Niet op de rug willen liggen

Hallo heeft iemand dit probleem ook wel eens mee gemaakt Max 8 wk wil niet op zn rug liggen hij begind dan te huilen net zo lang tot hij op zn buik word gelegt.
Bij het verschonnen, in de maxi-cosi in de auto, in de box, in zn bedje
wat kan ik er aan doen dat hij wel een keer op zn rug gaat liggen.
altijd op zn buik is toch ook niet goed??
kan het zijn dat hij pijn heeft of vindt hij het gewoon niet lekker??
nou ben benieuwd op jullie reacties.

[/url]

en mama van de tweeling Max en Romy van 22.09.2008

o ja idd maar goed bedankt in ieder geval.
kan er ook niet goed achter komen of hij pijn heeft als hij op de rug ligt geloof het niet maar weet het niet zeker.
wat is kiss ook al weer dan.
en dat reflecs komt er dan ok wat mee omhoog of niet??

[/url]

Als je hem maar niet vast gaat leggen zodat-ie op z’n rug blijft liggen. Nooit kindjes vastleggen! Heel erg gevaarlijk.

Sommige kindjes vinden dat nou eenmaal niks en liggen liever op hun buik of zij. Het is niet de meest ideale en veilige slaaphouding, maar zodra ze in staat zijn om zelf hun hoofdje opzij te leggen, zou het een noodoplossing kunnen zijn.

Als je het idee hebt dat er medisch iets aan de hand is met zijn ruggetje zou ik naar de huisarts gaan.

Groetekes, Sje

nou slapen doet hij al vanaf de 1 week dat is geen probleem.
maar verder dan is het een probleem voor zn rug als hij er nooit op ligt??
vast maken doe ik ook niet heb ik het ook niet over gehad??

[/url]

Nee, je hebt het er inderdaad niet over gehad om hem vast te leggen, maar ik wil dat vastleg-advies van anderen graag voor zijn. Nog steeds komen dat soort goedbedoelde adviezen voorbij en daar zijn we hier allergisch voor.

Geen idee of het een probleem is dat-ie nooit op zijn rugje ligt. Je zou het evt. ook na kunnen vragen de volgende keer dat je op het cb bent.
Eens kijken, ze zijn bijna 2 maanden dus je moet waarschijnlijk binnenkort weer toch?

Groetekes, Sje

ja idd donderdag moeten we er heen krijgen ze hun prikjes snik snik gaat mama dan doen hahah kan er niet tegen als ze zo hart huilen had het met britt ook ik huilde nog harder dan haar hahaha.
maar zal het daar wel even na vragen ja idd.

[/url]

Sterkte met de prikjes donderdag! Da’s het nadeel van een tweeling! Niet alleen de leuke dingen zijn twee tegelijk, maar de minder leuke dingen zoals prikjes is natuurlijk ook twee tegelijk!

Groetekes, Sje

Hi Britt,

Kiss is kortweg uitgelegd een werveltje de nek dat verschoven is tijdens de bevalling. Dit kan in minder en meer erntige vormen zijn. Soms kan het huilbaby’s geven, maar bij Morgan is het meer huilen in de slaap, bij het aan en uitkleden, al ze moet slapen in haar bedje en als ze wakker wordt en uitrekt. Verder zijn er symptomen als overstrekken van de rug, veel slikken, koude handen en voeten en dan niet een beetje koud maar ijskoud (die van haar hadden laatst een blauwe gloed en het is zo’n 20 graden hier binnen), ze kwijlt ook (met twee maanden nog geen tanden) en ze heeft een lichte voorkeurshouding met liggen. Ze legt haar hoofd naar haar linkerschouder in plaats van op de linker wang. Kiss is te verhelpen met manuele en fysiotherapie. Morgan is al bij de fysio geweest en gaat vandaag naar de manueel. Oh Morgan heeft trouwens wel een hekel aan buikliggen. Het is net een vis op het droge dan. Armpjes naar achter, rug overstrekken en heel moeilijk doen met haar hoofd soort luchthappen lijkt het.

Reflux is wat Ceylan van joyce gehad heeft. Hierbij komt en voedsel lang na het eten omhoog. Dit kent twee vormen zichtbare en niet zichtbare reflux. Bj de eerste spugen ze het gewoon uit en bij de tweede zijn ze aan het herkauwen. Dus kom het omhoog en zakt het en zo steeds weer en dat is heel pijnlijk.

Maar was ze al zeggen als je het niet vertrouwd even laten checken bij de ha. Baad het niet dan schaad het niet. Beter 2 keer voor niks dan 1 keer te laat zeg maar. En in het minste geval heb je nou eenmaal een buikslaper. Daar schijnen speciale matrasjes voor te zijn ook.

Groetjes,

Michèle

Morgan is vandaag bij de manueel therapeut geweest. Ze heeft inderdaad een beperkingsbeweging in haar nek en hij heeft het gestimuleert. Ik weet niet hoe snel je verandering ziet. Ze leek wel rustiger met haar armen al en ze heeft op haar buik gelegen vanavond zonder meteen als een vis op het droge te doen. Haar nek draaien vanuit zij was nog niet echt een succes, maar we moeten dan over twee weken weer terug komen. Volgende week weer naar de fysio. Deze twee samen moeten de oplossing zijn.

Groetjes,

Michèle