Nou het topic zegt het al. J is niet naar binnen te krijgen op het moment. Het liefste is ze de hele dag buiten. Dat is natuurlijk niet erg, ik vind het prima, maar 's avonds naar binnen komen (het is hier nu om 5:45 donker (winter he) is een drama. Ik zeg altijd je mag nog 5 minuten, dan roep ik je mag nog 2 minuten, en dan zeg ik; tijd om naar binnen te gaan! Als haar vriendjes ook gaan is het geen probleem, maar als die nog buiten blijven, nou dan is het drama, hard wegrenen, op de grond laten vallen, krijsen. Mama pikt dat natuurlijk niet. Ze word gewoon meegenomen en gezegd morgenvroeg mag je weer naar buiten, maar die schurk presteert het dan om of 1. de deur open te maken terwijl ik sta te koken en toch weer naar buiten te gaan 2. baldadige dingen te doen, waardoor ik het moeilijk vind tegelijk op haar te letten en te koken. (mee koken wil ze dan juist helemaal niet) Ik wil eigenlijk niet de TV aanzetten dan, en heb over het algemeen maar 15 minuten te overbruggen tot het eten. Iemand advies dat d’r bezig houd terwijl mama gewoon kan koken? Ik vind het heel moeilijk, soms nodig ik een vriendinnetje uit binnen te komen spelen voor de laatste 15 minuten, maar ja ze moet het toch eigenlijk zelf kunnen? Iemand een idee?