Niet wakker krijgen, bedplassen


#1

…zucht! Nog steeds is onze oudste niet echt zindelijk 'snachts!
Is ie wel geweest, van zn 3e tot zn 5e jaar. Toen terugval gehad, heeft een paar ook maanden overdag veel ongelukjes gehad. Dat is toen goedgekomen, maar bedplassen bleef, met periodes soms wel 5x per week (toen een tijdlang luiers gebruikt). Nu ongeveer 1á2x per week, als we hem niet op de wc zetten 'savonds. Doen we dat wel gaat het meestal goed.

Maar… Ik krijg hem steeds moeilijker wakker! Of eigenlijk, gewoon NIET wakker.
Als ik hem uit bed til kijkt hij ontzettend angstig uit zn ogen, weet niet waar hij is of wat hij moet doen (ook niet als ik het hem opnieuw vertel, kom gewoon niet binnen bij hem). Is helemaal in paniek…
Meestal doet hij uiteindelijk wel een plas, maar dan moet ik eerst boos op hem worden, dat hij niet eerder terug naar bed mag voordat hij geplast heeft. Heel sneu eigenlijk. En voor ons eigenlijk ook geen doen meer om een spartelend kind dat helemaal in paniek is de trap af te sjouwen
Vraag ik hem 'smorgens of hij het nog weet dat we hem wakker gemaakt hebben, heeft hij er geen idee van. Hij maakt het dus echt niet bewust mee…

Pffff… komt dit OOIT goed???

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt


#2

Niemand met tips!

Je hebt van die flinterdunne luierbroekjes toch ook? Of is dat gewoon geen optie?
Het is wat gek, want hij kan het dus wel! Lijkt me erg lastig!

Groetjes Manderijn.


#3

Zou hij wakker worden van een plaswekker, want dan kun je die op de tijd zetten dat je zelf na bed gaat. Of een potje op zijn kamer scheelt een hoop gesjouw. Verder zou ik het niet weten.

Liefs Michelle


#4

Tja luierbroekjes hebben we een tijd gebruikt, maar als ie plast is het meteen zoveel dat zo’n broekje het niet meer tegenhoudt … Alsnog bed nat dus. Dan is t ook zonde van het geld om ze nog aan te doen, haha!
Dus daar zijn we mee gestopt.

Hmmm geen idee eigenlijk, zou hij van een wekker beter wakker worden als van mij? Kunnen we nog proberen!
Potje… tja hij is al 7,5! Ik denk dat ie daar met zn slaperige koppie meer naast plast dan erin, hihi. Lijkt me niet echt meer een optie dus.

Thnx voor het meedenken

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt


#5
quote:
Zou hij wakker worden van een plaswekker, want dan kun je die op de tijd zetten dat je zelf na bed gaat.

Een plaswekker is niet echt een wekker die je op een bepaalde tijd kunt zetten. De plaswekker zit vast aan een speciaal onderbroekje en gaat pas af op het moment dat de eerste druppels urine in het broekje komen.

Zie hier bijv. meer info: http://www.urifoon.nl/Plaswekker-c-30.html

Groetekes, Sje


#6

Bedoelde eigenlijk ook een gewone wekker haha waarom ik er plas voorzette geen idee

Liefs Michelle


#7

Die wekker die Sje zo laat zien, is misschien niet een gek idee? Dat hij zelf wakker word?

Groetjes Manderijn.


#8

Ik heb gewoon de eerste de beste van Google geplukt overigens hoor, misschien zijn er nog wel andere versies.

Volgens mij kun je ze ook huren via de thuiszorgorganisatie in de buurt.

Groetekes, Sje


#9

He das een goeie zeg! Hier had ik echt nog nooit van gehoord… ik dacht idd net als miremady dat met een plaswekker gewoon een wekkertje werd bedoelt dat op een bepaalde tijd afgaat zodat ie het zelf kan regelen en niet afhankelijk is van mij. (en wellicht makkelijker wakker van wordt)

Maar dit is helemaal niet gek! Denk dat we het dan nog even 2,5 maand aankijken, kunnen we vanaf 1 januari de zorgverzekering aanpassen en krijgen we het nog vergoed ook

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt


#10

Zorgverzekering aanpassen moet je dan wel voor 1 dec. regelen geloof ik he?! Dus check dat even goed!

Groetekes, Sje


#11

Ik heb vroeger ook gebruik gemaakt van de plaswekker, een onding wat veel herrie maakt, maar het werkt wel
Wij hebben het toen inderdaad bij de thuiszorgorganisatie geleend.

Liefs, Anne


#12

Ik heb vroeger ook een plaswekker gehad. Bij mij heeft het helaas niks geholpen, maar je hoort ook heel veel goede resultaten. Zeker het proberen waard dus. Zou sowieso even een afspraak bij de huisarts maken. Ze zeggen dat het tot je 7e niet ongewoon is als kindjes nog in bed plassen. Maar daarna wordt het meer problematisch zeg maar. Ik was zelf helaas pas ergens aan het einde van de basisschool nachtzindelijk. Gelukkig niet iedere nacht nat, maar bleef wel ongelukjes houden. Plaswekker die ik had ging idd af zodra je ging plassen. Zodat je er dan wakker van moest worden en alsnog snel naar de wc kon. Maar ik werd er gewoon niet wakker van. Ik mocht er ook geen onderbroekje bij aan en ik weet nog dat ik dat echt niet leuk vond. Moest gewoon met mijn blote billen in bed gaan liggen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers