Hi Inge,
Wat naar dat je niet lekker in je vel zit. Lijkt me heel verstandig om ikkeben niet als verplichting te zien, die zijn er al genoeg in het leven!
Even wat tips niet misschien niet zozeer medisch zijn, maar waar je misschie wel iets aan hebt:
Ik kan je echt aanraden om eens in de week yoga te doen. Je hebt dan echt even tijd voor jezelf, kunt heerlijk ontspannen en ondertussen maak je de juiste bewegingen om de spieren die het hard te verduren hebben op te rekken en te ontspannen. Als je van tevoren melldt wat je klachten zijn, kunnen ze je ook oefeningen geven doe verlichting kunnen brengen en onder de les kunnen ze je dan vertellen bij welke bewegingen je uit moet kijken. Bovendien is het bij een kleine school vaak helemaal niet duur. Misschien is het iest voor je, misschien helemaal niet, maar je kunt het meenemen in elk geval. Al is het alleen maar tijdens het wachten op een medische behandeling.
Daarnaast is het misschien een idee (weet helemaal niet hoe je ertegenover staat) om een keer een reiki behandeling te nemen. Onder het motto baadt het niet dan schaadt het niet, kun je er naar mijn idee echt baad bij hebben. Er zijn ook zorgverzekeringen die het vergoeden.
Voor allebei de tips heb ik in mn achterhoofd: je kunt dan in elk geval zelf actie ondernemen zonder dat je afhankelijk bent van doorverwijzingen enzo.
In ieder geval hoop ik dat je snel opknapt!
Liefs!