Ik had een vraagje.
zijn er meerdere dames die als ze op het zadel van hun fiets zitten NIET met hun voeten aan de grond kunnen komen? omdat ze simpelweg te klein zijn?
Ik vroeg me af omdat ik rico nu in een stoeltje ga zetten die achterop de fiets moet of het dan gevaarlijk fietsen is of dat het eigenlijk geen steek uitmaakt?
Niet met voeten aan de grond/fiets
Ik kan ook niet met mn voeten aan de grond, en vindt het voormezelf en Noah niet gevaarlijker dan wanneer je wel aan de grond kan komen.
Als ik moet stoppen, heb ik nog ruimte tussen het zadel en Noah dus dat is geen probleem… Noah gaat binnekort ook achterop…
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Ik kom ook niet met mijn voeten bij de grond maar uit ervaring weet ik dat je toch helt met je fiets en niet eraf springt of je voeten op de grond zet. En nee geen ervaring met deze fiets maar in het verleden menig maal met fiets en al onderuit gegaan.
Groetjes,
Michèle
@Bakmama: jij speelt vals!
@ de rest: gelukkig dan ben ik niet de enigste! voor mij alleen geeft het geen probleem maar ik ben bang dat als ik rico achterop heb dat dat wel problemen geeft. voorop zoiezo want ik stap heel raar op denk ik dan.
als ik VOOR mijn zadel ga staan, dus dat ik mijn rechtervoet al over de fietsstang heb gedaan… dat ikd us in het midden sta (snapje me nog?)
en dan doe stap ik met rechts op (rechtervoet op rechter trapper natuurlijk) maar goed als ik dan “omhoog” kom om op mijn zadel te zitten kan ik niet omhoog omdat het fietsstoeltje in de weg stond, vandaar dat ik m nu achterop heb laten zetten…zucht wat een moeilijke uitleg volgens mij snappen jullie er geen snars van wel? foto zien? hahahaha!
@Michelle: oke en ik wil even van jou weten aangezien jij Dylano achterop hebt: is het nou wel of niet moeilijk opstappen? en heb jij dylano OOIT voorop gehad of madelon vroeger? wat vond jij makkelijker voor of achterop?
kijk mij onzeker zijn ik ben zo bang dat ik ga vallen!
ik moet nog steeds fietsen maar het fietsstoeltje paste niet en daar hadden we een atb beugel voor nodig, di ehad ik besteld was gisteren pas binnen en ze hadden de boutjes er niet bijgedaan. ZUCHT dus ik moet nog boutjes bijkopen want als ik weer terug naar dat bedrijf moet bellen duurt het weer een week voordat ik eindelijk kan fietsen.
Ik heb weer SLAP gelegen om de manier waarop je PERFECT omschrijft hoe je opstapt! Ik stap ook zo op! Heel veel mensen zetten eerst hun voet op de trapper en gaan dan zitten, of ze gooien hun been over het zadel. Ik doe het zoals jij. Misschien typisch Brabants? Maar don’t worry, ik kan ook niet bij de grond hoor, met mijn 1.64 meter. Ik heb wel een mamafiets die wat meer ruimte heeft tussen de fietsstoel en het zadel…watvoor fiets heb jij? Die omschrijving…wat ben je toch een lekker ding!
Groetjes Rainbow, trotse mama
hahaha rainbow! maar ik snap jou nu even niet wat bedoel je met die zetten eerst hun voet op de trapper
je bedoeld dan dat je nog langs je fiets staat dan je linkervoet op je linkertrapper zet en dan je rechterbeen niet over het zadel gooit maar VOOR het zadel achter je linkerbeen door zeg maar?
hihi hahaha ja mijn uitleg! vreselijk,
maar ik ehb dus ook een moederfiets. schijnbaar…
zo stond het tenmisnte aangegeven
een moeder fiets van MATRA
deze:
http://www.matrabike.nl/Fietsen/Moederfietsen/Trendy-SE/Trendy-moederfiets-3-speed.aspx
het is een moeder fiets met halflage instap
maar echt een moederfiets is het denk ik niet anders zou ik er wel tussen passen ik kan wel janken!
@Inge en Rainbow ik lig hier helemaal in een deuk
Ik snap in ieder geval jullie beider uitleg
Ik stap op net als jij Inge en dan stap je in pricipe heel veilig op heb ik het idee. Veiliger als de manier zoals Rainbow beschrijft. Indd je linkervoet op de trapper en dan je rechter over het zadel zwiepen of voor je zadel langs. Dat lijkt mij doodeng met een kind voor of achterop.
Inge nee dat is niet moelijk opstappen als Rico achterop zit, gaat juist perfect.
Ik heb er meer moeite mee als ze voorop zitten. Met madelon heb ik wel voorop gefietst, toen was ik stuk jonger had ik nog meer lef Nee ging gewoon niet op deze fiets.
Echt ga morgen een klein stukje fietsen en je zult zien stelt geen r**t voor. Dylano duwt mij altijd vooruit of trekt me hele jas op shirt omhoog
Liefs Michelle
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbyf.lilypie.com/djrzp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Un3ap1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - mirema op 23 Jul 2010 23:17:28
@Michelle: haha, ja ik wist geen andere manier maar fijn dat mn uitleg duidelijk is
ik kan nogn iet gaan fietsen want ik heb nog geen boutjes om de atb beugel op te bevestigen (zucht)
papa is niet thuis en wist niet of hij het nog redde naar de bouwmarkt te gaan, ik weet niet precies wat ik nodig heb dus of het dit weekend fietsen wordt weet ik niet. alhoewel het EINDELIJK lekker fiets weer is nu
En nu snap ik waarom jij niet tussen je het stoeltje en het zadel past. Mijn stuur is er een van een harley zeg maar. Heel groot en loopt rond naar voren toe. En in die rnding hangt het stoeltje. Als je mijn fiets ziet dan denk je dat het een slagschip is. Zo breed is mijn stuur
Groetjes,
Michèle
dus ik heb wel een moederfiets maar geen moederstuur… pff dat ze die dan erop hadden gezet waarom verkopen ze hem dan als moederfiets…
zie deze site: (haha)
http://www.moederstuur.nl/
oh en btw ik kan mijn stuur wel naar voren kiepen maar dan zit het stoeltje ook voorover dus dat is niet de bedoeling…
zoals het op die site hierboven vermeld staat lijkt het wel alsof ik die stuur heb alleen mijn stuur is dus niet zo heel breed.
Ja dat is het inderdaad, alleen ik kon ik er niet tussen toen ik zwanger was. Toen nam ik hem namelijk over van mijn collega en die nam het stoeltje later mee en toen zat het erop alleen kwam ik er niet meer tussen omdat mijn buik te groot was. Toen was ik pas 5 maanden zwanger. Oke ik had ook wel een gigatoeter.
Groetjes,
Michèle
pfoee dit gaat nooit goedkomen met mij, hahaha wat heb ik aan deze fiets nou dan!
staat wel iets verder uit elkaar maar net niet ver genoeg
maar wel irritant genoeg om er last van te hebben. mocht het stoeltje er wel tussenpassen DEED ik het nog ergens voor
hahahaha, ach meis we vallen allemaal wel is buiten boort
Enne ja DIE stuur zou ik moeten hebben…maar om daar nu weer 60 euries aan uit te geven… bekijk het maar