Niet slapen bij opa en oma

hi allemaal,

een rare vraag misschien maar damian weigert om bij mijn ouders in zijn bedje te slapen. hij slaapt daar wel in de wandelwagen of in de maxi cosi maar het bedje absoluut niet. als ik hem in de maxi zet in zijn bedje slaapt hij wel weer. waar kan dit aan liggen aan het feit dat dit een campingbedje is(dus laag) met wel een normaal matras of toch iets anders

heey hallo,

hier ook diverse problemen met slapen bij vreemde, opa oma gastouder, noem het maar op. Volgens mij is er geen methode voor en is het gewoon een kwestie van blijven proberen. Job gaat nu sinds 1 april naar de gastouder en pas afgelopen week is het haar gelukt dat hij in zijn bedje heeft geslapen. Dus dit biedt perspectief. Daarvoor ook veel huilen enzo, misschien moeten ze gewoon wennen.
Oh ja, ik geef nu muziekmobieltje mee wat hij thuis ook heeft. Ook slaapritueel heb ik duidelijk verteld bij gastouder. Misschien ook aan opa en oma vertellen. Zo herkennen ze natuurlijk dingen.

Succes.

Léony

het slaapritueel is extact hetzelfde zelfs als ik hem daar op bed leg lukt het niet maar ik leg hem net hier op bed en hij is gelijk weg (terwijl het nu etenstijd is) maar we blijven het gewoon proberen

Misschien thuis het campingbedje in zijn kamertje op plek ledikant zetten? Hebben hier ook onze dochter zo aan het campingbedje gewend. Nu kan ze in allebei slapen. Wij hebben ook even haar eigen matrasje erin gehad (moet wel goed passen ivm veiligheid en omdraaien!!) met aerosleep. Ging heel goed.
succes!
groetjes,
Wendy

Heeft hij geen knuffeltje ofzo, waardat zn geur op zit en de geur van thuis?
Of mss een lakentje, het zou kunnen dat je daar al een heel eind mee komt.

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Blijven proberen! Luka had dit ook met 4/5 maanden en het heeft 2 weken geduurt voordat hij wel in het bedje bij opa en oma sliep. We hadden zijn tuttel en lakentje van thuis mee gegeven en dat leek enigzins te helpen.
Toch is het nog steeds wel wat moeilijk hoor, hij valt moeilijk in slaap en als hij slaapt word hij vaak wakker. Dan is het natuurlijk gillen geblazen!
Een keer hebben we hem om 23.30 uur op gehaald bij mijn schoonouders, hij had toen al vanaf 21.00 uur gehuild en stopte niet. Mij man er heen, en toen was het lachen! Maar slapen ho maar! Toch maar mee naar huis genomen en hij sliep meteen…
Maar we houden vol! We blijven hem gewoon uit logeren sturen!

even nog een vraagje,wat doen jullie met de dekentjes die ze los frummelen. Die van mij zit daar met zijn handjes mee te spelen en los te trekken. Heb ze nu met veiligheidsspelden aan de zijkant van het matras vastgemaakt. Niet doen? Hebben jullie een idee? Grs, Léony

Léony

@Leony: Ik zou nooit, maar dan ook nooit veiligheidsspelden gebruiken! Al helemaal niet in bed! Als zo’n ding losgaat en je kindje draait er over heen…
Wij stoppen de zijkanten van zijn lakentje en dekentje goed in aan de zijkanten van zijn bedje. Maar als je echt een ‘frummelaar’ hebt maakt het, volgens mij, niet uit wat je doet. Luka valt juist door zijn gefrummel in slaap, dat doet hij met een tuttel of het dekentje…