Niet slapen, klein verslagje dag 3

Hey Inge, Aaron gaat allang smiddags niet meer naar bed maar ik leg hem in de huiskamer op de bank met zijn knuf en tuut en een fleecedeken over hem heen.
8 van de 10x gaat hij na een kwartier toch echt ff slapen en ik zit in de andere bank een boek te lezen zodat hij ziet dat ik er ben en dat geeft hem vertrouwen.
Aaron “mag” niet langer dan een uur pitten want dan gaat het snachts mis.

Misschien voor jou ook een idee om Rico opde bank te leggen met jou in het vizier.
Het kan zijn dat ie bij jou in de buurt wil zijn en als hij jou rondom hem heen heeft valt ie misschien wel weg!
Geef hem wel ff de tijd om weg te vallen…ik dreig wel eens: als je niet hier gaat slapen dan ge je naar bed!
Zegt ie: nee bank sapen!..is ie zo vertrokken.

Suc6!
Gr, Danielle

[img]http://b1.lilypie.com/7Ht2p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a

Wat stom…ik kwam net niet meteen op ikkeben en moest mezelf opnieuw aanmelden maar ik wist het niet meer.
Heb ik een nieuwe aangemaakt en daar staat nu al op dat er 227 ofzoiets postings zijn geplaatst!
Haha…klopt voor geen meter!

Moest ik ff zeggen!

Gr, Danielle

[img]http://b1.lilypie.com/7Ht2p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a

@Christa: ooch meid was het maar waar, KON ik hem maar op de bank leggen. Weet je dat is het hele punt ook wat ik al vaker aankaarte over Rico, qua dat betreft… hij is zo druk, er zit totaal geen rust in het mannetje.
hij komt soms als ik een tekenfilm opzet even tegen me aanliggen (vaak s’avonds) maar dan ook maar hooguit 5 a 10 minuten.
hij op de bank liggen met een deken… en in slaap vallen? nee… helaas niet. Al bij al (je hebt denk ik wel meerdere topics van mij gelezen) twijfel ik soms of alles wel helemaal in orde is… met hem zeg maar… ja ik weet het ik vind het vreselijk om te moeten zeggen of uberhoudt al denken, hij is echt geweldig lief en grappig en leuk en ik zou niet minder van hem houden als hij iets zou hebben wat hem anders maakt dan andere kindjes… tja hoe zeg je zoiets op een niet rare manier… ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?

@Danielle: ik snap er ook niks van haha, met je nickname dan.
ik wilde al vragen; heb je hem laten veranderen?
ja eigenlijk zei christa hetzelfde als jij en wat ik net tegen haar schreef is ook voor jou bedoeld

Inge, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ben je bang dat hij iets heeft als AD(H)D of zoiets?
Ik kan je ongerustheid niet wegnemen en weet natuurlijk ook niet precies wat er speelt bij jullie maar ik kan je wel zeggen dat Jack tussen zijn 2e en 3e jaar enorm is veranderd. Ook hij was een jongetje wat heel actief/onrustig was. Er zat weinig rust in.
Slechte concentratie, snel afgeleid, niet kunnen zitten enzovoort. Ik dacht echt; dat kind heeft ADHD. Maar dat kun je nu nog niet echt ( goed) testen geloof ik.
Sinds hij naar psz is hij veranderd. Daar zit hij netjes in de kring ( ja ik kon het niet geloven) en doet hij netjes mee.
Nog altijd is het actief kind wat graag bezig is. En heel lang met iets bezig zijn doet hij nog niet maar ik zie wel degelijk een verbetering. Zeker als ik MET hem speel kan hij langere tijd met 1 ding bezig zijn.

Wat ik dus wil zeggen; probeer je niet te snel zorgen te maken.
Knuf!!!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Fijn Christa, dat het meevalt zonder middagdutje. Dat geeft mij moed voor als het hier ooit zover komt Voorlopig lijkt het daar nog niet op; Erik slaapt nog gerust 2 uur elke middag.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 15 Dec 2010 22:07:09

@ Mriek: geniet er van meid! Denk dat Erik het ook nog langer nodig gaat hebben mss omdat hij een vroege vogel is? Jack slaapt altijd tot 8 uur dus dat scheelt ook wel denk ik. Hij ligt er nu om 1930 uur in en dan horen we hem de volgende morgen 8 uur dus weer; erg lekker!!!

Inge, ik zou hem gewoon op bed leggen. Dylano slaapt de meeste keren ook niet meer. Maar ik heb in me achterhoofd dat hij per januari 3 ochtenden naar de psz gaat en dan natuurlijk totall loss is Maar als ik hem nu niet naar bed breng dan trapt hij er over een paar weken niet meer in.

Rico gaat in januari ook hè

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Doe ik, Christa Dat vroege wakker zijn 's ochtends zal er zeker mee te maken hebben inderdaad, Erik is nu weer meestal rond 6.00 uur wakker. Inmiddels kan ik me dáár aardig bij neerleggen Geniet jij maar lekker van je uitslapertje!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Lieve Christa; jou berichtje geeft me weer heel veel moed, dankjewel! had ik echt even nodig! knuffel terug!

@Mriek: wat heerlijk dat Erik nog zo goed slaapt! hoe is dat in de nacht op dit moment? ofja de ochtenden?

@Michelle: haha ja idd dat heb ik ook, de psz in mijn achterhoofd! ik hoop dat het dan wat anders gaat allemaal.
niet dat ik niet van hem geniet hoor! elke dag met heel veel plezier en liefde, maar soms dan is hij echt…nouja een draak
Ja rico gaat in januari ook, ik wacht nog op telefoon!

zo dat was een strijd, hem in bed leggen! hij bleef maar draaien en ik moet hem dan tegenhouden anders krijg ik zijn slaapzak niet aan, maar hij bleef zich overstrekken en proberen weg te draaien met wel zo’n kracht waar je u tegen zegt… zucht ik ben er gewoon moe van haha.
maargoed hij ligt erin…
hij ging mokken toen ik wegliep dus ik wacht in spanning af…

Lieverd, als het echt zo’n strijd is en puntje bij paaltje gaat hij nog steeds niet slapen, zou ik jullie beiden de stress besparen en het middagslaapje overslaan. Sommige kindjes zijn er eerder aan toe dan anderen. kan dat je em s avonds wat eerder weg kunt leggen en 's ochtends wat langer kunt blijven liggen.

Misschien kun je als rustpuntje een stuk met hem gaan wandelen in de wagen. Zit ie toch rustig, en ziet vanalles. Wie weet valt ie daar wel van in slaap, of hij gunt z’n lijfje in elk geval even rust.
Of gewoon een uurtje alleen spelen op zijn kamer (wel zorgen dat hij de boel niet kan verbouwen. kun jij je rust pakken en hij wellicht ook. dat soort dingen kun je proberen.

Bij Nora twijfel ik ook of het misschien niet gewoon over is met het middagslaapje. Dan moet je die strijd denk ik ook niet meer aangaan. Voor jullie beiden wordt het dan alleen maar een vervelend moment wat uiteindelijk niks oplevert.

Nou, succes meid!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Inge, graag gedaan hoor. Ik dacht indertijd ook echt; wat een ongeleid projectiel
Jack was ook vrij laat met praten en nog is hij daar in geen voorloper maar hij is goed op niveau gelukkig.

Wat is het dan bij Rico naast zijn drukke gedrag? Of wil je het er niet over hebben…snap ik best hoor meis.

@Liske: haha heb je het weer gezien?? (en ik snap als ie niet wil slapen hij niet wil slapen…maar hij is daardoor wel s’avonds onwijs moeilijk te hendelen… helemaal niet zelfs)

@Christa: ik mail je vandaag of morgen even oke?

ENne HIJ SLAAPT!! HIJ SLAAAAAPT!!!

@Inge: Allereerst: super dat hij slaapt! En vandaag is inderdaad niet de beste dag om een stukje te gaan wandelen, dat moet ik toegeven… Maar ik bedoel mere in het algemeen…

Wat betreft het 's avonds niet meer te handelen, dan zou ik dus zeggen eerder zn nestje in! Vergt wel weer wat aanpassing qua eettijden enzo, maar je zult toch ene beetje moeten zoeken. Zijn wij dus ook ana het doen, al heeft Nora deze week best aardig geslapen, gister zelfs 2 uur! Ik blijf het dus ook nog even proberen, maar Noor maakt geen probleem van haar bedje, als ze geen zin heeft stapt ze er alleen na 2 minuten uit om te gaan spelen…

Liefs!

Fijn dat 'ie nu slaapt, Inge! Erik slaapt 's nachts prima, hij wordt niet wakker (tenzij hij bijvoorbeeld ziek is). 's Ochtends is het rond 6.00 uur à 6.15 uur dat hij wakker wordt, maar ik moet zeggen dat dat langzaamaan toch begint te wennen. Wie had dat ooit gedacht

Groetjes,
M

@Liske: ja dat is indedaad ook slim ja…
ik ga hem nu uit zijn bedje plukken anders wordt het morgenvroeg weer voor half 7 haha.
maarre ik ga het er met papa over hebben over dat vroeger te bed doen. hij ligt er nu om half 8 in… wat zou dan redelijk zijn 7 uur of half 7 al?

dit bericht had ik om 5 over 2 geschreven maar internet lag eruit

@Mriek: serieus ja? wow haha dat zou bij mij nooit wennen denk ik… maarja ik hoef ook niet naar mijn werk ofzo…
nouja ik heb rico om 5 over 2 uit bed gehaald… hij is happy! ik ook

Inge als Dylano 's middags niet slaapt gaat hij er om half 7 heelmaal afgedraaid in en slaapt dan tot 7 uur.
Hier is hij nu net in slaap gevallen eerst 2 uur praten en zingen en nu slapen Nu gaat mama dus kwallen en hem wakker maken, anders krijg ik hem er vanavond niet in

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Haha Inge, echt! Het begint te wennen. Ik zeg niet dat het al 100% oké voelt, maar het gaat al beter dan toen hij jonger was. Ik ben nog steeds geen ochtendmens, maar ja…naarmate Erik ouder wordt, wordt het makkelijker. Hij vermaakt zichzelf redelijk met tv en speelgoed en dan kan mama op de bank liggend rustig wakker worden

Groetjes,
M

@Michelle: haha kwal! hoelang heeft hij nou geslapen vanmiddag? Rico ongeveer 'n uurtje ietsje langer… ik heb hem wakker gemaakt hoor maar hij heeft geen hevige buien meer gehad. wel een beetje muiken omdat ik hem wilde verschonen maar niet echt dat je zegt: pffffff… behalve rond badder en etens tijd toen begon hij te zeuren
en eten tja
zn stoel heeft meer gehad dan hij zelf helaas. ik heb er bijna een half uur over gedaan om zijn stoel schoon te krijgen, EN hem terwijl hij net in bad was geweest

@Mriek: haha ja ik snap je wel… maar je doet het zo goed hoor, ik bedoel erik is gewoon wel een vroege vogel, dus je komt hem tegemoet om hem eruit te halen dan, maar je denkt ook aan jezelf en gaat lekker bank hangen. gelijk heb je.
ik ben zelfs ooit in slaap gevallen toen rico zo vroeg wakker werd en ik hem in de eetstoel had zitten. echt heel erg! hahaha
hij wekte me toen zn film was afgelopen
maarja die tijd is geweest, nu is het gewoon opstaan s’ochtends, tenzij papa zin heeft om mij uit te laten slapen

Ja, hoor, half 7 kan best.

Nora had vandaag voor het eerst op de creche niet geslapen en dus heel moe en lastig vanmiddag en na het eten. Dus om 5 voor half 7 tanden gaan poetsen, pyjama aan, verhaaltje lezen en ze was direct weg. Dan heb je in ieder geval 's avonds een uurtje langer voor jezelf. Alleen moet je met eten enzo rekening ermee houden.

Maar vanmiddag heeft ie zn uurtje weer gehad in elk geval!

Liefs!