Niet op buik willen liggen/maagzuur?

hallo allemaal…

ik lees vaak met jullie mee en heb nu zelf weer even een vraag…

mijn dochter word zondag 7 maanden en wil nog steeds niet graag op haar buikje liggen nu denk ik dat dat komt omdat er dan altijd een beetje maagzuur omhoog komt maakt niet uit of ik haar 2 of 3 uur na de voeding op haar buikje leg het komt altijd omhoog… ook boert ze ontzettend veel zelfs nog 3 uur na haar voeding als ik haar weer uit bedje haal, ik heb wel eens gedacht aan verborgen reflux maar cb lachte hierom omdat ze zo’n vrolijke baby is… wat vinden jullie moet ik hier nog een keer door de HA naar laten kijken of heb ik het bij het verkeerde eind???

alvast bedankt!!

Hoi.

Kan heel goed dat je dochtertje het vervelend vind om op de buik te liggen vanwege het maagzuur. Ons zoontje heeft verborgen reflux, (nu goed onder behandeling), en hij heeft het altijd heel vervelend gevonden om op zijn buik te liggen.
Hij is nu ruim 9 maanden, en sinds dit weekeind draait ie ineens zelf meer op zijn buik en heeft er nu eindelijk ook een beetje plezier in.

Als je het idee hebt dat je dochter ook pijn/last heeft van het feit dat haar voeding regelmatig omhoog komt (veel en heftig huilen tijdens/na de voeding of op momenten dat de voeding omhoog komt) dan zou ik zeker de huisarts even mee laten kijken, de slokdarm kan namelijk behoorlijk geirriteerd en zelfs ontstoken raken door het maagzuur. Als je zelf niet het idee dat je dochtertje er pijn/last van heeft dan hoef je er niets mee te doen en elke dag even kort blijven oefenen met het op de buik liggen totdat ze er wel plezier in krijgt…geduld mama.

Succes!
Groetjes Carolien

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 29 Mar 2010 23:59:21