ja precies, daarom, ik heb hem nu gewoon om half 8 in bed gelegd.
want we eten gewoon om 5 uur hier.
om kwart voor 6 krijgt hij zijn toetje, half 7 tandenpoetsen en daarna een halve beker water (rietjesbeker uiteraard haha)
zodat hij nog “tijd” heeft om in zijn pamper te plassen voordat hij een nachtpamper aankrijgt.
ik heb het allemaal in ritme zitten qua dat betreft erg he haha overdag hebben we niet echt ritme maarja…
Niet slapen, klein verslagje dag 3
Ik heb hem na een half uur wakker gemaakt Inge
En hem er om half 7 weer ingelegd omdat ikzel bloedchagerijnig was, alles liep fout en veel pijn. Maar was te vroeg ant hij heeft tot 8 uur lopen babbelen arm kind
Liefs Michelle
quote:
@Mriek: haha ja ik snap je wel... maar je doet het zo goed hoor, ik bedoel erik is gewoon wel een vroege vogel, dus je komt hem tegemoet om hem eruit te halen dan, maar je denkt ook aan jezelf en gaat lekker bank hangen. gelijk heb je. ik ben zelfs ooit in slaap gevallen toen rico zo vroeg wakker werd en ik hem in de eetstoel had zitten. echt heel erg! hahaha hij wekte me toen zn film was afgelopenmaarja die tijd is geweest, nu is het gewoon opstaan s'ochtends, tenzij papa zin heeft om mij uit te laten slapen
![]()
Haha, in slaap gevallen? Dat lukt mij helaas niet hier. Inderdaad, als papa zin heeft dan kan ik ook blijven liggen. Toch meestal wel één dag van het weekend gelukkig.
Groetjes,
M
Pfff… Wie ben ik om advies te geven? Kleine meid is nu net een 20 minuten echt stil. Elke keer als ze sliep was het na 5 minuten kermen en na 10 huilen… Ben er wel 7 keer heen geweest. Ze was ook echt verdrietig. Ze zei steeds: mama komt Nora niet zoeken… en papa komt Nora niet zoeken. Denk dat ze steeds dezelfde droom had, arm meisje…
Uiteindelijk heeft ze een 20 minuten bij me op de bank gezeten, om haar echt even uit de droom te halen. Heb ik zelf soms ook nodig. Daarna wat water, een schone luier en nog maar een verhaaltje gelezen en nu lijkt ze toch echt wat rustiger te liggen, hoop dat ze blijft slapen… Vond het zo sneu voor haar. Ze ruikt ook al een paar dagen verkouden uit haar mond, misschien is ze toch niet zo lekker.
Gelukkig komt dit bijna nooit voor met Noor.
Liefs!
gisteren had rico dus iets meer dan een uur geslapen voordat ik hem uit bed had gehaald.
Vanochtend begon hij toch pas om 9 uur te brabbelen. HEERLIJK toch?
maargoed.
ik heb hem net in bed gelegd, en hij huilde zo hard: BAB AAN! (lamp aan)
zucht… hij is allemaal: NEE aan het roepen en MAMAAAA.
ik vind het zo moeilijk hiernaar te luisteren maar ook nu probeer ik even door te zetten. ik heb om half 2 hier een afspraak voor het een en het ander te regelen dus ik hoop dat hij dan toch slaapt.
Papa is niet thuis dus ik moet het nu alleen zien te doen; dat gesprek maar ook rico tegelijkertijd rustig houden als ie vervelend is. lief spelen zit er toch niet in zeker als er vreemde in huis zijn dan wil hij gaan showen
please ga slapen…please…
@Liske: gosh wat zielig! Rico heeft nog maar 1 keer een nachtmerrie gehad dat hij riep NEE hier komen!! papaaa mamaa.
dat was het eigenlijk of ik vergeet iets maar goed…
het is idd erg zielig. heeft ze teveel prikkels gehad gisteren? kan natuurlijk een oorzaak zijn?
Ja, het was ook echt sneu voor haar… Maar vanochtend werd ze pas om half 9 wakker, dus dat was voor mama wel lekker! Ze had gepoept en riep me daarom, anders had ze denk ik nog wel langer geslapen.
Ik hoop voor je dat Rico is gaan slapen. Anders kom je afspraak ook wel door. Het is alleen lastig, omdat je zo snel afgeleid bent als ze druk zijn. Had ik vorige week met mn telefonische intake voor de kraamzorg. Ondertussen klom Nora op de tafel waar de was lag om al mn onderbroeken om haar nek te hangen… Moet je toch even ingrijpen…
Noor ligt nu trouwens ongeveer een kwartier te slapen. Zonder mokken. Ze zei nog: Niet uit bed gaan, gewoon slapen. En heeft dus daad bij woord gevoegd! Ben benieuwd hoe lang ze het volhoudt. Kan ik even ikkebennen en een boekje lezen. HEERLIJK!
Vanochtend hebben we samen een sneeuwpop gemaakt in de tuin, dus kon ook lekker buiten zijn met haar. Dat helpt meestal wel. En ze heeft me geholpen met de was opruimen boven.
Liefs!
@Liske: nou hier is het niks geworden.
helaas pindakaas ik heb hem even laten morren een half uur zodat ik toch het grootste gedeelte even kon praten met mijn afspraak.
daarna heb ik hem eruit gehaald en hebben we om rico gelachen.
hij heeft een boomstronk getekend
2 lijntjes langs elkaar (wel een ideale dikte voor een boom haha)
en dat maakte hij onder “bijna” dicht. en toen kleurde hij hem nog in ook!
de “bol” die als bladeren dienen kan hij nog niet tekenen maar we waren allemaal erg trots!
Wat goed dat ze dat zelf al zegt haha ik moet ook altijd lachen om rico’s bijdehandte opmerkingen.
net b.v. had shadow van zijn rubberen beest zn voet afgebeten,
toen zei ik tegen shadow: shadow stout!
rico zo: shalow stout!
hij heeft nog nooit stout gezegt dus dat was onwijs grappig.
wij zijn net ook nog even in de sneeuw geweest, hoe vond nora het vorig jaar? vergeleken met dit jaar?
Rico wil er ballen van draaien ofja hij wil dat ik ze draai maar gezien de pijn die ik al heb lukt me dat gewoon niet… wat me overigens de tranen in mijn ogen doet springen. vind het zo erg!
nou vandaag heb ik hem niet in bed gelegd want het was gigantish druk in huis waardoor hij zelf ook druk was en onder geen beding zijn bed in wilde
ik had geen zin in strijd dus hem opgehouden
toen ik hem er net in had gelegd moest hij huilen want hij wilde knuffelen. gerum! mama had wat minder tijd voor hem vandaag ivm mijn nagels.
Nora kan dit jaar wel meer genieten van de sneeuw dan vorig jaar. Toen vond ze het alleen maar koud, hoe dik ingepakt ook. Dit jaar is sneeuwpoppen maken en sneeuwballen gooien ineens leuk!
Gister is Noor ook weer lekker gaan slapen smiddags trouwens.
Trok Rico het wel zonder slaapje gister?
Liefs!
wat fijn Liske dat Nora de sneeuw zo leuk vind!
Rico vind de sneeuw nu ineens heel leuk…maar de slee niet.
brullen brullen en nog is brullen
hij wilde : speeje!!! (spelen)
wel jammer eigenlijk. hij vind het eng
Nee hij was heel lastig gisteren, daarom leg ik hem zo ook in bed, hij is nog even een tekenfilmpje aan het kijken.