Niet Slapen

Hallo allemaal

Ik ben nieuw op deze site maar wil graag mijn verhaal kwijt in de hoop dat er ouders zijn die dit herkennen en mij tips kunnen geven.
Onze zoon Sem van 10 maanden slaapt heel slecht. Het inslapen lukt nog wel maar na ongeveer twee uur wordt hij wakker en blijven wij met tussenposen van 2 uur steeds naar zijn kamer lopen.
Dit gaat de hele nacht door en al 10 maanden lang.Wij halen hem dus niet uit bed en hebben al verschillende methode’s geprobeerd.
Sem is geopereerd aan een waterbreuk, wij dachten dus dat het huilen daar weg kwam maar, niets is minder waar.
Hij is heel goed herstelt en met zijn “gezondheid” is dus niets aan de hand.
Wij verdenken nu een voedselallergie maar ook dit is erg moeilijk te peilen op deze leeftijd.
Sem is een heel vrolijk en actief jongetje en overdag is er eigenlijk niets met hem aande hand. Hij ontwikkeld zich erg goed.
Met de voeding is het ook al geen succes Sem lust geen melk ook hier hebben we al meerdere voedings alternatieven op los gelaten. Voor de rest eet Sem eigenlijk alles alleen dus geen melkproducten.
Wij zijn zo’n beetje radeloos en weten nu onderhand niet meer wat te doen.
Zijn er ouders die dit herkennen en mischien tips voor ons hebben?

Groetjes
Jootje

Hoi Jootje.

Ik heb hier dus totaal geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ik vroeger ook zo’n baby was die s’nachts slecht sliep. (Van 7 maand tm 1 jaar)

Bij mij was het geval dat mijn moeder mij s’middag dus niet meer op bed lag (13:00tm15:00)
Dus uiteindelijk raakte ik oververmoeid, wat dus niet te merken was overdag, maar wel s’nacht, ik was dan te moe om te slapen, en wert ik steeds wakker.

Toen hebben ze onder begeleiding van een kinderpygoloog van alles geprobeert,
en uiteindelijk het middagslaapje er weer ingekregen en binnen 10 dagen was het s’nacht toen goed, en sliep ik door.

Maar ja je geeft zelf al aan dat er meer aan de hand is, waar ik dus verder geen verklaring voor zou kunnen bedenken, wie weet kunnen de andere moeders je helpen.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

hoi hoi!
hier het zelfde verhaal! lars wordt morgen negen mnd en slaapt ook heel erg slecht! wij hebben ook al veel geprobeerd ,deze week zijn we begonnen met hem gewoon es te laten huilen,tot gister dacht ik dat dat wat afdeed,ma deze nacht was dus weer echt een ramp!
helaas weet ik zelf ook geen tips meer!
ik denk dat ik volgende week een afspraak ga maken bij de kinderarts,om te kijken wat we kunnen doen,want ben eerlijk gezegd aan het einde van mijn latijn!
moest hij nog tips hebben laat ik je het zeker weten!
heel veel succes en sterkte ermee!

liefs jessica, &

nachtrust is zo belangrijk! Die gebroken nachten breken je op! En als je overdag ook nog een lieve mama wilt zijn is het heel moeilijk.
Misschien moet je inderdaad es bij een kinderarts langsgaan.
Misschien is t een idee om hem eens bij opa en oma of een vriend/vriendin te laten slapen zodat jij bij kunt tanken. Vermoeidheid is vreselijk, denk goed om je zelf.
Heel veel succes!

Ellentje (moeder van Demi 22-03-2000 en Marten 11-11-2002)

Hallo Allemaal

Bedankt voor jullie reactie’s
Het is inderdaad erg vermoeiend en Sem gaat aankomend weekend slapen bij opa en oma, Ik heb het er wel moeilijk mee omdat je er een ander mee opzadeld maar, het moet gewoon we moeten even bijtanken.
Ik heb inmiddels contact gehad met een homeopaat en deze heeft mij een kruid voor geschreven wat helpt bij onrustige kinderen. Ik heb zoiets baad het niet het schaad zeker niet.
Bij een kinderarts zijn wij al geweest omdat Sem natuurlijk is geopereerd aan zijn waterbreuk en lichamelijk is er dan ook niets met hem aan de hand.
Ook ben ik van plan om met hem naar een osteopaat te gaan, wij denken namelijk doordat Sem een hele moeilijke bevalling heeft gehad dat het mischien daar aan ligt.
We wachten af ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Jootje

J.Bos

he hoi, je moet maar zo denken opa en oma hebben hem voor een weekendje en kunnen daarna weer nachten ongestoord slapen, en zullen je vast wel begrijpen.
Dan kan jij even lekker bij komen gewoon doen hoor!
Hoop dat dat kruid werkt wat zou dat fijn zijn.
Geniet van je weekend (Of is ie al geweest?)
Veel sterkte ermee.

Ellentje (moeder van Demi 22-03-2000 en Marten 11-11-2002)

hey jootje,
wat zullen jullie het moeilijk hebben zeg!
ik heb ook geen pasklare oplossing hoor, maar wil je wel sterkte wensen.
doe hem s`avonds eens lekker in bad, kan ook helpen.

enne…niet schuldig voelen hoor als hij af en toe bij opa en oma slaapt.
je zult toch af en toe bij moeten tanken om het vol te houden!

groetjes christa, mama van diantha

Hallo Allemaal

Bedankt voor jullie lieve reactie’s… Wij hebben al zoveel geprobeerd ook het inbakkeren en het s’avonds in bad doen (dat doen we overigens nog steeds) maar niets helpt. Wij zijn inmiddels vier dagen bezig met de druppels die we voor geschreven hebben gekregen. Het helpt nog niet maar het heeft ook even nodig om in te werken. Het is een supstantie van de bloem reuze balsemien. Had er nog nooit van gehoord maar schijnt dat dit o.a. tegen angsten helpt.
Waarschijnlijk heeft Sem een trauma van de bevalling.
Het klinkt allemaal wat vaag maar als ik alles op een rijtje zet, hoe hij overstuur wakker wordt en dan echt angstig is zou het kunnen.
Ik heb zoiets van probeer het en als dit niet helpt gaan we met hem naar een osteopaat en die kan dit soort angsten constateren.
Wij houden (hoe moeilijk het ook is) gewoon door om er achter te komen wat er met ons ventje aan de hand is.
Ben er namelijk van overtuigd dat er “iets” is maar wat…tja…
Moet er wel bij zeggen dat ik op dit moment thuis zit en niet aan het werk ben want heb allerlei klachten. Ik ben op en moet dus echt ff een paar stappen terug.
Maar dit weekend gaat Sem naar opa en oma dus het kan ook even.
Ik ga proberen ervan te genieten maar, vindt het nog steeds moeilijk ook omdat je er als ouder niet de vinger op kan legen en ik dan thuis denk hoop dat die niet te veel huilt want dan kan ik hem niet troosten…

Groetjes
Jootje

J.Bos

nou moeilijk he, je voelt je zo machteloos ook.
en die onzekerheid over wat er nou aan de hand is.
ik kan het me helemaal voorstellen.
probeer toch het weekend toch wat te ontspannen, je mannetje heeft je nog hard nodig!

sterkte met alles
groetjes christa mama van diantha

Nika was ook een slechte slaper, wel 1,5 jaar lang. Ze is behandeld bij de manuela therapeut voor het kiss syndroom. Daarna ging het idd veel beter. Ze had niet echt duidelijke kiss klachten, maar er zat toch niet iets helemaal goed in d’r nekje en heupjes. Ze wilde wel gaan slapen maar werd na 2 uur wakker, dag en nacht. Ik heb me er best in verdiept en als een kindje zo vaak wakker wordt ligt het toch vaak aan iets anders dan niet willen slapen. Sommige kindjes vinden een volle plasluier bv niet fijn. Sommige hebben veel last van buikkrampjes en worden daar wakker van. Ik heb zelf aan de bel getrokken en me laten verwijzen. Gelukkig heb ik een fijn cb en een goeie arts, die er ook helemaal achter stonden. Zo niet dan deed ik het toch, haha.

Ik hoop dat het voor jullie allemaal snel beter gaat, slaapgebrek is heel vervelend. Succes.

hoi jootje,
hoe gaat het nu met je?
is sem naar opa en oma?

Hallo allemaal
Het gaat goed met me heb een heerlijk weekend achter de rug.
De eerste nacht was vreselijk had het niet naar mijn zin.
Toen ik zaterdagochtend oma belde hoorde wij toen onze grote schrik dat Sem de hele nacht had doorgeslapen…pffff… nou vraag ik je toch.
Onvoorstelbaar zou het dan toch het bed zijn of toch de druppels die wij hem nu al een week geven? Ik weet het niet maar we wachten af, straks komt die terug zo tegen 16:00 uur. Dan maar kijken of afgelopen nacht ook goed is gegaan.
Wij hebben in elk geval lekker gerust en dat is het balangrijkste, voor mijn gevoel kan ik er weer helemaal tegenaan.

Bedankt voor jullie medeleven.
Groetjes en een dikke knuffel
Jootje

J.Bos

Harstikke fijn, nachtrust is wel zo belangrijk!
toch eens even precies vragen hoe oma dat nou weer voormekaar gekregen heeft wie slaap hij elke nacht door, en dat zou lekker zijn!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

nou wat heerlijk voor je!! Knap je lekker van op!
inderdaad even precies aan oma vragen wat ze anders heeft gedaan.

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

hey, fijn dat het goed is gegaan het weekend.
verbluffend he, dat hij doorgeslapen heeft.
misschien toch de druppels.
en het is misschien voor herhaling vatbaar, bij opa en oma logeren zo nu en dan!
hou je ons op de hoogte?

groetjes christa en melinda mama`s van diantha

Wat fijn dat het zo goed is gegaan en dat je zelf eens goed hebt kunnen slapen

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

hoe gaat het nu met sem?
slaapt hij nu wel door[net als bij opa en oma]

Hallo Allemaal

Heb een tijdje niet kunnen reageren omdat er van mijn kant problemen waren met de site. Kon namelijk steeds niet inloggen.
Met Sem gaat het iets beter, hij slaapt nog niet de hele nacht door maar de avonden dat gaat redelijk en dan nog zo’n vijf ker per nacht. (als ik dit lees denk ik pffff zo vaak maar geloof me voor ons is dit al een hele vooruitgang)
Ik ga op aanraden van een soort homeopaat met Sem naar een osteopaat, zij denkt dat Sem trauma’s heeft van de geboorte en deze kan dit behandelen.
We zullen zien ik heb wel het idee nu we iets anders met alles omgaan het beter gaat.
Rustiger met hem omgaan, geen tv, echt regelmaat en niet afwijken. (regelmaat hadden we wel hoor maar, je moet er gewoon nooit van afwijken).
Het is ook gewoon een heerlijk joch lachen, spelen, hij ontwikkeld zich enorm goed.
Maar ja dat rottige slapen. We gaan stug door. We zitten nu in de verhuizing en heb straks een tijdje geen internet maar, zodra ik weer aansluiting heb spreek ik jullie snel weer.
Nogmaals bedankt voor al jullie tips en betrokkenheid.

Dikke knuffel
Jootje

hey jootje,

ben blij voor je dat het toch wel lekker gaat met sem.
veel sterkte met verhuizen[jij liever dan ik pfff, moet er effe niet aan denken. we zijn 3 maanden geleden verhuisd haha]

en we horen wel weer van je oke?

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Gewijzigd door - diantha op 16 Jan 2006 21:27:41

Hai!!

Wat erg voor jullie zeg!!
Toen ik deze topic net las, dacht ik : Oh nee toch! Mijn zus heeft namelijk iets herkenbaars meegemaakt. Haar zoontje was echter overdag ook veel verdrietig. Op een gegeven moment werd het zo erg, dat mijn moeder nachten bij mijn zus ging slapen als haar man nachtdienst had. Zoiets is niet vol te houden!! Ik heb mijn zus gevraagd wat de beste tip was die mensen haar in de tussen tijd hebben gegeven:

WEES NIET BANG OM OM HULP TE VRAGEN!!!

Zorg ervoor dat je niet constant alleen met hem bent! Het is voor vrienden en familie maar even joh! Als ik op mijn neefje paste, had ik het er natuurlijk ook wel moeilijk mee, ik was bang dat er iets met hem was, maar ik vond het vooral fijn, dat mijn zus en haar man even konden bijkomen. Je zult er nog overspannen van raken ook zeg…

Nu, anderhalf jaar na de heftige bevalling van mijn zus, gaat het beter met haar zoontje. Hij heeft ook alle ritten doorstaan, van gyropractor tot kinderarts, van inbakeren tot hangmat, uiteindelijk weten ze niet wat er nou voor heeft gezorgd dat het beter gaat, maar het gaat beter. Over is het niet, maar het gaat wel beter

Ik wens jou, je man en jullie kindje heel veel sterkte en succes!!
Groetjes Charon