te helpen.

Op een gegeven moment ben ik met hem samen onder de douche gegaan, hij zat bij mij op schoot, heel rustig praten liedjes zingen en af en toe de douche kop over zijn beentjes en zo verder.
het heeft een week geduurt, en toen stond meneertje te trappelen om onder de douche te gaan, en nu krijg ik hem er bijna niet meer onderweg.

Hij vind het nog wel eng om zijn haartjes te wassen maar ook dit gaat steeds beter.

suc-6

Groetjes Marianne mama van Ruben

Heb je het babybadje niet meer ? Dan zet je dat gewoon in de douche en dan een lekker cdtje op in de badkamer. Als dat goed gaat kun je dan de douche erbij aan zetten en hem in de douchbak zetten met de stop erin. Haartjes wassen maak ik hier niet zon drama van. Willen ze echt niet, dan maar niet. Ze krijgen een schoon washandje voor hun oogjes en ze mogen als ze goed haartjes hebben gewassen, mijn haren ook wassen ( ga ik gewoon mee onder de douche ) en dat vinden ze helemaal het einde !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hier ook een drama onder de douche, charissa is 2 en een half en gaatb ook gewoon nog in het babybadje

Liefs en dikke kus brenda en charissa

hier geen drama met douchen, maar wij hebben evengoed ook het babybadje nog waar lucas van 3 weleens samen met broertje lars van 14 maanden inzit.
ik heb vanaf baby af aan al gewend met de douche en bad.
zelf sproeier vast laten houden en inderdaad een babybadje wil ook helpen.
succes, neem de angst van je kind serieus

lisa vindt de grote douchekop (van onszelf) dood eng dus heb ik voor haar een tijd geleden bij action een douchekop in de vorm van een kikker gekocht. Die gaat haar opeten als ze gaat douchen…en zo is ze van haar angst afgekomen. Ze gaat gewoon douchen (het was vroeger een regelrecht drama!) en vind de kikker niet eng. Lucas gaat gewoon nog in het babybadje…zolang het nog past vind ik het prima
hij vond haren wassen ook nooit zo leuk, maar totdat ik tegen hem ging praten en vertelde precies wat ik ging doen. Dus ik vertelde al dat we zo de haartjes gaan wassen…ff shampoo erop doen…en dan gaan we uitspoelen. Ik doe dit met een beker. Ik weet zeker als ik dit met de douchekop doe dat hij het op een gillen gaat zetten. Dat komt vanzelf wel goed denk ik dan maar…
Ook liedjes zingen …op een grote paddenstoel…daar wordt hij rustig van.

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

jeminee,
ik realiseer me dat we een bofkont zijn met Milo als ik dit allemaal lees. Milo is gek op water, hij kruipt zelf naar de douche en gaat daar zitten spelen, hij zit op de grond keihard te plenzen en te plonzen. Haren wassen, harde douchestraal, water in zn ogen, oren, neus. het deert m allemaal niet, hij proest een keer en klaar. We moeten m er echt onderuit trekken.
wij hebben ook alleen een douche. pas verbouwd, maar hij vond het alleen maar leuker.
Ik heb een keer een tip gehad van een vriendin, als je geen babybadje meer heb of die te klein vind (hoop dat je het niet gek vind). Een vriendin had ook geen bad en heeft toen zo’n grote speciekuip gekocht bij de bouwmarkt. Is wat royaler. Lache hé. Vond het wel een goede. maar wij hebben dat nooit gehad, milo vind het prima zo. Zo’n grappige douchekop is ook een goede.

Nou veel succes!

x Floss