Niet normaal willen eten

Mijn zoontje van 2 jaar wil niet meer eten…
Hij is altijd een goede en gezonde eter geweest maar sinds drie dagen zeurt ie alleen maar om koekjes en ander snoepgoed! Ik geef het hem natuutrlijk niet (meer!)…Hij mag van mij best een koekje ofzo maar dan wel als hij ook zn gewone maaltijd eet.
Hij heeft nu in drie dagen tijd alleen maar 2 boterhammen gegeten en wat fruit…thats it! Maar dus al drie dagen geen warm eten gehad heb het hem aangeboden maar hij weigert zelfs een hapje te nemen… T zelfde met brood en ontbijt hij eet het gewoon niet wat ik ook probeer.Drinken doet ie wel voeldoende gelukkig…
Weet niet wat te doen hij moet toch eens honger krijgen?
Iemand mischien een ideetje of tip?
Of is dit puur de pp?

Groetjes!

Hoi,

Hier is laatst ook al een toppic over geweest.
Dit heet uitproberen.
Jouw kindje hoopt natuurlijk dat hij dat koekje/snoepje krijgt ipv het warme eten of brood.
De meningen hierover waren verdeeld. Sommigen gaven dan nog wel een koekje en anderen dus niet.
Je geeft je kind gewoon zijn bordje met eten. Eet hij niet, dan ook niks anders aanbieden.
Wat wij hier nog wel eens doen is zeggen dat als het bordje leeg is ze nog een koekje kunnen krijgen. Eerder niet.
Na een paar dagen zal je kindje wel inzien dat hij gewoon zijn bord leeg moet eten. Hij zal toch echt niet met een lege maag op bed willen.
Als hij s morgens niet extra hongerig wakker wordt, zal hij geen honger hebben geleden denk ik.

Valt niet mee deze periode. Ik weet het.
Maar doorzetten hoor!

Groetjes Lisan.

tja dat doe ik dus al als ie niet eet, dan niet ik geef hem ook geen alternatieven meer…maar ik vind drie dagen best wel lang vandaar mn vraag om tips dat met het koekje geven als ie zn bordje leeg eet werkt hier helaas niet… heb ik al geprobeerd tevergeefs…
Ik weet dondersgoed dat ie mij is aant uitproberen ( de boef!) en ga er niet meer aan toegeven maar vind gewoon dat ie zo weinig binnen krijgt op t moment…
Moeilijk!

Groetjes!

Hoi,

Ja, hij moet natuurlijk wel wat binnenkrijgen.
Hij krijgt elke morgen brood of ook wat anders?
Hier houden ze van afwisseling. Dus we geven de ene keer brood, de volgende dag een krentebol, dan een bolletje enz.
Zou dat eens proberen. Hij wil misschien wel eens wat anders.
Met warm eten net zo.
Eet je meestal aard/groente/vlees?
Maak ook eens een keer macaroni/nasi/ kip met rijst en saus/ patat met appelmoes en vlees.

En anders gewoon wat strenger zijn.
Hier wordt er na het eten Sesamstraat gekeken.
Dan zeg ik als je bordje niet leeg is gaat de tv niet meer aan.
Gelukkig is dat niet nodig, want het bordje gaat leeg.

Die jongste van mijn zus at ook niet graag en die moest net zo lang blijven zitten tot het op was. Op den duur was het natuurlijk koud, maar het ging op.
Mijn zus/man bleven er natuurlijk niet bij zitten, maar gingen ondertussen de boel opruimen.

Groetjes Lisan.

Trouwens hoe ontdeugend ze zijn, toch zijn ze zoooooo lief!
Zie jou andere toppic over schaterlachen.

Mischien is varieren met eten wel een optie moet toegeven dat ik geen grootse kok ben en dat ik meestal gewoon aardappelen vlees en groenten maak en qua ontbijt is het ook meestal bruinbrood en af en toe wel eens een gebakken eitje saai he Ga dat wel eens proberen denk ik.

En idd zijn ze ondanks dat dwarse gedoe ook hele lieve schatjes!

Groetjes!

Even een update…

Ik begin me nu toch wel echt een beetje zorgen te maken…
We zitten al op dag 4 waarin jessie niks wil eten hij heeft vandaag weer alleen een halve boterham op… (op de hele dag tot nu toe!)En ik kan het me inbeelden maar ik vind dat zijn kleurtje in zn gezicht niet meer gezond uitziet hij ziet er echt wat grauw/bleek uit… Terwijl hij gewoonlijk altijd roze blosjes op zn wangen heeft…Verder blijft hij zeuren om zoetigheid die ik tot nu toe nog steeds niet heb gegeven…Maar t is zoo moeilijk om het vol te houden omdat hij gewoon niks eet! Ik heb gevarierd met eten en wat anders gemaakt dan gewoonlijk maar hij wil t niet
Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is als een kind al 4 dagen niks eet…
Ik ben echt geen overbezorgede moeder maar vind het nu wel wat ver gaan…

Groetjes!

hmm, lastige situatie zeg.
Maar als jij vind dat die kleine zijn gelaatskleur veranderd is zou ik eens een telefoontje aan de huisarte richten. Gewoon even je verhaal voorleggen dat hij niet wil eten en dat je al vanalles hebt geprobeerd, maar vooral ook dat je vind dat zijn kleur veranderd is. Wellicht heeft de huisarts een tip of wil hij hem even zien.
Ik kan me voorstellen dat als je weinig voedingsstoffen binnen krijgt je kleur veranderen kan, maar er kan misschien een reden zijn? Poept je zoontje nog wel enz…??? ik probeer maar gewoon even wat vragen te stellen, misschien kom je er ergens mee?

Lfs

Moet zeggen dat ie al twee dagen niet gepoeopt heeft… maar daar sta ik eigenlijk nu pas bij stil… weet niet of dat met elkaar verbonden is maar alles kan! Ik ga gelijk mijn telefoon even pakken en bellen had eigenlijk al eerder willen bellen maar dacht de huisarts zal wel weer denken dat ik een overbezorgde moeder ben… Hij laat me eigenlijk bijna nooit komen met jessie mits het niet heel ernstig is… Wil zoiezo snel een andere huisarts! maargoed toch bedankt voor je reactie.
Fijn dat je even met me mee denkt!

Groetjes!

het is misschien niet gek dat ie al 2 dagen niet gepoept heeft, hij heeft tenslotte ook niets gegeten.
Maar als je twijfelt, zeker wat je kind betreft, gewoon die huisarts bellen, of hij het nou leuk vind of niet. Het gaat wel om je kind hoor, niet om een bedorven zak brood ofzo. Ben wel benieuwd wat de huisarts zegt trouwens.
Houd je zoontje trouwens normaal gesproken wel van ontbijtkoek? Ik zou anders eens proberen of hij dat wel wil eten en dan eens een dun plakje ontbijtkoek op een snee brood doen, misschien kan je hem zo weer om krijgen dat ie weer gaat eten?? Joey wilde laatst, omdat hij ziek was geweest ook niet eten. Tot zijn vader brood met vlokken zat te eten, die vlokken wilde hij wel. De volgende dag een boterham met vlokken gegeven en toen was het afgelopen met niet willen eten.

Als je je zorgen maakt over zijn kleur, kan je hem misschien wat vitamientjes uit een potje geven. Je hebt volgens mij van davitamon kauwtabletten voor die leeftijd. (ziet hij misschien wel als een snoepje)
Zo weet je in ieder geval wel dat hij wat vitamientjes binnen krijgt.
Verder vind ik wel dat je god bezig bent, volhouden!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb de huisarts zojuist gebeld en de assistente zei dat kindjes wel vaker niet willen eten en dat dit meestal periodes van uitproberen zijn… Ik heb ook verteld dat zn kleurtje niet meer t zelfde is en daarop zei ze dat ik het goed in de gaten moest houden… Waarschijnlijk zou ie snel weer gaan eten want de honger moet nu wel langzaam beginnen te komen… Omdat ie nog gewoon actief is en niet sloom ofzo moet ik maandag ochtend terug bellen als de situatie niet veranderd qua eten… Mochten zich erge dingen voordoen zoals sloomheid of flauwvallen dan moet ik direct bellen heb een speciaal nummer gekregen zodat ik alsnog in het weekend kan bellen zo nodig. Dus nu maar afwachten dan he… Zucht… Ben ook nog in alle vlugheid vergeten te zeggen dat ie 2 dagen niet gepoept heeft…

Groetjes!

oke, het word dus wel enigzins serieus genomen, dat is fijn!
Probeer verder te bedenken wat hij altijd lekker heeft gevonden en wat ook verandwoord is, zoals ik al zei een plak ontbijtkoek ofzo? Die van die vitamine kauwtabletten vind ik ook wel een goeie, misschien denkt hij dat ie een snoepje krijg, hij krijgt dan wel goede stoffen binnen.
Verder blijven uitproberen en afwachten, hij gaat vast weer eten!

Lfs

Vitamine tabletjes is een super idee dat ik daar nou zelf niet aan gedacht heb zeg!
ga ze morgen gelijk halen!

Verder maar even afwachten en ik moet zeggen ben idd blij dat de assistente me serieus nam want dat is ook wel vaak anders geweest maargoed.

Bedankt voor de tips

Groetjes!

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij wat onder de leden heeft,
iets grieperigs ofzo, en daarom minder eetlust heeft.

Als hij wel drinkt is er niets aan de hand.
En een halve boterham op een dag is meer dan niets.
Daar kun je best lang op leven als het moet

Zodra hij vraag om een koekje of snoepje: gewoon een boterham aanbieden.
OF de normale reguliere tussendoortjes juist WEL aanbieden, zodat hij wel wat binnenkrijgt. Maar niet teveel tussendoor natuurlijk.

M.