Niet slapen


#41

Je het klopt dat het inderdaad bij het zelfde ritueel hoort, maar ik vind het zo jammer omdat we er echt zo van genoten dat ze het zo leuk vond. Ik probeer haar nu effe buiten af te spoelen in dr zwembadje, dan hoeft ze niet in bad en dan gaat ze s`ochtends even met me mee onder de douche. Maar ik hoop dat het toch wel weer veranderen zal.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003


#42

Jaaaaaaaaaaaaaa nog steeds gaat het prima met het slapen, ze huilt helemaal niet meer en ze gaat ook weer graag in bad. OOOOOOOOOOOOOOOOOOO wat een mega genot !

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003


#43

hallo astrid

ik ben stephanie ben nog behoorlijk jong (18) en heb een zoontje van 15 maanden(jaylicio)
ik zat zo te lezen over jou dochtertje en ik zag dat zij en mijn zoontje gewoon hetzelfde zijn volhoudertjes en een pittig karakter ook jaylicio valt pas in slaap op schoot en word in de avond of nacht wakker en wilt ook niet meer in zijn eigen bedje slapen het is echt heel erg vermoeiend want ik sta om 8 of negen uur op en ik ga om 17.30 tot en met 24.00 uur werken dan ben ik om half 1 thuis en lig ik rond een uur of 1 in bed en precies dan word ie vaak wakker om zijn speentje vragen die geef ik dan en (ik reageer heel snel op hem 1 geluidje en ik zit rechtop) dan blijft ie piepen de hele nacht of hij word weer wakker en leg ik hem naast me neer en hij is niet echt een rustige slaper dus houd ie me wakker met zijn geschop ik slaap dus maar misschien een uurtje of twee en als ik geluk heb drie uurtjes maar niet achter elkaar (erg slopend dus)

nou hoopte ik dat jij misschien advies had voor mij aaangezien het al een tijdje geleden was dat je advies vroeg voor jou dochtertje ik hoop snel wat van je te horen

alvast bedankt

stephanie


#44
quote:
Het advies van het consultatiebureau is dat we haar dan maar laten huilen en het zou dan vanzelf uiteindelijk beter moeten gaan. Wel moeten we dan elk half uur even naar boven ( voor een aai over de bol ) zodat ze weet dat we er nog zijn.
citaat uit blz 1 van deze topic.

Het advies was inderdaad haar te laten huilen, wel elk half uur even naar boven om dr te laten weten dat we er nog zijn, strikt alleen een aai over het bolletje met welterusten erbij en dan weer weg gaan. NIKS ANDERS. De verwachting en ervaring van het cb was dat ze het huilen de eerste nacht 4 uur vol zou houden, de 2e nacht 3 uur, de 3e nacht 2 uur enz. Echter Evianne hield het de eerste nacht maar 20 min vol en sindsdien zijn de slaapproblemen de wereld uit. Wel merk ik dat als ze ziek zijn of je hebt een keer een uitzondering gemaakt, dat het de dag erna toch weer even geprobeerd word, dus hou je eraan zo veel als het kan. Begin hier pas mee als je zelf goed in je vel zit, want stel dat je kleintje 4 uur zou gaan huilen dan hou je dat niet vol. Zeg tegen jezelf, nu is het genoeg we doen het gewoon zo en het kan zelfs zo zijn dat je kleintje je vastberadenheid zo oppikt en zich bij je keuze neerlegt. Dit idee heb ik bij onze meid wel gehad, want normaal had ze dr huilen echt niet zo snel opgegeven.
Verder is het ook iets wat goed te bespreken is op het CB, wellicht dat ze nog andere tips of adviezen voor je hebben.
Onze Evianne is inmiddels 4,5 jaar en slaapt sinds dat we dit doorgezet hebben prima, behalve bij stevige buien of onweer.
Succes en laat even weten hoe het met het slapen gaat ongeacht welk advies je in acht neemt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!