Niet naar binnen te krijgen/ dag en nacht buiten

Nou het topic zegt het al. J is niet naar binnen te krijgen op het moment. Het liefste is ze de hele dag buiten. Dat is natuurlijk niet erg, ik vind het prima, maar 's avonds naar binnen komen (het is hier nu om 5:45 donker (winter he) is een drama. Ik zeg altijd je mag nog 5 minuten, dan roep ik je mag nog 2 minuten, en dan zeg ik; tijd om naar binnen te gaan! Als haar vriendjes ook gaan is het geen probleem, maar als die nog buiten blijven, nou dan is het drama, hard wegrenen, op de grond laten vallen, krijsen. Mama pikt dat natuurlijk niet. Ze word gewoon meegenomen en gezegd morgenvroeg mag je weer naar buiten, maar die schurk presteert het dan om of 1. de deur open te maken terwijl ik sta te koken en toch weer naar buiten te gaan 2. baldadige dingen te doen, waardoor ik het moeilijk vind tegelijk op haar te letten en te koken. (mee koken wil ze dan juist helemaal niet) Ik wil eigenlijk niet de TV aanzetten dan, en heb over het algemeen maar 15 minuten te overbruggen tot het eten. Iemand advies dat d’r bezig houd terwijl mama gewoon kan koken? Ik vind het heel moeilijk, soms nodig ik een vriendinnetje uit binnen te komen spelen voor de laatste 15 minuten, maar ja ze moet het toch eigenlijk zelf kunnen? Iemand een idee?

Tja ik heb zelf niks tegen de tv aanzetten als dat jouw eve nde kans geeft om te koken. Ik doe het hier ook hoor zeker als ik alleen ben zoals op zaterdag en donderdag. Ze is al de hele dag druk geweest en dan is het juist ook weer even een rust puntje. Aan de andere kant ik weet natuurlijk niet hoe het in malawi is maar is het misschien een optie om haar binnen te halen als het eten zo goed als klaar is??

Groetjes,

Michèle

@ michele, ik ben over het algemeen tot 7 uur 's avonds alleen. Mijn man haalt me van mijn werk en gaat dan weer verder werken. Ik wil eigenlijk echt voorkomen haar voor de TV te zetten, maar buiten spelen in het donker vind ik ook niet okay, nee daar word ik ongemakkelijk van, het kan eigenlijk niet. (dit is voor in de tuin, achtertuin heeft ook geen afzetting zoals je die in NL kent)

@ Natasha, ik vind het dus wel lastig TV aan, wij hebben hier wel TV voor peuters (BBC, Ceebiebies, zonder vreemde reclame etc.) maar dat voor de TV hangen vind ik eigenlijk alleen goed tijdens het weekend, verder staat het aan om 7 uur 's ochtends (5 minuten nieuws) en 's avonds nadat de kleine op bed ligt en dat wil ik eigenlijk zo houden. Waarom dit is is omdat J een vriendje heeft K en K zit het liefste de hele dag voor de TV en kan niet meer functioneren als de TV aan staat en hij moet iets anders doen! bah bah

@ Bakmama, plakken vind ik wel een goed idee, ik denk dat ik eens ga kijken of het iets voor d’r is. Het kan haar natuurlijk lekker bezig houden, maar ook wat rustiger maken. Zijn het ook stickers, of is het lijm? En wat plakken ze dan waarop? Iets meer info?

Op zich denk ik dat er niks mis is als ze alleen dan even tv mag kijken ze zal echt niet meteen als K worden hoor Maar haar even afleiden met iets creatiefs is natuurlijk ook een zeer goede optie. Hier is na een dag kdv met knippen en plakken de tv echt even een rustpunt voor haar, maar ja ze kijkt echt heel weinig eigenlijk. Denk een uurtje per dag.

Groetjes,

Michèle

@ michele, nee dat weet ik wel hoor dat ze niet meteen een TV junkie word, maar toch wil ik het echt graag beperken. Ze kijkt hier ongeveer 2 uur in de week TV, en dat vind ik voldoende (wipe-out op vrijdag avond, soort van familie ding ) en dan nog af en toe iets op zaterdag of zondag. Maar ja, J zit natuurlijk “maar” 2 ochtenden in de week op school! Dus ik denk dat iets van knutselspul d’r wel even bezig kan houden, moet ik wel dingen vinden die “low maintainance” zijn, anders kan ik de rest van de avond zooi van de grond poetsen, daar heb ik dan ook geen zin in, ga het toch eens proberen!

Ha hah a ik snap je helemaal hoor, hier is het er eigenlijk ingeslopen. Pappa zet veel makkelijker de tv aan dan mamma. Ik heb echt bijna de hele dg de radio aan als ik thuis ben, nu heel veel natuurlijk. Ben zelfs Koen en Sander van de koen en sandershow gaan waarderen

Groetjes,

Michèle