Niet verhuizen

Ik heb het even stil gehouden omdat we niet wisten hoe het zou gaan lopen. Maar we gaan waarschijnlijk niet verhuizen. Het is een lang verhaal dus ik zal het kort proberen te houden.

Op zich zag alles er goed uit en konden we met onze salarissen met gemak ‘ons’ huisje kopen. Maar we hebben voor de zekerheid een BKR check laten doen. Waarom?? Misschien omdat we het al aanvoelde. Maar goed Mervin bleek een negatief BKR registratie te hebben. Een lening die hij ooit voor zijn stiefvader afgeloten heeft maar die pas aan half jaar geleden afbetaald is, alleen hebben wij nooit aan het BKR gedacht. Die lening heeft hij in goed vertrouwen afgesloten en zijn stiefvader heeft hem met de schuld laten zitten. Mede door een paar andere vervelende gebeurtenissen in het verleden is hij 6 maanden nergens ingeschreven geweest en dat is dus nu bekend. Kortom geen hypo tot 2014 voor hem.

Onze hyptheekadviseur had alleen anders doen geloven. Volgens hem was het moeilijk maar niet onmogelijk. Dus wij hadden hoop en we moesten maar naar het huis gaan kijken van hem. Dat hebben we gister gedaan en ja we waren heel enthousiast. Wel in ons achterhoofd dat het wel eens niet door zou kunnen gaan maar ja als we hem moesten geloven was die kans klein. Tot ik hem vandaag belde om een makelaar. Ik kreeg via de receptioniste te horen dat de makelaar het een onmogelijke opgave vond en dat wij never nooit een hypotheek zouden krijgen op beide salarissen. Maar hij had ook een bedrag gegeven waar we op alleen mijn salaris op konden kijken.

Ik vertrouwde het niet en heb iemand anders gebeld. Hij vertelde me ook dat de kans nihil was voor twee salarissen en dat wat ik lenen kon een heel stuk lager lag dan wat die ander voorgerekend had. Die had 5 keer (!) mijn salaris genomen.

We weten dat we voor die prijsklasse bijna geen huis met 3 slaapkamers kunnen kopen en dat we dan dus toch weer moeten verhuizen. We hebben nog wel een afspraak om nou even concreet te kijken wat zou kunnen, maar is het niks of te weinig blijven we nog zo’n 4.5 jaar hier. We sparen zoveel mogelijk en gaan dan weer kijken wat we kunnen. De registratie is er dan af en ondanks dat ze markt gestegen zal zijn is het nog steeds een haalbare kaart om iets te kopen. Het is jammer, zeker om dat we gister echt gezien hebben wat we zo leuk vonden, maar we zijn reeel. Als we nu kopen op mijn inkomen hadden we nooit uit mijn kleine flatje weg hoeven gaan.

Groetjes,

Michèle

Wat jammer zeg. En wat lullig hoe jullie toch blij zijn gemaakt met een dooie mus. Een negatieve BKR-registratie betekent (voor zover ik weet) inderdaad niet per definitie geen hypotheek. Maar ja, voor jullie pakt het dus anders uit. Balen! En wat een lullige streek van de stiefvader van Mervin.

Dit moet vast zo zijn, straks als jullie wél een hypotheek kunnen krijgen komt jullie droomhuis vast voorbij! Sterkte.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hè meid wat een shit
Maar net wat Mriek zegt jullie tijd komt
Enne wie weet hoe de huizenmarkt dan weer is ingestort je weet het hier nooit. En al zijn ze dan duurder dan staat de hypotheekrente vaak weer lager.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Nou zeg, dat is balen!! Maar wel goed dat je realistisch blijft! Ook wij hebben al eens zoiets meegemaakt, maar dan net iets anders… Wij blijven dan ook lekker in ons huurhuisje en als de kans zich weer voordoet, willen we graag ons eigen huis kopen… we hebben het nu goed met een dak boven ons hoofd en al is het wat klein, we hebben toch zat ruimte … Alvast heel veel suc6 in 2014!!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

He gatver meid! 2014…dat duurt best wel lang nog. Ik ben niet zo thuis in BKR-zaken, maar als alles is afbetaald, waarom kun je dan geen hypo afsluiten? Je hebt toch alles betaald en zogezegd geen schuld meer openstaan? Echt balen voor jullie, zeker als jullie jullie droomhuisje gisteren zijn gaan bekijken. Dan verheug je je er toch op. Maar je bent een nuchter type en ik weet dat je je er ook wel weer overheen kunt zetten. Maar het zal best een grote teleurstelling zijn. Nu lekker sparen voor de bruiloft en dan kunnen jullie later misschien wel een nóg gaver huis kopen! Maar volgens mij heb je nu toch ook best de ruimte toch en hóef je niet per sé weg? Wel jammer meis dat het er nu even niet in zit.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh ruimte hebben we zat. We hebben 7 kamers nu. We wilde juist kleiner gaan wonen, maar wel met genoeg kamers voor pappa en mamma, morgan en een eventueel brusje. Maar goed nu blijven we nog even.

@ rainbow. De registratie blijft 5 jaar zichtbaar. Bij ons nu nog 4.5 jaar. De codes komen in gradaties en Mervin heeft de zwaarste. Dit is onvindbaar zijn. Ook al is ie nu weer vindbaar zeg maar, een bank kijkt daar ook naar en zeker nu in crisistijd doen ze heel moeilijk. Maar het zal zo moeten zijn denk ik.

@ michelle elk nadeel heb ze voordeel toch??

Groetjes,

Michèle

Zo is dat

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Jeetje dat is balen zeg!
Weet er alles van, ook wij staan negatief in het bkr en het gaat wel om een registratie van !!1 uur!! dat je 5 jaar nekt. (nu nog 6 maanden te gaan)

Maar goed wij manlief accepteert geen nee op dat gebied dus die is net zolang doorgegaan tot wij wel een hypotheek konden krijgen, dus inderdaad het is niet geheel onmogelijk met een bkr codering.
Zeg er wel bij bij ons ging het wel om een een herstellende codering.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Het hangt vaak ook per hypotheekverstrekker af, de ene doet wel moeilijk over zo`n registratie, een ander weer niet. Dus wellicht is het nuttig verder te kijken, maar omdat hij wel een zware registratie heeft, zal het alsnog heel moeilijk en misschien alsnog niet te doen zijn.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ja dat is nog het l*llige bij ons MJ, wij hebben niet eens en herstelde codering gekregen. Het is een 4 en het blijft een 4 ondanks dat het afbetaald is. Je kan geloof ik nog beter bedragen op hebben staan want dan heb je nog een kans. Met 4 heb je geen schijn van kans. En dit dateerd van 1993, das 17 jaar geleden. En dan achtervolgd een fout je nu nog. Maar ja we proberen nu zoveel mogelijk te sparen, de meubels die we wilde vervangen vervangen we, dat scheelt dan weer enne in 2014 komt onze kans. Of Robert ten brink moet vanavond voor de deur staan, maar ja dan gaan we wel heel ergens anders kijken

Groetjes,

Michèle

Tja, je gaat er wel goed mee om, ondanks dat het niet leuk is dat je nu zo`n huisje langs je neusje ziet gaan. Toppie van je !
Ik vind het wel erg streng die BKR. Eigenlijk zouden ze het per geval moeten bekijken daar of zo, want eerlijk is dit geval dan niet nee.

quote:
Eigenlijk zouden ze het per geval moeten bekijken daar of zo,

Dat ben ik ZO met je eens, achter elke codering zit weer een heel ander verhaal.
En om mensen nou om 1 fout meteen af te gaan straffen voor 5 jaar.
Gaat mij een beetje te ver, maar goed dat is mijn mening hé

Groetjes Marianne mama van Ruben

quote:
Tja, je gaat er wel goed mee om, ondanks dat het niet leuk is dat je nu zo`n huisje langs je neusje ziet gaan. Toppie van je ! Ik vind het wel erg streng die BKR. Eigenlijk zouden ze het per geval moeten bekijken daar of zo, want eerlijk is dit geval dan niet nee.

Ja we kunnen in een hoekje zitten huilen (hebben we gister van binnen ook wel even gedaan hoor) of je kan zeggen we kijken naar wat we hebben en wat we kunnen en gaan van daar uit verder. Mer en ik hebben in ons leven te veel tegenslag gekend om bij de pakken neer te gaan zitten. En we denken ook in het belang van Morgan. Ik wil niet dat zij zo vaak moet verhuizen.

Groetjes,

Michèle

Oh ja en ik snap die registratie heus wel, maar waarom moet het zo lang na afbetaling moeten blijven staan. Want dan was het wel rond.

Groetjes,

Michèle

Jeetje wat lullig zeg… Kan me voorstellen dat jullie heel erg balen, en inderdaat stom dat dat BKR je nog 5 jaar achtervolgd…
Ik heb vorig jaar gehoord dat ik ook zo’n negatieve registratie heb, ik had er geen idee van. We wilden een flatscreen tv kopen op afbetaling bij wehkamp… Ik dacht sparen of afbetalen, maakt me niks uit. En toen hoorde ik dat ik ook zo’n registratie had… Helemaal uitgezocht hoe dat dan kon, en ja hoor, ik had ooit een lening van 1000 euro gehad, en die was binnen 2 weken al weer afbetaald… De rekening van de vakantie naar spanje moest twee weken eerder betaald worden dan dat onze belastingteruggave op de rekening kwam… Dat was makkelijk op te lossen met het leningsysteem van peter langhout… Maar asl ik had geweten dat ik nu zo’n registratie had… lullig hoor!

Lilypie First Birthday tickers

Toch snap ik dat systeem totaal niet. Er zijn tig mensen die natuurlijk ergens geld lenen en die zouden dan geen hypotheek kunnen krijgen? Bijna iedereen staat toch bij het BKR, alleen al als je een creditcard hebt sta je daar. Maar het zal wel van het soort lening afhangen dan? Vreemd allemaal. Ik snap wel dat ze het doen om te voorkomen dat mensen lening op lening afsluiten en zo in de problemen komen, maar een fout van 17 jaar…dat gaat nogal ver! Hmm, mijn vriend zegt net dat je inderdaad geen schuld open mag hebben bij het afsluiten van een hypotheek…wist ik helemaal niet. Streng hoor.

Nou het open hebben staan van een schuld is ook geen probleem Rainbow en Anouk. Het gaat erom dat er geen betalingsproblemen zijn geweest ooit. Mervin heeft de lening in goeder trouw afgesloten en zijn stiefpa is naar het buitenland vertrokken met een andere vrouw en heeft iedereen met grote financiele problemen achter gelaten. Alleen omdat Mer zijn naam op het contract stond hebben ze getracht de schuld bij hem te verhalen, maar omdat zijn moeder in een depressie zat en hij het huis al ui t was (de lening stond op zijn moeders adres) heeft hij er niet meer aan gedacht, en op een gegeven moment door een rottig iets stond hij nergens ingeschreven en dan krijg je dus op een gegeven moment de code onvindbaar en wanbetaler.

De giller is dat we in de afgelopen 3 jaar 15.000 euro terug betaald hebben aan dingen. Daarom zei ik we hebben al zoveel shit gekend, dit maakt ons ook niet gek, alleen omdat die 15.000 niet voor financiele instanties waren staan deze niet geregistreerd, het bedrag wat wel geregisteerd staat is maar 2000. En we zijn compleet schulden vrij op mijn flexibel crediet en neckerman na. Maar dat is geen probleem want ik heb geen negatieve code. Het is zo dubbel allemaal.

Groetjes,

Michèle

Wat vervelend voor jullie!!
Wel goed dat je er zo positief onder blijft.

Ik hoop dater tegen die tijd ook een heel leuk huisje voor jullie klaarstaat!
Liefs, Anne

Bedankt voor de uitleg meis, ik snap 'm nu!

Jeetje wat ontzettend lullig voor jullie. Pff af en toe snap je Nederland echt niet met zijn regeltjes. Natuurlijk moeten er voor dit soort dingen richtlijnen zijn, maar ik vind niet dat je alles zomaar over 1 kam moet scheren. En dat er bij bepaalde uitzonderingen toch beter naar gekeken moet worden. Het is toch te zot voor woorden dat je nu 4,5 jaar geen hypotheek mag afsluiten, terwijl je compleet schuldevrij bent. En dit iets is wat dateerd van 17 jaar geleden !! Gaat echt nergens meer over. Oh wat zou ik hier verschrikkelijk kwaad om zijn. Vind het echt knap dat je hier zo positief onder kan blijven. Tenslotte hadden jullie helemaal voor ogen dit jaar te willen verhuizen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker