Niet naar school willen


#1

Lieve mama`s.

Sinds een paar weken, en ik denk zelfs al vanaf het begin dat Noah naar school gaat (Ik merk het nu pas echt op), wil hij sochtends niet meer naar school… komen we tussen de middag thuis, is het weer strijd om hem naar school te brengen, want hij wil niet.

Als ik hem vraag waarom niet? dan antwoord ie dat de kindjes niet met hem willen spelen, of dat de kindjes hem uitlachen.
Heb ik hem eenmaal afgezet, zie ik hem vrolijk lachen etc.

Mijn moeder heeft hiervoor al met de juf gepraat,maar haar viel niets op,behalve dat hij zijn MOET-Werkjes niet wil doen.
1x in de week hebben ze een opdracht dat ze dus moeten doen.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan, en sprak net een moeder, wiens kindje net zo oud is al Noah en zij werd vanaf het begin af aan al gepest!!! in groep 1 dames… Te erg toch?? begint dat gewoon nu al???

Juf geeft aan dat dat dus niet het geval is, maar ik heb mijn twijfels.
Moet ik hier nu met juf over praten, of wachten tot 19 - 20 november (dan zijn er weer oudergesprekken)… Ik vind het erg vervelend dat ie niet meer naar school wil.

Liefs, Melanie



#2

Dat is erg vervelend idd,
dat hij niet na school wil zal toch wel een rede hebben lijkt mij?
Hij zal niet zomaar zeggen dat kindjes niet met hem willen spelen, of dat kindjes hem uitlachen!
Ik zou het niet afwachten, en gewoon om een gesprek vragen zo snel mogelijk.

Liefs van Mij

Gewijzigd door - Nemo op 05 Nov 2012 13:51:03


#3

Vraag aan hem wie hem pest en wat die jongen/meisje doet.

Bij Aaron is dat ook gebeurd…jongetej sloeg telkens op zijn hand. Ik heb het 2 dagen aangekeken maar toen was voor mij de maat vol.
Ik ben heeeeeell onpedagogisch naar dat jongetje gestapt en heb gezegd "waag het niet om Aaron nog op zijn handen te slaan…pas op hoor’"
Het is nooit meer gebeurd.

Misschien kan je zelf wat voor Noah oplossen. Ik heb het overigens wel tegen de juf gezegd. ( ook wat ik tegen het kind heb gezegd).

Het is gewoon K*T als je eigen kind gepest wordt.

Gr, Danielle


#4

Ik heb tijdens het eten even rustig aan Noah gevraagd, of ie vriendjes heeft in de klas, en wie hij zou willen uitnodigen voor zijn kinderfeestje in Maart en zo heb ik ook aan hem gevraagd wie er niet lief is…En dat blijkt een meisje te zijn, die hem altijd van de fiets duwt op het schoolplein.
Ik zal morgen ook in de klas even kijken wie dat meisje is, en begint ie daar weer over, ga ik naar de juf.

Ik durf dat zelf niet zo tegen een kindje te zeggen, ben veel te bang dat ik de ouders op mn dak krijg hahaha…maar snap het zeker wel!

Liefs, Melanie



#5

Ow, maar dat interesseert mij op zo’n moment dan weer niet…IK wil dat mijn kind BLIJ is op school.
Ik heb zelfs nadat ik hem erop gewezen had de moeder aangesproken en gezegd “ik heb net wat tegen … gezegd want hij slaat ons aaron steeds op zijn handen en die vind dat niet leuk.
Okeeeee…zei ze …nou dat is goed zei ze want dat mag ie ook niet doen.
De dag erna kwam dat kind naar mij toe en zei” ik heb aaron helemaal niet meer geslaan"!
Ik zei: oke en houden zo he…ik wil het nie meer horen"…(nooit meer iets
gebeurd.)

Als Noah het kindje morgen aanwijst dan kan je toch aan het kind vragen "duw jij Noah weleens van zijn fiets?..nie meer doen he!!! (en haar goed aankijken)
Heeft impact op een kind hoor!
Je kan het daarna meteen tegen de juf zeggen maar je hebt de dader dan al aangepakt.

Sorry hoor mama’s die het hier niet mee eens zijn…maar kom niet aan MIJN KIND…dan ben ik vergif.
Zelfs de juf zei ook : “ik snap dat je dat als moeder niet kan verdragen”…wij leren ze hier te zeggen “stop hou op” en de volgende stap is naar ons toe komen.
Nou…ik pak het net iets anders aan. (hihi)

Gr, Danielle


#6

Nou dat stop hou op,passen ze ook toe bij Noah op school… en dat zegt ie ook regelmatig, maar hij stapt NOOIT naar de juf…

Op school mag er dus ook niet teruggeslagen of geschopt worden.
Ik leer Noah juist, dat wanneer een kind hem slaat of schopt, om terug te schoppen, Kom op, je laat je niet op de kop zitten.

Ik ben zo helemaaaaaaal niet… ik mep direct van me af… (vroeger dan hè)…Dus Noah is wat dat betreft een softy hahaha…

Ik heb Noah vandaag niet gehoort… en hij ging zonder zeuren naar school…
Ben benieuwd!

Liefs, Melanie



#7

Ik leer Aaron ook om terug te slaan/schoppen wat het kind ook bij hem doet.

Als ze dat niet doen dan word zo’n kind snel “de zondebok” en dat wil ik niet hebben.

Is wel fijner wegbrengen he!

Gr, Danielle


#8

Precies, ze moeten geen zondebok worden…

Ja, dat scheelt een hoop gezeur sochtends en smiddags…

Liefs, Melanie