Niet slapen steeds de kamer uitkomen


#1

ik heb een zoontje van bijna 3 jaar en sinds een week wil hij smiddags niet meer slapen ook al is hij zo moe dat hij bij de boterham in slaap valt en elke keer als ik hem in bed stop klimt hij eruit
wie heeft er een oplossing wat ik kan doen heb al geprobeerd om hem weer in te stoppen tot 6 keer toe maar het blijft g

groetjes silvia


#2

Ik zeg ’ s middags niet meer naar bed doen en gewoon ff time-out op de bank met de tv of een filmpje. Hier sliep hij toen hij net 2 was al niet meer s middags.

Liefs Michelle


#3

Ja, dat denk ik ook.
Hij zit een beetje in de overgangsfase waarin hij niet meer perse een slaapje hoeft s’middags, en zich waarschijnlijk ook heel groot voelt als ie niet hoeft te slapen, maar dan net de dag niet trekt…

Je zou nog kunnen proberen hem om de dag te laten slapen, maar persoonlijk heb ik ook altijd de aanpak van time-out op de bank met een filmpje erin… soms doet ie dan op de bank nog een mini-tuk, ook prima toch. Is voor hem en jou ook veel rustiger dan hem 6 keer terug te moeten brengen naar zn kamertje.

Ik kroop ook wel met hem in het grote bed en dan even lekker samen een tukkie doen (toen was ik zwanger van Lisa, altijd een goed excuus om even mee te tukken he?!)

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#4

Hier ook zo’n kereltje dat rustig z’n bed uit komt.
De hoeveelheid slaap 's middags zegt niet altijd alles.

Consequent blijven, steeds terugleggen.
Slokje water, en slaap lekker maar weer.

En hopen dat het snel weer over gaat…

M.


#5

Hier sinds een week ook een drama met het naar bed gaan, vaak is ze nog wakker als wij gaan slapen (22:00/22:30) ik loop op een avond wel 10 keer naar boven, met de aapak van joe frost.
ik probeer sinds vandaag dus geen middagdutje meer te doen (ben zwanger dus ergens baal ik er van, nu mis ik mijn middag dutje)
Ze slaat hem steeds vaker over dus nu ook een time out op de bank, hopelijk helpt het!
Sterkte!


#6

Mijn dochter sliep helaas vanaf dat ze een paar maanden oud was al niet meer overdag. Wel heb ik toen een ‘relex’ moment ingelast; inderdaad op de bank met haar speen en nijn (knuffel) en tv aan. 9 vd 10 keer viel ze dan toch in slaap. Dit heb ik volgehouden totdat ze 2 was. Nu is ze 3.5 en wil ze echt niet meer maar hoeft ze ook niet meer. Merk wel dat ze dan 's avonds eerder in bed ligt.
(Toen ik zwanger was van mijn zoontje, ging ik 's middags vaak met mijn dochter op ons bed tv kijken. Zij sliep niet, maar keek wel rustig tv, waardoor ik toch even mijn ogen dicht kon doen).