Niet slikken

Nou…we hebben weer iets nieuws!

Mijn zoontje slikt sinds een week zijn avond eten niet meer door.
Het begon met heeeeeeel langzaam eten.

Nu is het ondertussen zo erg dat hij een hap neemt en deze vervolgens tussen zijn wang en zijn tanden duwt. Hij laat deze hap dan net zo lang zitten tot het eten helemaal zacht is geworden en het zo’n beetje ‘smelt’ in zijn mond. Beetje bij beetje slikt hij het dan door. Hij zit dan dus een half uur met een hap in zijn mond!
Als ik zeg dat hij zijn mond leeg moet eten zegt hij heel lief…doek ook mama.
Dan kauwt hij braaf 2 a 3 keer en dan houd het weer op. Ik denk dat het een fase is dus probeer ik het gewoon te negeren.

Soms kokhalst hij als hij het uiteindelijk beetje bij beetje doorslikt.

Gisteren heeft hij 1 uur gedaan over 2 hapjes! En toen was het natuurlijk tijd om naar bed te gaan.
Ik vroeg hem tijdens het eten of hij honger heeft. hij zei ja. En ook toen ik hem vroeg of hij zijn eten lekker vond zei hij ook ja.

Toen ik zei dat het nu tijd was om naar bed te gaan huilde hij om een toetje.
Ik heb toen gezegd dat er geen tijd meer was om een toetje te eten omdat hij zijn hapjes zo langzaam op had gegeten. Ik heb gezegd dat we het morgen nog een keer gaan proberen. Als je dan je hapjes wat sneller door slikt kunnen we misschien nog een toetje eten.

Ik wil toetjes niet als straf of beloning gebruiken maar…het was echt bedtijd!

Hij zou toch geen slikangst ofzo aan het ontwikkelen zijn he??

Groetjes,
ILoveMyBoy

Hier net zo’n fase!
Sinds we tv kijken met de klok erbij, gaat dat een stuk beter. Dus ik denk dat ik de komende tijd ook een klokje op tafel zet, en binnen de gezete tijd moet ze dan dus eten. Gaat me te gek om een uur aan tafel te zitten!

Of ie er angst voor ontwikkeld weet ik niet.

Groetjes Manderijn.

Hoi Manderijn,

Hoe bedoel je ‘sinds we tv kijken met de klok erbij gaat het beter’?
Trouwens wel een goed idee om op de klok aan te geven wanneer we klaar moeten zijn met eten.

Vraag me alleen af of ik er iets van moet zeggen als hij weer eens een half uur met een hap in z’n mond zit.

Groetjes,
ILoveMyBoy

Het was hier ook zo rampzalig om de tv uit te doen… Nu zet ik de klok erbij, zeg ik op welke wijzer hij staat als de klok uit gaat, en ik hoef er verder niks meer van te zeggen.
Zo kan dat ook met eten lijkt me. Half uur op de klok. en als de wijzer daar staat, ruimen we het eten op.
Ik heb meestal best veel geduld, maar dat gemier met dat eten! Afgelopen week eindigde de ene hap macaroni na een half uur in haar hemd. Ja hoe is het mogelijk? Ik wil niet steeds zitten te waarschuwen, en zelf gewoon ook lekker eten.
Ik zou dus 1x zeggen hoe het werkt, er verder geen aandacht aan besteden, en als de tijd om is, opruimen.
Ik zie dat jou ventje net iets ouder is, dus dat moet vast lukken

Lang leve de peuterstreken!

Groetjes Manderijn.

Heel herkenbaar!

Vd week had meneer zo lang met dezelfde hap in z’n mond gezeten dat zijn wangen helemaal bol stonden van alle spuug die er dan natuurlijk ook nog eens bij komt.
En dan gaat hij vervolgens iets proberen te zeggen…flats! Alles op zijn bord! haha!

Ik hoop wel dat hij snel weer gaat eten!

Groetjes,
ILoveMyBoy

Is het alleen bij het avondeten? zoja dan is hij geen slikangst aan het ontwikkelen lijkt mij.
Is het misschien te droog? Hier was het 3 maanden geen avondeten en toen een beloningsbord en appelmoes ingezet en hij eet al een maand weer (ff afkloppen)

Liefs Michelle

Ik herken het ‘slikprobleem’ niet zo, wel een fase waarin Jasper ook erg treuzelde met het eten of niet wilde eten. Ik negeer dit idd ook maar zoveel mogelijk, het eten opdringen heeft in elk geval geen zin. Nu ik hem zelf zn broodje laat smeren (op zijn manier dan he?! hihi) gaat het ook weer wat beter.
Met het warm eten, niet teveel op zn bord scheppen, als ie nu even moeite heeft met eten kan zo’n grote schep ook meteen al afschrikken. Soms probeer ik wat creatiefs, b.v. laagje aardappelpuree en dan met dopertjes en worteltjes een gezichtje, poppetje, auto etc. maken. Dat werkt ook nog wel eens.

Hou m even in de gaten, als ie het ook met andere eetmomenten heeft zou hij b.v. ook keelpijn kunnen hebben of misschien pijn in zn mond/tandvlees waardoor hij liever niet kauwt / eten doorslikt. Bij keelpijn kokhalst Jasper ook veel sneller.

Succes,
hopelijk gaat het gauw weer beter met het eten!

Groetjes Carolien.

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers