Niet uit de fles willen drinken

Hallo moeder/vaders

Ik heb een klein probleempje en vroeg mij af of jullie mij een beetje kunnen
helpen.
Het zit zo mijn kleine man van 9maanden wilt de fles niet
als ik het hem geef dan is hij wel heel vrolijk van hier hier en houd hem
dan ook wel goed vast en knauw er dan op op de teut. o wee als je het dan afpakt dan zet hij een grote mond op.
dus mijn vraag is hoe leer ik het hem toch om er uit te drinken ivm alleen aan te knabbelen?
Want ik wil over paar maanden misschien volgende maand van de bv af.
Geef namelijk alleen nog 's ochtends.

Tips altijd welkome

Groetjes

Als je tot nu toe borstvoeding hebt gegeven, moet je zorgen dat je zelf uit de buurt bent als de kleine mop de overstap naar de fles moet maken.
Hij weet namelijk dat er lekkere verse moedermelk in de buurt is, dus hij doet niks met die fles. En als-ie niks met die fles doet, weet-ie dat mama lekkere verse melk gaat geven want mama vindt dat-ie wel moet drinken.

Dus zelf het huis uit (boodschap gaan doen ofzo) en iemand anders die fles laten geven.

En verder heb je mogelijk niet het goede moment uitgekozen want tussen week 41,5 en week 46,5 zit een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Mogelijk dat-ie er daardoor ook niet open voor staat om die fles te accepteren.

Groetekes, Sje

Kun je met 9 maanden niet een beker proberen? Of zeg ik nu iets heel doms? Over een tijdje hebben ze toch het liefst dat de fles eruit gaat ivm stand van het gebid en spraakontwikkeling.

Groetjes Natasja

Heeft niet echt geholpen meneertje wilt nog niet
want wil heb tussendoortje geven maar meneertje knabbelt alleen maar.

Beker is een goed idee alleen dan kiepert alles over hem heen
Hij wilt alles vast pakken. Had dat al uit getest.
alleen met lepel gaat alles naar binnen maar drinken gaat zo moeilijk

Wel bedankt voor jullie tips.

Groetjes

Misschien een beker met een (harde) tuit of de Kiddyboo beker? Die laatste zit een deksel op met een drinkrand, maar ze moeten 'm wel vasthouden als een echte beker (zeker als je de handvaten eraf haalt).

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Dat is wel een goed idee zou eens de tuitbeker uit de kast halen
en eens proberen. Anders de kiddyboo beker zien te krijgen.
Bedankt voor de tip.

Groetjes

Ik zou een baby van 9 maanden helemaal niet meer aan een fles gaan wennen. Dan kun je hem dat over 3 maanden weer gaan afleren. Hier was de difrax oefenbeker een uitkomst. Mijn zoontje wilde toen ook niet uit een tuit/rietjesbeker oid drinken. Nadeel is dan wel dat ze het niet zelf kunnen nog en dat je dus de beker moet vasthouden. Voordeel vond ik toen hij goed uit die oefenbeker dronk hij ook gewoon uit normale bekers kon drinken als je ergens op visite was oid.
Ik gebruikte altijd de messy eater slabben van Silly Billyz(te bestellen via internet) en dan bleef mijn zoontje zelfs als er een hele beker over heengegaan was wel droog.

Groetjes Ramona

[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/WMdZJqM.jpg" width=“91” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/WMdZp2.png" width

Het is gelukt meneertje begin eindelijk mijn melk kannen te verlaten…
Meneertje drinkt vandaag goed uit een tuitbeker… nog niet hele tuitbeker maar wel iets beter iets dan niets… Dan pakt hij met die grijpgraag handjes de beker vast en neemt dan flinke slokken en lach er dan bij

Bedankt voor jullie antwoorden…

Groetjes

Hallo moeders en vaders,

Meneertje weigert het weer hij wilt geen tuitbeker meer bij het begin was het dat hij zelf pakte in zijn mondje deed en half knauwend en zuigend iets uit dronk. Maar nu hoef hij maar te zien wilt hij wel pakken nog geen eens een sec in zijn mondje dan gooi hij het zo gezegt met een noodgang van zich af. en laat je de beker weer zien zet hij het op het gillen.
Ik heb de melk zelfs handwarm verwarmt en zelfs koud geprobeerd meneertje wilt het niet meer en gewone beker weiger hij ook na 1 slok

Wat kan ik nog meer doen?

Groetjes

En geef je ook nog steeds borstvoeding? Of ben je daarmee al helemaal gestopt?

Zolang je nog borstvoeding geeft, kan hij moeilijk blijven doen, want verse melk is lekkerder dan flesvoeding uit wat voor fles of beker dan ook.

Groetekes, Sje

Ja ik geef alleen nog in de ochtend.
Maar gelukkig wilt hij toch weer uit de tuitbeker drinken
Dan drink hij iets dan wilt hij zonder tuit drinken de helft giet wel erlangs
Maar hij drinkt iedergeval
dat deed hij weer sinds hij zijn zus zag drinken toen moest hij ook zo hebben.
Gelijk die grijpgraaghandjes erbij.
Hij trek zich op aan de tafel om de beker te pakken te krijgen.

Groetjes