Niet op de buik

Hallo allemaal,

Jeske heeft er een ongelooflijke hekel aan om op haar buik te liggen. Zodra ze per ongeluk doordraait of als ik haar op haar buik leg begint ze paniekerig te huilen.
Op het CB zeiden ze dat ik haar perse een paar minuten per dag op haar buik moet leggen om de nek sterker te krijgen voor het latere kruipen…

Met haar nek is niks mis. Die is sterk zat. En of Jeske gaat kruipen is aan haarzelf. Ik heb een week op mijn billen geschoven en ben daarna meteen gaan lopen…

Maar mijn vraag is eigenlijk: Moet ik Jeske af en toe op haar buik leggen, ook als ze dat overduidelijk niet wil en in paniek raakt. Of zal ik wachten totdat ze zelf omdraait en laat merken dat niet meer eng te vinden?

Alvast bedankt!
Paula

Ik zou zeggen, laat het die kleine meid lekker zelf regelen. Blijkbaar vindt ze het gewoon niks om op haar buik te liggen. Dus gewoon lekker zelf laten bepalen wanneer ze daar aan toe is.

Je kunt het wel stiekem met haar oefenen door haar na het bad op de buik te leggen om haar rugje goed af te kunnen drogen en evt. in te smeren met bodylotion. Dan beseft ze dat het op dat moment nodig is dat ze even op haar buik ligt en dat ze niet al te lang zo hoeft te liggen want je bent zo klaar met afdrogen en smeren.

Mogelijk dat dat ervoor zorgt dat ze zelf ook op de buik wil liggen.

Groetekes, Sje

Ja zo heb ik het bij Robin ook gedaan
Na het badje even op zijn buikje en dan zijn rug lekker insmeren
Het heeft goed gewerkt en als ze eenmaal een keer wat hebben gezien vinden ze het straks wel leuk

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hoi,

ook onze kleine Elsa wil absoluut niet op haar buik.
(Joël vind het daarintegen heerlijk)
Zelfs als je probeert haar een boertje te laten laten
worstelt ze net zo lang tot ze weer andersom zit.
Ik laat haar niet op haar buik liggen(ook wel tijdens afdrogen en insmeren)
't consternatie bureau kan mij nog meer vertellen…

groetjes Mirjam

je zou ook bij haar op de grond kunnen gaan liggen en dan met een paar speeltjes ofzo dan ziet te het van een ander en dan is ze mischien niet zo paniekerig en niet zo alleen.
als ze echt niet wil gewoon laten komt allemaal van zelf wel toch.
nou sterkte met de kleine.

ja dat kreeg ik ook te horen zoveel mogelijk op de buik om de nek sterker te krijgen, wat een onzin zeg je moet al zoveel onthouden in het begin pff
ik vergat het steeds hoor en haar nek is super sterk nu
en als ze m nu niet sterk ontwikkelen dan komt het wel als ze zelf op de buik gaan rollen
over een paar jaar mag het niet meer want dan is het slecht voor hun ruggetje om ze op hun buik te leggen want ze hebben een holle rug pffffffffffffffff

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

Inderdaad, ik laat het maar betijen. Het komt vanzelf wel wanneer ze er zelf aan toe is. Ik zie mijn kind vaker dan het CB dus ik mag zeker wel aannemen dat ik haar beter ken qua doen en laten.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties…

Liefs, Paula

hoi allemaal,
Daniel wil ook absoluut niet op de buik liggen maar ze oefenen hun nekspieren ook als je ze gewoon op je arm hebt.
Als ik in een stoel zit en hij zit tegen mij aan doet hij zijn hoofdje ook omhoog om rond te kijken dus…
Ik zou het gewoon zo laten. Waarom je kindje pesten met iets wat hij/zij niet leuk vind.
Groetjes mama van Daniel

Hoi Paula,

Beetje late reactie maar ik kreeg afgelopen maandag bij het CB hetzelfde te horen. De arts had het advies om een rolletje te maken van een handdoek en deze onder Zoë haar borst te leggen.
We hebben dit geprobeerd en gaat heel goed, ze tilt haar hoofd nu goed op ipv haar kont wat ze eerst elke keer deed. Ik leg een paar speeltjes voor haar neus en op deze manier vindt ze het wel prima.
Misschien voor jou ook een ideetje?

Groetjes,
Inge

Nou, het is even geleden dat Jeske niet op haar buik wilde. Nu wil ze niet anders mee. Ze draait de hele dag om. Ze kan alleen nog niet terug, wat de nodige frustraties oplevert. Dus moeders is de hele dag aan het baby-draaien hahaha…

delao ligt nu wel graag op zijn buik en vooral als hj dan de aandacht van zij zus krijgt gaat hij helemaal omhoog komen,
alleen terug draaien is nog steeds erg moeilijk of hij draait helemaal niet terug of met een harde bonk en dan is het huilen.