Niet water willen drinken of sap

Liam wil geen water of diksap drinken uit een fles.

Ik wil hem bij fruit en groente en brood wat te drinken geven maar dat wil meneer niet, niet ut een tuitbeker of uit een fles is dat normaal?

ik heb al verschillende smaken diksap geprobeerd , slappe thee maar hij wil het niet.

iemand ideen?

Geen diksap maar verdunde limonade? Dat is nl ook het punt bij mijn nichtje geweest … die wilde geen diksap maar wel verdunde limonda…

En bij brood gewoon melk.

hier ook biks anders als diksap appel.
heb je de appel smaak geprobeerd?
als ik een andere smaak meebreng wilt ze hem ook niet.

weet je hoe je het beste kunt laten wennen aan sap (athans werkte hier goed) als ze een beetje honger hebben diksap geven dan dinken ze er wel van en zijn ze er zo aan gewent! ik deed dat ook bij mirte toen het eigenlijk etenstijd was diksap geven en ze dronk het op. 9had dus honger) en sinds dien lust ze het ook. het is ook wennen hoor iets anders dan melk.

Groetjes Gytha

Misschien heb je het al wel geprobeerd, maar de diksap of roosvicee met lauw water aanmaken wil nog wel eens helpen. Mijn zoontje wil absoluut geen koud drinken, maar met lauw water vind ie het prima.

Mogelijk gaat het hem niet om wat-ie drinkt, maar om de temperatuur. Hij is gewend zijn drinken warm te krijgen.
Onze oudste wilde ook niks van sap ofzo, tot ik het lauw ging maken in de magnetron. Toen dronk ze het wel.

Steeds korter verwarmen in de magnetron tot ze het wel koud dronk.

Daarnaast kan het ook zo zijn dat-ie liever uit een gewone beker drinkt i.p.v. uit een fles of tuitbeker. En dat is nog beter ook! Veel beter voor de mondmotoriek en de spraakontwikkeling.

Groetekes, Sje

ik neem aan dat je kindje smult van een fruithapje … dan zou je eens kunnen proberen om het vruchtensap van Friso te geven, dat is in iedergeval een herkenbare smaak.
Mijn zoontje wordt bijna 1 jaar en nu eindelijk drinkt hij roosviseé, blijf het aan bieden is mijn tip … hij moet het gewoon steeds proeven ook al is het maar een slokje en op een gegeven moment gaat hij het wel waarderen.