Niet met de pot mee eten

hallo

Ik heb een zoontje van net 13 maanden. Het probleem is dat hij niet met de pot mee wilt eten. Potjes eet hij wel gewoon. Ik heb al expres de 15 maanden potjes gepakt zodat ze wat grover zijn. Het maakt ook niet uit hoe klein we zijn eten maken. Bij oma eet hij wel gewoon mee.
We doen nu elke keer gewoon ons eten proberen te geven en als hij echt niet eet dan een potje. Deze pakt hij dan vaak ook niet.
Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Is hij er gewoon nog niet aan toe, of is het meer uitproberen en moeten we hem geen potje meer geven?

alvast bedankt voor de reacties.

Hallo,

Ik heb dat met mijn zoon ook gehad.
Bij hem was het een kwestie van doorzetten.
Ze hebben heel goed door dat ze toch wel weer een potje krijgen als ze het niet eten.
En ook mijn zoon at bij opa & oma wel met de pot mee,dus ik begon al aan mijn kookkunsten te twijfelen hahahaha
Wat ik wel altijd heb gedaan (en nog steeds doe) als hij zn eten niet wilde bied ik wel een toetje aan.

Succes ermee!!

Mama van Jim

Lilypie Second Birthday tickers

Zoals je zegt bij opa en oma eet hij wel mee. Hij is jullie aan het bespelen. Dus maar 1 oplossing, jullie eten of niks en Geloof me als ze honger krijgen gaan ze heus wel eten hoor.

Groetjes,

Michèle

inderdaad geen potjes meer geven, dat is echt even goed doorzetten.
wat er dus waarschijnlijk op neer komt dat hij een paar avonden niet wil eten maar dan zal hij toch snel eieren voor z’n geld kiezen en toch van mama’s kookkunsten genieten. en van een paar avonden niet eten krijgen ze niks hoor, alleen een beetje honger. tja jammer dan dan had je moeten eten.
ik hou overigens wel rekening met eten wat Lindsey gewoon echt niet lekker vind.
maar wat er op d’r bord komt heeft ze maar te eten.
toetje krijgt Lindsey inderdaad ook gewoon altijd.

liefs,
Rinske

nee nie meer aan die potjes beginnen, dit is echt uitproberen believe me, hier precies hetzelfde gehad, net zo lang jammeren en nie doen, tot papa maar een potje pakt, ja daag…
da was zo klaar want daar werd mama witheet van!
je kan met de pot meeeten, je hebt tanden en anders ist hongerlijen hoppa ik heb het op CB ook voorgelegt, en gelukkig had ik toen de nuchterste van allemaal die er rond liep,
meid zegt ze : kinderen hongeren dr eigen niet uit, als je bang bent dat ze te weinig eet ofzo… gewoon volhouden gaat vanzelf eten !!
en ja hoor, nu soms nog met ’ een humeur’ maar ze eet wel !

Pippy is geboren 17.07.2009

Gewoon negeren! Geen potjes meer geven, hij eet met jullie mee of hij eet niet, punt!
Het enigste waar kinderen controle over hebben is eten en drinken en dat weten ze! Dus gebruiken ze dat als chantagemiddel, en vaak werkt het ook nog. En als ze dat dan door hebben…

Luka wilde ineens 3 weken gelden geen fruit en groente meer eten, heb ik toen ook een topic over geplaatst. Ook dit gedrag hebben we gewoon genegeerd, en nu eet hij weer gewoon mee! 1-0 voor papa en mama!
Toetje krijgt hij ook altijd.

Nog ff volhouden meid! Succes!

Lilypie Pregnancy tickers

hoi,

ik ben het met de andere dames eens … of jullie eten of geen als hij honger krijg eet hij het echt wel !! want hij weet nu als ik het niet eet dan krijg ik een potje…
dus even volhouden is wel niet leuk als je kind niets wilt eten maar komt heus goed

Groetjes Sylvia trotse mamma van michael en mijn kleine spreut…

Gewijzigd door - s_vita op 09 Mar 2011 12:54:00

Hoi, ik heb hier ook een vraagje over. Onze dame eet wel altijd met de pot mee met groente maar ik laat haar eigenlijk met pasta’s etc niet meeeten. Waarom weet ik eigenlijk zelf niet zo goed, misschien omdat ze vaak zonder te kauwen alles doorslikt. Doen jullie met spaghetti, rijst etc alle groenten door de saus extra fijn maken? Weet niet zo goed hoe ik hiermee moet beginnen. Soms zijn de stukken groente zo groot in zo’n groentepakket en ben bang dat ze er dan in stikt of het gewoon niet wil eten omdat het te grof is. In de potjes zijn de stukken vaak heel erg zacht en is het makkelijker.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Groetjes

hoi sylvia,

onze dochter had dit ook ik gaf ook gelijk na haar eerste jaar verse groente ipv potjes
liz moest er nog niks van hebben dus zijn wij wel gewoon potjes blijven geven en de ene keer at ze wel alles op en de andere keer niet.ik gaf wel altijd een toetje.
ik ben potjes blijven geven tot ze die niet meer wilde.
toen ze rond de 15 maanden was ging ze ineens na het 2de hapje pot groente zo mokken dat wij gestopt zijn en vers zijn gaan geven.
ze vind het nu helemaal geweldig!!!
ik vind zelf dat je niet moet doorzetten met eten tuurlijk wel 2 of 3 aanbieden maar niet blijven geven als ze helemaal uit hun dak gaan.
dan zouden ze er een afkeer voor kunnen krijgen,eten moet wel leuk bliijven toch?

wat ik wel deed als ze maar weinig potje gegeten had ik haar voor het slapen een pyamapapje gaf want onze dame werd dan snachts wakker omdar ze honger had.
dat is 2x leuk maar niet als dit de hele week gebeurt.
daarom dus dat pyamapapje.je hebt ze van 180 en 240cc je moet zelf maar kijken welke je gebruikt.(als je dit wilt doen natuurlijk)

suc6 er mee meid,

xxx

a boekhout

@foxontherun

Rens at met rijst en pasta gewoon mee, ik sneed het dan gewoon op het bord een beetje fijner. Maar pureren oid lijkt me op haar leeftijd niet meer nodig.
Ik zou zeggen probeer het eens, hier was pasta altijd een groot succes.

groetjes ramona

Lindsey eet ook gewoon pasta en rijst e.d. mee, ik snijd het wel wat kleiner zeg stukjes van 1 cm ongeveer. Lindsey moest er alleen een tijdlang niets van hebben. toen heb ik wel telkens groente gekookt voor d’r met daarbij altijd 2 eetlepels van de pasta ofzo. groenten eet ze namelijk altijd wel goed. en nu sinds een paar weken eet ze ook mee met de pasta, rijst moet ze nog weinig of niks van hebben maar dat komt ook vast nog wel.

liefs,
Rinske

quote:
Zoals je zegt bij opa en oma eet hij wel mee. Hij is jullie aan het bespelen. Dus maar 1 oplossing, jullie eten of niks en Geloof me als ze honger krijgen gaan ze heus wel eten hoor.

Groetjes,

Michèle

100% mee eens

M.

@foxontherun … voor Fabienne snij ik het eten wat fijner. Sausen kun je ook apart maken zonder gelijk over de rijs, macaroni of wat dan ook te doen. Je kunt het apart op het bordje leggen, los van de rijs of macaroni, de vlees er los bij. Gewoon een beetje creatief zijn. Laat ze zelf maar proeven. Onze dochter lust dit niet eens dus ik moet wat meer goochelen om iets lekkers te maken.

Neem een keuken machine en je snijd de groente in een mum van tijd wat fijner.

Hij heeft gister weliswaar 5 happen van zijn eten op. En gisteren vond mama het zelfs niet eens lekker. Het was wel stamp dus misschien scheelt dat. Maar we hebben geen potje gegeven, wel toetje. Hoop dat het goed komt. is toch wel handig als ze gewoon met de pot mee eten. Vanavond weer een poging.
In ieder geval vast bedankt voor de tips!!

nou hiep hiep hoera voor de 5 happen ! da’s al een begin !
bij ons is het ook nog steeds maar afwachten hoor, soms eet ze dr bord erbij op, en soms gaat ze met het bordje zitten klooien, wat dan weer afgepakt word, en dan word mevrouw de directrische bloedlink… maar ja het is dat eten of nie eten… er is geen tussenweg meer, en volgens mij begint het nu een beetje te dagen, (pfhh werd tijd ) hahahhaa

Pippy is geboren 17.07.2009

Zoals al gezegd, gewoon blijven aanbieden elke dag en het komt vanzelf. Wat ik wel doe voor Neeltje ( die is 15 maanden nu) is haar eten iets prakken, dan eet ze gewoon beter. Misschine een klein klontje boter door het eten heen prakken zodat het wat smeuiger is? Die potjes zsm de deur uit doen in elk geval, die heb je echt niet meer nodig
groetjes!

@silvia05 … Luuk is nog maar 1 jaar zie ik. Het is wel veel gevraagd dat hij nu al met de pot mee eet. Kindjes van 2,5 eten nog niet eens altijd met de pot mee is mijn ervaring. Niet te moeilijk doen, er komen nog genoeg fases van wel/niet eten tot lust ik niet en vieze groente

hout vasthouden,
maar op dit moment mag ik echt niet klagen over kyanu, hij is bijna anderhalf en hij eet echt wel alles ( enkel banaan en , dat lijkt maar niet te lukken, ook geen yoghurtjes met banaan, vanaf er banaan inzit spuugt hij het uit).
Kyanu heeft wel vanaf zijn 5 maanden met ons meegegeten.
Wij zijn begonnen met potjes geven op 4 maanden, ma zo ner zijn 5de maand toe weigerde hij zijn potjes vakerder en zat hem zo met grote ogen naar ons bord te kijke dat we hem dan maar hebbe late mee ete. ondertussen eet hij een heel bord op ( volwassenbord, dus geen kinderbordje ofzo, ) er zijn er misschien die reactie gaan geven op het feit dat dat wel veel is voor zo een kindje , maar hij is wel kerngezond en superactief. en dat is het belangrijkste e.

Ik had deze vraag al veel eerder moeten stellen
De hele week eet hij al met ons mee. In het begin een paar hapjes en nu bijna zijn hele bord leeg. Ik kan dus toch wel koken hahaha
allemaal bedankt voor de tips

Hahahahaha,geweldig!
Ik had toendertijd precies hetzelfde.
Is toch fijn he als ze gewoon lekker eten!

Mama van Jim